19.40 val. Juodojoje jūroje pirmadienio vakarą jau rasti 80 žuvusių Tu – 154 keleivių kūnai. Apie tai naujienų agentūrai „Interfax“ pranešė šaltinis gelbėtojų štabe.
Savo ruožtu naujienų agentūra TASS, remdamasi šaltiniu saugumo tarnybose, teigia, kad į paviršių iškeltos 70 žuvusiųjų kūnų dalys.
16.51 val. Nelaimės vietoje rasti dar du žuvusiųjų kūnai, agentūrai „Tass“ pranešė šaltinis teisėsaugoje. Iš viso yra ištraukta 13 žuvusiųjų kūnų ir atskirų palaikų dalių.
16.02 val. Rusijos Gynybos ministerija paneigė anksčiau paskelbtą informaciją, kad esą dalis keleivių buvo rasti su gelbėjimosi liemenėmis.
Naujienų agentūrai „Tass“ ministerijos atstovas pareiškė, kad „visi gandai, besiremiantys anoniminiais šaltiniais, neva Tu-154 lėktuvo keleiviai buvo su gelbėjimosi liemenėmis, yra gėdingi ir visiškai neteisingi teiginiai“.
14.01 val. Dalis aviakatastrofos aukų Juodojoje jūroje buvo rasti vilkintys gelbėjimosi liemenes, pasirengę evakuacijai iš orlaivio. Tai naujienų agentūrai „RIA Novosti“ atskleidė neįvardintas šaltinis. Jo teigimu, ne visi rasti kūnai buvo su liemenėmis.
Anksčiau pranešta, kad yra ištraukta 11 žuvusiųjų kūnų ir atskirų palaikų dalių.
Apžiūrėjo korpusą
„Nepaprastųjų situacijų ministerijos narų grupė rado liekanas Juodosios jūros dugne mylios (1,61 km) atstumu nuo kranto, 25 m. gylyje“, – sakė gazeta.ru šaltinis ministerijoje.
Vėliau patikslinta, kad lėktuvo liekana jau iškelta į paviršių.
Rusijos narai patvirtino, kad Juodosios jūros dugne rastas objektas yra sekmadienį sudužusio Gynybos ministerijos keleivinio lėktuvo Tu-154 korpusas, naujienų agentūra „Interfax“ pirmadienį citavo vieną informuotą šaltinį.
„Narai apžiūrėjo sonaru aptiktą objektą ir įsitikino, kad tai yra sudužusio lėktuvo korpusas. Šiuo metu nagrinėjami jo iškėlimo variantai“, – sakė agentūros pašnekovas.
Kaip Rusijos premjerui Dmitrijui Medvedevui sakė šalies transporto ministras Maksimas Sokolovas, lėktuvo katastrofos vietoje šiuo metu dirba 3500 žmonių ir 32 laivai. Lėktuvo nuolaužų ir žuvusiųjų buvo ieškoma pasitelkus sraigtasparnius, bepilotes skraidykles ir batiskafus. Operacija nenutrūko per visą naktį – jos teritorija buvo apšviesta stipriais prožektoriais.
M.Sokolovas pirmadienį interviu televizijai sakė, kad teroro išpuolis nėra viena pagrindinių galimų nelaimės versijų. Pareigūnai nagrinėja galimo techninio gedimo arba piloto klaidos galimybes.
Šią poziciją palaikė Kremliaus atstovas Dmitrijus Peskovas, pirmadienį per spaudos konferenciją pareiškęs, kad „teroro akto versija toli gražu nėra pirmaeilė“.
Tačiau keletas aviacijos ekspertų atkreipia dėmesį į detales, kurios neleidžia visiškai atmesti teroro išpuolio versijos. Jiems klausimų kelia tai, kodėl laivo įgula nepranešė apie jokį gedimą, o lėktuvo nuolaužos išsibarstė dideliu spinduliu.
„Galimi gedimai...žinoma, negalėjo neleisti įgulai apie juos pranešti“, – sakė buvęs oro dispečeris Vitalijus Andrejevas „RIA Novosti“.
Karinės paskirties krovinių neskraidino
Rusijos federalinė saugumo tarnyba (FSB) paneigė, kad katastrofą galėjo lemti teroristinis išpuolis, rašo meduza.io.
Tarnybos atstovai taip pat pabrėžė, kad Tu-154 neskraidino karinės arba dvejopos paskirties krovinių ar pirotechnikos.
Tarnybos atstovai taip pat pabrėžė, kad Tu-154 neskraidino karinės arba dvejopos paskirties krovinių ar pirotechnikos.
Taip pat pranešama, kad buvo rasti lėktuvo kritimą matę liudininkai, taip pat paimtas videoregistratoriaus įrašas, su kuriuo dirba tyrėjai. Tiesa, koks konkrečiai yra įrašo turinys, FSB neatskleidė.
FSB nurodė, kad pagrindinės tiriamos katastrofos versijos – „pašalinių daiktų patekimas į variklį, nekokybiški degalai, sukėlę galios sumažėjimą ir variklių gedimą, pilotų klaida, techninis lėktuvo gedimas“.
Ištraukta jau 11 žuvusiųjų kūnų
Sekmadienį gelbėtojų komandos rado lėktuvų nuolaužų maždaug už 1,5 kilometro nuo kranto, nors gynybos viceministras Rusijos naujienų agentūros sakė, kad, ekspertų paskaičiavimais, lėktuvo nelaimė įvyko maždaug už 6 kilometrų nuo kranto.
„Vieno iš (paieškose dalyvaujančių) laivų sonaras už maždaug 1,5 km nuo kranto užfiksavo dugne kažkokią konstrukciją, kurios pavidalas panašus į lėktuvo fiuzeliažą. Objektas giliai nugrimzdęs į dumblą“, – naujienų agentūra „Interfax“ citavo vieną gelbėjimo tarnybų šaltinį.
Iki pirmadienio ryto gelbėtojams pavyko ištraukti 11 žuvusiųjų kūnų ir atskirų palaikų dalių. Palaikai buvo nuskraidinti į Maskvą, kur juos ketinama atpažinti.
Pirmadienį prie Sočio Adlerio oro uosto improvizuotame memoriale žmonės degė žvakutes ir dėjo gėles prie pakylos, ant kurios buvo sudėtos kai kurių žuvusiųjų nuotraukomis.
Iš Maskvos karinio Čkalovo oro uosto išskridęs lėktuvas, kuris buvo sustojęs Sočyje prisipilti degalų, skrido į Rusijos Hmeimimo oro bazę Latakijoje Sirijoje, skraidino Aleksandrovo ansamblį, turėjusį koncertuoti kariams Naujųjų metų proga.
Rusijos ambasadoje – galimybė pasirašyti užuojautų knygoje dėl lėktuvo katastrofos
Rusijos ambasada Lietuvoje pranešė, jog bus sudaryta galimybė pasirašyti užuojautų knygoje dėl netoli Sočio įvykusios lėktuvo katastrofos.
Užuojautą palikti galima Rusijos ambasadoje Latvių gatvėje, savo „Twitter“ paskyroje pirmadienį pranešė šalies diplomatinė atstovybė.
Rusijoje dėl nelaimės paskelbtas vienos dienos gedulas.