Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Tyrėjai: Filipinių kelto tragediją sukėlė savininkų ir įgulos narių abejingumas

Filipinų policija pateikė kaltinimus dėl netyčinio nužudymo vieno keleivinio kelto savininkams ir įgulos nariams, kai apvirtus tam laivui, kuris veikiausiai buvo perkrautas, žuvo dešimtys žmonių, šeštadienį pranešė vienas pareigūnas.
Filipinuose iš apvirtusio kelto išsigelbėję žmonės
Filipinuose iš apvirtusio kelto išsigelbėję žmonės / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Kaltinimai dėl kelto „Kim Nirvana“ katastrofos buvo pateikti penktadienio vakarą centriniame šalies regione esančiame Ormoko mieste, sakė regiono policijos vyriausiasis inspektorius Asheras Dolina.

Pasak jo, pirminis policijos tyrimas ir išgelbėtų žmonių apklausa parodė, kad laivas apvirto staiga priešais centrinį Ormoko uostą ketvirtadienį.

„Jie buvo neatsargūs, tiesiog rodė savo ketinimus nužudyti; jie buvo tyčia aplaidūs“, – sakė A.Dolina.

Kaltinimai pareikšti 19 asmenų, tarp kurių minimas ir laivo savininkas Jorge Bong Zarco'as, kapitonas Warrenas Oliviero ir 17 įgulos narių.

Vyriausybė pradėjo tyrimą dėl ketvirtadienį įvykusios katastrofos, per kurią apvirtęs laivas tikriausiai gabeno per daug keleivių ir krovinių.

Likę gyvi žmonės sakė matę apie 150 cemento maišų laivo krovinių triume prieš jam apvirstant gana ramioje jūroje netoli Ormoko uosto, miesto tarybos narys Godiardo Ebcasas sakė naujienų agentūrai AFP.

Išpurtę lavonai ėmė kristi iš „Kim Nirvana“ medinio korpuso, kai kranas iškėlė laivą iš vandens ir pastatė jį Ormoko uoste, pridūrė pareigūnas.

G.Ebcasas nurodė, kad per šią katastrofą žuvo 56 žmonės, išgelbėti 142. Šis aukų skaičius buvo didesnis negu laivo keleivių sąrašu pagrįstas paskelbtas pakrančių sargybos (45), nors šios tarnybos pareigūnai pateikė tą patį išgelbėtų žmonių skaičių.

Anksčiau pakrančių sargyba nurodė, kad 33 tonų talpos laive buvo vietos 194 žmonėms – iki 178 keleivių ir 16 įgulos narių, tačiau Ormoko miesto tarybos pateikti skaičiai rodo, kad laive buvo mažiausiai 198 žmonės.

„Galbūt laive nebuvo smarkiai per daug keleivių, bet įsivaizduokit krovinio masę“, – sakė G.Ebcasas.

„Galbūt laive nebuvo smarkiai per daug keleivių, bet įsivaizduokit krovinio masę“, – sakė G.Ebcasas.

Kiekvienas ryžių, cemento arba trąšų maišas sveria 50 kgl jeigu laive buvo 150 maišų, tuomet keltas gabeno mažiausiai 7,5 tonos per sunkų krovinį, atmetus keleivių svorį, pažymėjo miesto tarybos narys.

G.Ebcasas sakė, kad likę gyvi žmonės matę tą krovinį sukrautą žemiausioje laivo dalyje, bet nepritvirtintą lynais, ką buvo būtina padaryti.

„Dėl to galėjo pasislinkti laivo svorio centras“, – pridūrė deputatas.

Tarp Ormoko ir Kamoteso salų reguliariai kursuojančių keltų keleiviai dažnai gabenasi atsargų iš miesto į savo atokius žvejų kaimus.

Gelbėjimo tarnybos narų paieškos operacijos buvo sustabdytos penktadienį, prieš iškeliant nuskendusį laivą ir perkeliant jį į uostą.

G.Ebcasas patvirtino pranešimus, kad dalį žuvusiųjų palaikų jūra išmetė į krantą kaimyninėje savivaldybėje.

Pakrančių sargyba tiria naujausią iš pražūtingų incidentų šalies vandenyse. Susisiekimo sekretorius Josephas Emilio Abaya sakė, kad „Kim Nirvana“ įgulos nariai bus iškviesti duoti parodymus.

„Jeigu tai įvyko dėl aplaidumo, visa tai turėtų išsiaiškinti tyrėjai. Atitinkami kaltinimai bus pateikti, kai bus būtina“, – prezidento atstovė Abigail Valte (Abigeil Valtė) sakė žurnalistams šeštadienį.

Prastai prižiūrimi ir kontroliuojami keltai yra pagrindinė jūrų susisiekimo priemonė Filipinuose – didelėje salų valstybėje, turinčioje 100 mln. gyventojų.

Daug laivų katastrofų įvyksta per taifūnų sezoną, prasidedantį birželį.

Per pastaruosius dešimtmečius Filipinuose įvykusios laivų katastrofos nusinešė jau tūkstančius žmonių gyvybių; viena jų – didžiausia pasaulyje taikos meto jūrinė katastrofa, kai 1987 metais keltas „Dona Paz“ susidūrė su tanklaiviu ir žuvo per 4,3 tūkst. žmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos