Dar 1960 metais tuometinis Sovietų Sąjungos lyderis Nikita Chruščiovas apsilankymo Prancūzijoje metu buvo sužavėtas „Sud Aviation Caravele“ lėktuvu. Jis buvo tylus ir patogus – toks, koks nebuvo nė vienas to meto sovietų keleivinis lėktuvas. Grįžęs į Maskvą jis „Tupolev“ biurui įsakė sukurti neprastesnį lėktuvą. Lėktuvas buvo sukurtas, tačiau, kaip ne pirmąkart su sovietine technika, brėžiniuose jis buvo tobulas, o pagamintas – su trūkumais.
Tu-134 pateko į dvidešimt katastrofų įvairiausiose pasaulio vietosePirmą skrydį jis atliko 1963 metais. Tais pačiais metais įvyko ir pirmoji katastrofa – vienas iš bandomųjų modelių sudužo. Po kelių konstrukcinių pakeitimų Tu-134 buvo išleistas vykdyti komercinių skrydžių. Tai įvyko 1967 metų rugsėjį.
1971 metais įvyko pirma rimta katastrofa sudužus šio modelio lėktuvui. Tuomet Kijeve nepavykus nusileisti iš trečio karto žuvo visi 49 juo skridę žmonės.
1979 metais taip pat Ukrainoje, tik kitame, Dnepropetrovsko, mieste įvyko dar didesnio masto katastrofa. Tuomet aštuonių kilometrų aukštyje susidūrė du to paties Tu-134 modelio lėktuvai. Dispečeris tiesiog supainiojo, su kuriuo lėktuvu kalbasi, ir abiem nurodė tą patį maršrutą. Žuvo 180 keleivių ir įgulos narių.
1995 metais šio modelio lėktuvas buvo vienas iš trijų „Transair Georgia“ lėktuvų, pašautų Abchazijoje karinio konflikto metu. Žuvo visi 27 žmonės, skridę pavojingoje zonoje.
Tai – tik kelios atsitiktinės „juodos“ dienos šio modelio kalendoriuje. Pagal lėktuvų katastrofų duomenų bazę, Tu-134 pateko į dvidešimt katastrofų įvairiausiose pasaulio vietose – nuo Kambodžos iki Berlyno.
Beje, tokio modelio orlaivis tarnavo ir „Lietuvos avialinijų“ lėktuvų parke. Iki nepriklausomybės net septyni tokie lėktuvai skraidė „Aeroflot“ avialinijų maršrutais iš Vilniaus. Po nepriklausomybės vienas jų liko „Lithuanian Airlines“ nuosavybėje. Vėliau jis pakeistas modernesniu, nors ir ne reaktyviniu „Saab 2000“.