Ukrainoje prasideda prezidento rinkimų kampanija

Ukrainos centrinė rinkimų komisija (CRK) pirmadienį paskelbė, kad šalyje prasideda  prezidento rinkimų kampanija.
Petro Porošenka ir Julija Tymošenko
Petro Porošenka ir Julija Tymošenko / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Atitinkamą nutarimą komisija priėmė gruodžio 27 dieną.

Remiantis įstatymais, rinkimų kampanija tęsis 90 dienų, o balsavimas įvyks kitų metų kovo 31 dieną.

Kandidatai į prezidentus gali teikti dokumentus CRK nuo pirmadienio iki vasario 3 dienos. Pretendentai bus registruojami iki vasario 8 dienos, o tada bus paskelbtas galutinis jų sąrašas.

Kandidatas į prezidentus turi būti ne jaunesnis kaip 35 metų Ukrainos pilietis, turi mokėti valstybinę kalbą ir pastaruosius dešimt metų turi būti gyvenęs Ukrainoje.

Kandidatus gali kelti politinės partijos ar pretendentas gali išsikelti pats. Kandidatas turi pateikti metinę pajamų deklaraciją, kurią patikrina Nacionalinė korupcijos prevencijos agentūra.

Be to, kandidatas turi sumokėti 2,5 mln. grivinų (78 tūkst. eurų) užstatą. Ši suma grąžinama dviem atvejais – laimėjus rinkimus arba patekus į antrąjį rinkimų turą. Visiems kitiems kandidatams pinigai negrąžinami ir įnešami į Ukrainos iždą.

Kandidatūrą galima atsiimti ne vėliau kaip 23 dienos iki balsavimo, tai yra iki kovo 7 dienos.

Viešosios nuomonės apklausos rodo, kad didžiausią rinkėjų palaikymą šiuo metu turi partijos „Batkyvščyna“ („Tėvynė“) lyderė Julija Tymošenko, nedideliu atotrūkiu lenkianti dabartinį valstybės vadovą Petro Porošenką.

Remiantis Ilko Kučerivo demokratijos iniciatyvų fondo ir Oleksandro Razumkovo ekonomikos ir politikos tyrimų centro gruodžio 19–25 dienomis atlikta apklausa, P.Porošenką per pirmąjį balsavimo turą pasiruošę palaikyti 13,8 proc. rinkėjų, o už J.Tymošenko ketina balsuoti 16 proc. apklaustųjų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų