Panamos kanalui šiemet sukanka lygiai 100 metų, jam tenka 5 proc. jūrų prekybos pervežimų. Trečia naujų šliuzų eilė leis apimtį padidinti – kanalu galės plaukti 12 tūkst. konteinerių plukdantys laivai, o ne 5 tūkst., kaip iki šiol.
Darbai bus baigti 2015-aisiais – beveik metais vėliau, negu numatyta sutartyje. Bet projektui, kurio pabaigos nekantriai laukia jūrų prekybos bendrovės, iškilo grėsmė. Panama skolinga tarptautiniam ispanų vadovaujamam konsorciumui 1,5 mlrd. dolerių nenumatytų išlaidų, ir jis paskelbė ultimatumą – iki sausio 20-osios sumokėti skolą. Kitu atveju žada stabdyti darbus.
Panamos vyriausybės paskirtos kanalo administracijos argumentai neįtikino, ji priminė įvykį, kai teko atmesti statybininkų planus naudoti prastesnės kokybės cementą.
Nors nei vienos valstybės vyriausybės nežada skirti pinigų projekto gelbėjimui, į Panamą atskubėjo Ispanijos darbo ministrė.
„Dabar galime pasakyti, kad matome nedidelę šviesą tunelio gale, abi pusės sutarė laikytis sutarties“, – teigia Panamos kanalo administratorius Jorge Luisas Quijano.
Tai – gera žinia jūrų prekybos bendruomenei, Panamos valdžiai, kuriai projektas – vienas svarbiausių, ir darbams vadovaujančiai Ispanijos bendrovei, išgyvenančiai ne pačius geriausius laikus.
Ginčas dėl Panamos kanalo atkreipė dėmesį į kitą projektą – Nikaragva renka investuotojus 40 mlrd. dolerių kainuosiančiam kanalui. Juo galėtų plaukti supertanklaiviai, kuriems Panamos kanalas bus per mažas net ir po rekonstrukcijos. Honkongo bendrovė jau atlieka žvalgomuosius darbus, nors projekto planai vertinami skeptiškai.