Į potencialų variklių valdymo sistemos gedimą bendrovės „Sriwijaya Air“ lėktuve „Boeing 737-500“ atkreipiamas dėmesys jau pirminėje ataskaitoje apie sausio 9-ąją įvykusią nelaimę, per kurią žuvo visi 62 keleiviai ir įgulos nariai.
Prieš 26 metus pagamintas lėktuvas, anksčiau eksploatuotas JAV oro bendrovių „Continental Airlines“ ir „United Airlines“, nukrito iš maždaug 3 km aukščio į jūrą netoli Džakartos, praėjus vos kelioms minutėms po pakilimo.
Trečiadienį tarpinę ataskaitą pateikę tyrėjai sakė tiriantys automatinės variklių traukos reguliavimo sistemos darbą.
„Kairiojo [variklio valdymo svirtis] slinko per toli atgal, o dešinioji visai nejudėjo – ji buvo įstrigusi“, – sakė Nacionalinio transporto saugos komiteto tyrėjas Nurcahyo Utomo.
„Tačiau kas būtų galėję sukelti šią anomaliją? Kol kas dar negalime daryti jokios išvados“, – pridūrė jis.
Pareigūnai anksčiau sakė, kad lėktuvo įgula iki pat sudužimo nepaskelbė avarinės padėties ir nepranešė apie jokius techninius sutrikimus.
Tačiau per ankstesnius šio orlaivio skrydžius pilotai buvo pranešęs, kad variklių valdymo sistema buvo „netvarkinga“ ir kad ji iki katastrofos buvo keliskart taisyta.
Ekspertų nuomone, lėktuvas į vandenį rėžėsi būdamas nesuiręs. Jie atkreipė dėmesį, kad lėktuvo nuolaužos pasklidusios gana mažame plote ir kad skrydžio duomenų savirašio informacija rodo, jog vienas variklis prieš pat sudūžtant tebeveikė.
Ryšio su oro dispečeriais duomenys atrodė esantys įprasti iki pat momento, kai lėktuvas staigiai nukrypo nuo numatyto kurso ir sudužo.
Įgula, įskaitant patyrusį kapitoną, į klausimus apie orlaivio krypties pasikeitimą nieko neatsakė.