UNICEF: dėl Etiopijos konflikto pagalbos reikia 2,3 mln. vaikų

Kilus konfliktui Etiopijos Tigrėjaus regione maždaug 2,3 mln. vaikų skubiai reikia pagalbos, o dar tūkstančiai atsidūrė pavojuje pabėgėlių stovyklose, penktadienį paskelbė Jungtinių Tautų vaikų agentūra UNICEF.
Vaikai Etiopijoje
Vaikai Etiopijoje / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Tigrėjų kruvinos kovos krečia nuo lapkričio 4 dienos, kai Etiopijos premjeras Abiy Ahmedas paskelbė karinių operacijų prieš regiono vyriausybę pradžią, smarkiai eskaluodamas seną federalinės vyriausybės nesantaiką su šią provinciją valdančiu Tigrėjaus liaudies išvadavimo frontu (TPLF).

TPLF beveik tris dešimtmečius iki Abiy Ahmedo atėjimo į valdžią 2018 metais dominavo Etiopijos politikoje.

Pranešama, kad per konfliktą žuvo šimtai žmonių, kai kurie jų – per šiurpias žudynes, kurias užfiksavo žmogaus teises ginanti organizacija „Amnesty International“.

Tūkstančiai žmonių nuo kovų ir aviacijos smūgių Tigrėjuje pabėgo į kaimyninį Sudaną.

„Tigrėjaus regione dėl ribotų galimybių [jį] pasiekti ir tebesitęsiančio komunikacijų nebuvimo maždaug 2,3 mln. vaikų yra nepasiekiami, [jiems] reikia humanitarinės pagalbos“, – sakė UNICEF vykdomoji direktorė Henrietta Fore.

Agentūra apskaičiavo, kad „maždaug 12 tūkst. vaikų, kurių dalis neturi tėvų ar giminaičių yra stovyklose ir registracijos centruose, ir atsidūrė pavojuje“.

Daug Sudane atsiradusių improvizuotų stovyklų yra perpildytos, sąlygos jose – antisanitarinės, trūksta vandens ir maisto.

UNICEF sako bandanti skubiai teikti pagalbą vaikams, gyvenantiems „itin sunkiomis“ stovyklų sąlygomis.

H.Fore paragino konflikto šalis sudaryti sąlygas teikti humanitarinę pagalbą ir nenaudoti sprogmenų tankiai apgyvendintuose rajonuose.

„Reiktų dėti visas pastangas, kad vaikai būtų saugūs, [taip pat] apsaugoti nuo ėmimo naujokais ir panaudojimo per konfliktą“, – sakė ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis