„Tinder“ pažadėjo pasiaiškinti dėl ES vartotojams taikomų skirtingų kainų

Pažinčių programėlė „Tinder“ pažadėjo Europos Sąjungos vartotojams paaiškinti, kodėl už tą pačią paslaugą iš jų imami skirtingi mokesčiai, po to, kai Briuselis pradėjo tyrimą po vartotojų iš Švedijos ir Nyderlandų skundų.
Lucas Aguayo Araos / ZUMAPRESS.com
Lucas Aguayo Araos / ZUMAPRESS.com

Šiuos skundus nagrinėjęs vartotojų apsaugos institucijų tinklas „nustatė, kad „Tinder“ taikė tokias individualizuotas kainas neinformuodama vartotojų, o tai pažeidžia ES vartotojų teisę“, teigiama ketvirtadienį paskelbtame Europos Komisijos pranešime.

„Individualizuoti nuolaidas aiškiai neinformuojant vartotojų yra nesąžininga, nes tai trukdo jiems priimti apgalvotą pasirinkimą“, – sakoma pranešime.

Pavyzdžiui, 2022 metais Švedijoje atliktas tyrimas parodė, kad „Tinder“ taikė 36 skirtingus kainų lygius, vieniems naudotojams taikydama 3 dolerių (2,7 euro) mėnesinį mokestį, o kiti turėjo mokėti net 36 dolerius (33 eurus) per mėnesį.

Vartotojams Švedijoje ir Nyderlanduose buvo pasiūlytas tik automatiškai bendrovės nustatytas abonentinis mokestis, be galimybės palyginti su kitomis kainomis.

Iki 2022 metų balandžio jaunesniems vartotojams dažnai buvo taikomos nuolaidos „Tinder“ „premium“ paslaugai, o vyresniems – didesni mokesčiai.

2022 metų liepą EK pradėjo tyrimą „Tinder“ atžvilgiu dėl jos veiklos.

Pareiškime teigiama, kad po dialogo su bendrove „Tinder“ pažadėjo, jog iki šių metų balandžio vidurio nustos taikyti individualizuotą kainodarą pagal amžių, prieš tai aiškiai neinformavusi vartotojų.

Ji taip pat įsipareigojo informuoti vartotojus, kad jos teikiamoms „premium“ lygio paslaugoms taikomos nuolaidos automatiškai diferencijuojamos, ir paaiškinti, kodėl taip atsitinka, pavyzdžiui, dėl to, kad jie atsisakė pirkti paslaugą pagal standartinį tarifą.

EK teigė, kad Vartotojų apsaugos bendradarbiavimo tinklas, kuris ėmėsi nagrinėti Švedijos ir Nyderlandų skundus, stebės, kaip „Tinder“ laikosi savo įsipareigojimų.

Kalifornijoje įsikūrusi „Tinder“ priklauso Teksaso bendrovei „Match Group“, kuri visame pasaulyje valdo daug kitų pažinčių programėlių, įskaitant „Hinge“, „Meetic“, „OKCupid“ ir „Plenty of Fish“.

„Match Group“ teigia, kad „Tinder“ turi 10 milijonų už paslaugas mokančių vartotojų visame pasaulyje, tačiau jų skaičius pamažu mažėja. Ji taip pat sako, kad į kai kurias savo paslaugas integruoja dirbtinį intelektą.

Europoje grupė turi 4,5 mln. už paslaugas mokančių savo programėlių vartotojų.

„Tinder“ pasaulinės pajamos pernai sudarė 1,9 mlrd. dolerių (1,74 mlrd. eurų), o „Match Group“ – 3,4 mlrd. dolerių (3,12 mlrd. eurų).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų