Theresa May: „Brexit“ susitarimas negali būti pasiektas „bet kokia kaina“

Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė Theresa May antradienį pareiškė, kad ji nepritars „Brexit“ susitarimui su Europos Sąjunga „bet kokia kaina“, abiems šalims atsidūrus aklavietėje dėl Airijos sienos klausimo.
Theresa May
Theresa May: „Brexit“ susitarimas negali būti pasiektas „bet kokia kaina“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Th.May informavo savo vyriausybės narius apie pažangą sudėtingose derybose dėl skyrybų su Bendrija sutarties. Derybos įstrigo, šalims nesutariant, kaip po skyrybų išvengti muitinės arba kitokių patikrinimų prie Jungtinei Karalystei priklausančios Šiaurės Airijos ir ES narės Airijos Respublikos sienos.

Abi šalys nagrinėja galimus pasiūlymus, tarp kurių yra bendrų muitinės taisyklių taikymas JT ir ES. Tačiau kai kurie Didžiosios Britanijos ministrų kabineto nariai spaudžia Th.May nesutikti su tokiu sprendimu, kuris privers Britaniją laikytis ES prekybos taisyklių neribotą laiką po to, kai kovą ji pasitrauks iš Bendrijos.

Th.May ministrams sakė esanti įsitikinusi, kad susitarimas bus pasiektas, bet, „nors JK turėtų siekti kuo greičiau užsitikrinti išstojimo sutartį, tai negali būti padaryta bet kokia kaina“, pranešė premjerės atstovas Jamesas Slackas.

Artėjant kitų metų kovo 29 dieną numatytam Didžiosios Britanijos išstojimui iš ES, Th.May lieka nedaug laiko susitarti dėl skyrybų sutarties, kuriai pritartų ir jos susiskaldžiusi konservatorių vyriausybė, ir ES narės.

ES vyriausiasis derybininkas Michelis Barnier pareiškė, kad abi derybininkų komandos net nepriartėjo prie susitarimo.

Interviu Belgijos transliuotojui RTBF jis sakė, kad toliau „išlieka tikrų nesutarimų klausimas, kaip užtikrinti taiką Airijoje, kad Airijoje nebūtų sienų, taip pat apsaugant bendrosios rinkos vientisumą“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis