Skrydžio GE235 pilotai vadinami didvyriais – jų dėka išgyveno 15 keleivių iš 58, skridusių „TransAsia“ lėktuvu.
Netrukus po pakilimo orlaivis smarkiai pakrypo ant šono. Lakūnai iš paskutiniųjų stengėsi, kad orlaivis įlėktų į Kilungo upę ir neužkliudytų pastatų.
Filmuotoje vaizdo medžiagoje matyti, kaip laineris verčiasi virš tilto, vienu sparnu jį užkliudo ir neria į vandenį.
Žuvo mažiausiai 25 žmonės, tačiau ekspertai giria abu lakūnus – Liao Jiangzhongą ir Liu Zizhongą. Jų veiksmai padėjo išvengti žymiai didesnės katastrofos.
„Lakūnas nusprendė lėktuvą nuleisti siauroje upėje, nes šalia buvo gyvenamasis kvartalas. Jis padarė viską, ką galėjo“, – sakė aviacijos ekspertas iš Taivano Liao Linghui. Jo nuomone, 41-erių kapitonas Liao Jiangzhongas yra didvyris. Lakūnas anksčiau pilotavo karinius orlaivius.
„Jeigu orlaivis krenta žemyn, lakūnai taikosi į atviras vietoves, kur ir jie, ir keleiviai turi šansų išgyventi“, – sakė Davidas Learmountas iš žurnalo „Flightglobal“. Tačiau jis pabrėžė, kad leidimasis galėjo būti laimės dalykas. „Jie pakėlė lėktuvo priekį, kad išlaikytų jį virš pastatų. Tačiau kai lėktuvas beveik sustoja, tai gali visiškai užblokuoti sparnus, ir vietoj kilimo aukštyn jis gali dar sparčiau kristi“, – aiškino jis.
„Jie padarė viską, ką galėjo, kad lėktuvas nesudužtų į pastatus, – sakė aviacijos ekspertas Wangas Shangzhi. – Jie nusprendė leisti lėktuvui nukristi į upę – tai buvo nepaprastai drąsu. Mes turėtume nuoširdžiai už juos pasimelsti.“
Aviacijos saugumo eksperto Desmondo Rosso teigimu, lėktuvas, panašu, prarado energiją kritišku metu, tikriausiai iškart po pakilimo, todėl jį valdyti tapo itin sudėtinga.