Oro bendrovės „Alaska Airlines“ lėktuvas „Boeing 737 Max 9“ grįžo į Portlandą praėjus 35 minutėms po skrydžio į Kaliforniją pradžios, kai neteko išorinės savo dalies, įskaitant langą.
Bendrovė pranešė, kad lėktuve buvo 177 keleiviai ir įgulos nariai, jie „saugiai nusileido“.
Aviakompanija paskelbė, kad laikinai sustabdys visus 65 savo flotilėje esančius lėktuvus „Boeing 737 Max 9“, kad galėtų atlikti patikrinimus.
„Kiekvienas orlaivis bus grąžintas į eksploataciją tik po to, kai bus atlikti visi techninės priežiūros ir saugos patikrinimai“, – pareiškime nurodė „Alaska Airlines“ generalinis direktorius Benas Minicucci.
B Minicucci taip pat pagyrė šešių įgulos narių, skridusių lėktuvu, kuris, remiantis skrydžio stebėjimo duomenimis, buvo pakilęs į daugiau nei 16 000 pšėdų (4 876 m) aukštį, kai pradėjo avarinį nusileidimą, pastangas.
Naujienų agentūroms atsiųstose nuotraukose užfiksuotas naktinis dangus, matomas pro plyšį orlaivio fiuzeliaže, taip pat matyti izoliacinė medžiaga ir kitos nuolaužos.
„Mano širdis yra su tais, kurie skrido šiuo skrydžiu, – labai užjaučiu dėl to, ką patyrėte“, – apgailestavo bendrovės vadovas.
Pasak nuotraukų socialiniuose tinkluose, paveikta vieta buvo galiniame lėktuvo trečdalyje, už sparno ir variklių.
Atrodo, kad paveikta fiuzeliažo dalis yra sritis, kurią kai kurie šio tipo orlaivių operatoriai, bet ne „Alaska“, gali naudoti kaip papildomas avarinio išėjimo duris, rašo BBC.
JAV federalinė aviacijos agentūra patvirtino, kad „Alaska Airlines“ 1282-ojo reiso lėktuvas „saugiai grįžo... po to, kai įgula pranešė apie slėgio problemą“.
Tuo tarpu bendrovė „Boeing“ teigė žinanti apie incidentą ir „stengiasi surinkti daugiau informacijos“.
„Boeing“ techninė komanda pasirengusi padėti tyrimui“, – pažymima jų pranešime.
Skrydžio keleivis Kyle'as Rinkeris televizijai CNN pasakojo, kad netrukus po pakilimo iškrito langas.
„Tai buvo labai staigus įvykis. Vos pakilus į aukštį, langas/siena tiesiog iškrito ir nepastebėjau to, kol nenukrito deguonies kaukės“, – teigė jis transliuotojui.
Kita keleivė Vi Nguyen leidiniui „The New York Times“ pasakojo, kad skrydžio metu ją pažadino garsus triukšmas.
„Atmerkiu akis ir pirmiausia priešais save pamatau deguonies kaukę, – pasakojo ji. – Pažvelgiu į kairę ir matau, kad sienos lėktuvo šone nebėra.“
„Pirmas dalykas, apie kurį pagalvojau, buvo: „Aš mirsiu“, – pridūrė moteris.
Labiausiai tikrinamas orlaivis
Po daugybės saugos problemų ir tyrimų „Boeing 737 Max“ buvo apibūdintas kaip „labiausiai tikrinamas transporto orlaivis istorijoje“.
2019 m. kovo mėn. pusantrų metų šių orlaivių eksploatacija buvo įšaldyta po to, kai panašiomis aplinkybėmis sudužo du šio tipo lėktuvai ir žuvo jais skridę žmonės.
Kad vėl galėtų skraidyti, kiekvienas „Boeing 737 Max 9“ lėktuvas buvo smarkiai modifikuotas, nors tie pakeitimai nebuvo matomi iš išorės ir keleiviai negalėjo pastebėti jokio skirtumo.
Neseniai „Boeing“ pranešė, kad, išsprendusi tiekimo klaidą, dėl kurios teko ilgai tikrinti naujus lėktuvus ir jų atsargas, padidins „737 Max“ tiekimo tempą, pranešė naujienų agentūra „Reuters“.
Remiantis „Boeing“ duomenimis, užsakovams pristatyta apie 1 300 šio tipo orlaivių.
Praėjusį mėnesį Federalinė aviacijos administracija paragino oro linijų bendroves vėl patikrinti „Boeing 737 Max 9" modelius dėl galimai atsilaisvinusio varžto vairo valdymo sistemose.