Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„The Washington Post“: planuojamas slaptas povandeninis tunelis į Krymą

Remiantis Ukrainos saugumo tarnybų perimtais pranešimais, Rusijos ir Kinijos verslo vadovai, turintys ryšių su vyriausybėmis, slapta aptarinėja planus statyti povandeninį tunelį, jungiantį Rusiją su Krymu, tikėdamiesi sukurti transporto maršrutą, kuris būtų apsaugotas nuo Ukrainos atakų, skelbia JAV dienraštis „The Washington Post“.
Krymo tiltas po sprogimo
Krymo tiltas po sprogimo / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Derybas, per kurias buvo surengti susitikimai spalio pabaigoje, paskatino didėjantis Rusijos susirūpinimas dėl 18 km ilgio tilto per Kerčės sąsiaurį saugumo. Šis tiltas buvo pagrindinė Rusijos kariuomenės logistikos linija, bet Ukraina du kartus jį bombardavo ir jis tebėra pažeidžiamas karo taikinys.

Šaltiniai pasidalijo perimtais elektroniniais laiškais su laikraščiu „The Washington Post“, kad atskleistų projektą ir galimą Kinijos dalyvavimą. Elektroninius laiškus patvirtino „The Washington Post“ atskirai gauta informacija.

Nei Kinijos pareigūnai, nei projekte minėtų Kinijos ir Rusijos bendrovių atstovai į prašymus pakomentuoti neatsakė.

Tarp nutekintuose elektroniniuose laiškuose atskleistų faktų – Kinijos ir Rusijos bendrovių vadovų susirašinėjimas, kuriame teigiama, kad susitikimai dėl siūlomo projekto esą jau įvyko.

Viename iš tokių elektroninių laiškų pažymima, kad valstybinė Kinijos geležinkelių statybos korporacija CRCC yra „pasirengusi užtikrinti bet kokio sudėtingumo geležinkelių ir kelių statybos projektų įgyvendinimą Krymo regione“.

Elektroninių laiškų pobūdis atspindi, kaip stipriai Kinija stengiasi išlaikyti siūlomo projekto slaptumą, nes keliuose perimtuose pranešimuose teigiama, kad CRCC pavadinimas turi būti užslaptintas visuose dokumentuose ir kad ji dalyvaus tik „griežtai užtikrinus visišką konfidencialumą“.

Vis dėlto JAV pareigūnai, su kuriais kalbėjosi „The Washington Post“, buvo nustebę, kad Kinija galimai norėtų svarstyti galimybę dalyvauti tokiame rizikingame projekte.

Be to, kad bet kuriai tunelio projekte dalyvaujančiai bendrovei gali būti taikomos sankcijos, jai taip pat grėstų Ukrainos kariuomenės smūgiai. Nelegaliai pastatytam Kerčės tiltui, jungiančiam okupuotą Krymą su Rusija, jau ne kartą buvo suduotas smūgis.

Ukrainos saugumo tarnyba pripažino liepos 17 d. įvykdytą išpuolį prieš tiltą, kurio metu buvo apgadintos kelio atkarpos.

Povandeninis tunelis būtų mažiau pažeidžiamas, todėl būtų patvaresnė jungtis.

Pasiūlymas sukurti povandeninį tunelį, jei tai tiesa, parodo, kokio masto yra Rusijos susirūpinimas dėl tilto saugumo.

Kaip laikraščiui „The Washington Post“ sakė inžinierius, projektas kainuotų mažiausiai 5 mlrd. JAV dolerių, o jo įgyvendinimas truktų kelerius metus. Pažangesnius statybos metodus, susijusius su gilinimo darbus atliekančiais laivais, būtų sunku taikyti dėl saugumo sumetimų. Be to, projektą nuolat saugotų Rusijos kariuomenė.

Projekto trukmė rodo, kad Rusija greičiausiai atsižvelgia į tai, jog Ukrainos grėsmės Krymui greičiausiai egzistuos artimiausioje ateityje. Net jei tunelis būtų pradėtas statyti nedelsiant, mažai tikėtina, kad artimiausiu metu jis pagelbėtų Rusijos karo veiksmams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais