Asociacijos nariai suabejojo, ar skrydžio valdymo centras perspėjo turkų lėktuvo pilotą, jog paskui kiek anksčiau tūpusį „Boeingą“ gali likti nutįsęs turbulentinis srautas, praneša LNK žinios.
Už didelio lėktuvo susidarę sūkuriniai srautai gali pakenkti paskui jį skrendančiam lėktuvui, ypač mažam.
„Tokia galimybė atrodo yra svarbiausia“ priežastis, trečiadienį sukėlusi lėktuvo katastrofą, per kurią žuvo devyni žmonės, sakė asociacijos pirmininkas Ali Ziya Yilmazas.
Jis tvirtino gavęs informaciją, jog dviem minutėmis prieš „Turkish Airlines“ lėktuvo sudužimą Schipholio oro uoste nutūpė „Boeing 757“.
„Dabar mes klausiame, ar skrydžių valdymo centras perspėjo mūsų lėktuvą, kad priekyje jo buvo reaktyvinis lėktuvas su stipria valkčio turbulencija. Ar jie pasirūpino, kad tarp šių lėktuvų būtų saugus atstumas?“ – pažymėjo asociacijos narys Savasas Senas.
Turkijos lakūnų asociacija atmeta lėktuvo variklių gedimo versiją, iškeltą remiantis skrydžio duomenimis apie lėktuvo greičio sumažėjimą.
„Turkish Airlines“ lėktuvas „Boeing 737-800“, skridęs iš Stambulo į Amsterdamą su 127 keleiviais ir 7 asmenų įgula, nukrito į šlapią lauką netoli Schipholio oro uosto ir sulūžo į tris dalis. Žuvo devyni žmonės, tarp kurių buvo ir trys pilotai.
Pasak Nyderlandų saugaus skrydžio tarnybos atstovės Sandros Groenendal, abi vadinamosios juodosios dėžės tiriamos Paryžiuje. Kitos savaitės pradžioje tikimasi, kad avarijos priežastys bus žinomos. Jas atskleis katastrofos aplinkybes tiriantys olandų ir tarptautiniai specialistai.