Skelbiama, kad Rusijos oro linijų bendrovės „Azimut“ lėktuvas „Sukhoi Superjet 100“ avariniu būdu nusileido Krasnojarske. To priežastimi nurodytas priekinės važiuoklės atramos hidraulikos gedimas.
Incidentas įvyko lapkričio 24 d. rytą. Keleiviai ir įgulos nariai nenukentėjo.
Kitas bendrovės „Azimut“ lėktuvas, skridęs iš Sočio į Turkiją, užsidegė nusileidęs Antalijos oro uoste. Keleivius teko skubiai evakuoti per pripučiamą trapą. Iš viso lėktuve buvo 95 žmonės. Nukentėjusiųjų neužfiksuota.
Oro linijų bendrovė pranešė, kad užsidegė vienas iš orlaivio variklių: priežastis – nelygus nusileidimas dėl „vėjo poslinkio“.
Pasak Rusijos leidinio „Kommersant“ šaltinio, tyrimas viena iš versijų laiko piloto klaidą. Pažymėtina, kad prieš mėnesį tas pats „Superjet“ avarinio nusileidimo Maskvos Vnukovo oro uoste metu sugadino važiuoklės sklendes. Tuomet tai įvyko dėl hidraulinės sistemos gedimo. Lėktuvas skrido iš Mineralinių Vandenų miesto į Ivanovą.
Liepos mėnesį Maskvos srities Kolomensko rajone sudužo kitas „Superjet“, kuriuo skrido trijų žmonių įgula. Visi jie žuvo. Lėktuvas po planinio remonto vykdė skrydį į oro uostą be keleivių.
Jungtinės Valstijos ir Europos Sąjunga po plataus masto neišprovokuotos invazijos į Ukrainą nutraukė Rusijai orlaivių dalių ir techninės priežiūros paslaugų tiekimą.
Be kita ko, Prancūzijos SaM146 variklių, skirtų „Superjet“, gamintojas atsisakė bendradarbiauti su „Rostec“.
Incidentas Turkijoje
Daugiau kaip 90 keleivių ir įgulos narių sekmadienį buvo evakuoti iš rusų lėktuvo, kuriam nutūpus Turkijos pietuose užsidegė vienas iš jo variklių, vėlų sekmadienį pranešė turkų Transporto ministerija.
Minimas lėktuvas yra „Suchoj Superjet 100“ (SU95), eksploatuojamas Rusijos oro linijų „Azimut“.
Lėktuvas buvo ką tik nutūpęs Antalijos oro uoste, kai užsidegė vienas iš jo variklių, sakoma ministerijos pranešime.
„SU95 tipo (...) „Azimut“ lėktuve, skridusiame iš Sočio oro uosto Rusijoje į Antalijos oro uostą, tūpimo metu užsidegė variklis, – nurodė ministerija. – 89 keleiviai ir šeši įgulos nariai saugiai evakuoti 21 val. 43 min. (20 val. 43 min. Lietuvos laiku), sužeistųjų nėra.“
Visi lėktuvų tūpimai Antalijos oro uoste buvo sustabdyti iki 3 val., o išskrendantys lėktuvai naudojosi kariškiams skirtu oro uosto taku, pridūrė ministerija.
Vienas oro uosto pareigūnas valstybinei Anatolijos naujienų agentūrai sakė, kad užsidegė lėktuvo kairysis variklis, bet gaisras buvo greitai užgesintas.