Bus daugiau painiavos?
Apie pokyčius lyties tapatybės politikoje kompanija paskelbė rugsėjo pabaigoje ir sulaukė įvairių šalių žiniasklaidos priemonių dėmesio. Šią žinią pastebėjo ir lietuviškas interneto puslapis paranormal.lt, neretai skelbiantis ne tik įdomybes, bet ir klaidinančią informaciją.
„Virgin Atlantic“ paskelbė naują politiką, skatinančią pilotus vyrus dėvėti sijonus“, – tokiu pavadinimu tinklalapis intrigavo skaitytojus.
Pačiu pirmu sakiniu paaiškinta, esą bendrovė „paskelbė naują uniformų dėvėjimo pagal lytį politiką, skatinančią vyriškos lyties darbuotojus dėvėti sijonus, nes ji pradeda naują kampaniją, kuria siekia tapti „labiausiai įtraukiančia oro bendrove pasaulyje“.
Milijardieriui Richardui Bransonui priklausančios kompanijos darbuotojams iki šiol buvo pateikiami „lytį nurodantys“ uniformų variantai. „Raudonasis“ buvo skrydžių palydovių moterų, o „vyšninis“ – palydovų vyrų apranga.
Nuo šiol ir vieną, ir kitą gali rinktis bet kurios lyties atstovai, todėl vyrai gali dėvėti sijonus, o moterys – kelnes. Papildomi variantai prieinami „nebinariniams“ įgulos nariams.
„Kad būtų dar daugiau painiavos, „Virgin Atlantic“ klientai taip pat raginami rezervuojant skrydžius pasirinkti naujus „lyčiai neutralius“ įvardžius, įskaitant „Mx“, „U“ arba „X“ žymenis, – teigiama tekste.
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos ekspertės Ievos Laugalytės teigimu, nebinariniai asmenys neidentifikuoja savęs nei kaip vyro, nei kaip moters, galbūt – ir kaip vyrą, ir kaip moterį, galbūt – kaip esantį ar esančią kažkur kitur lyties spektre.
Ši tapatybė iš esmės apima bet kokį savo lyties suvokimą, kuris yra už griežtai apibrėžtos dvinarės vyriškos-moteriškos lyties sistemos ribų.
Darbuotojai jaučiasi geriau
Pranešimas, kad „Virgin Atlantic“ ėmėsi tokių pokyčių, – teisingas. Tačiau nei taisyklės dėl personalo aprangos, nei dėl keleivių ar įgulos narių įvardijimo įvardžiais nėra privalomos pilotams, kitiems įgulos nariams ir vadinamiesiems žemės darbuotojams
Apie pokyčius pranešė pati kompanija: „Virgin Atlantic“ skelbia lyties tapatybės politikos atnaujinimą ir panaikina reikalavimą žmonėms dėvėti uniformas pagal lytį.“
Šia naujove, įsigaliojusia nuo rugsėjo 28-osios, bendrovė „skatina darbuotojų individualumą, suteikdama jiems galimybę dėvėti drabužius, atspindinčius taip, kaip jie suvokia ar pristato save“. Jau anksčiau buvo atsisakyta privalomo makiažo ir draudimo įgulos nariams bei pirmosios grandies darbuotojams demonstruoti tatuiruotes.
„Virgin Atlantic“ darbuotojai nuo šiol gali pasirinkti, kuri iš „ikoninių uniformų“, sukurtų garsios dizainerės Vivienne Westwood, geriausiai reprezentuoja juos. „Nepriklausomai nuo jų lyties, lytinės tapatybės ir lytinės saviraiškos“, – pažymėta pranešime spaudai.
Lėktuvų įgulos nariams taip pat bus pasiūlyti papildomi įvardžių ženkliukai – ne vien „Mr.“ (angl. ponas) ir „Ms.“ (angl. ponia), bet ir „Mx“, „U“, „X“. Taip jie pademonstruos keleiviams, kaip pageidauja būti vadinami.
Analogiškai pakeista ir bilietų pardavimo sistema, kad asmenys, turintys pasus su neutraliomis lyties žymomis, galėtų pasirinkti lyties kodus „U“ arba „X“ ir fizinės lyties nenurodantį kreipinį „Mx“. Dabar tokie pasai išduodami kai kurių šalių, pavyzdžiui, JAV, Indijos, Pakistano, piliečiams, bet keliautojai privalo naudoti jų pasą atitinkančius kodus.
Belaukiant, kol tokie pasai bus išduodami visur, „Virgin Atlantic“ ėmėsi ilgesnio laikotarpio plano ir užtikrinti, kad į klientus visuomet būtų kreipiamasi jų pageidaujamais įvardžiais. Atitinkamus ženkliukus klientai taip pat galės gauti registracijos metu.
Pranešime minimi tyrimų rezultatai, kad, leidžiant žmonėms darbe išreikšti savo individualumą, gerėja psichinė savijauta (49 proc. atvejų), stiprėja laimės jausmas (65 proc.), užtikrinama geresnė darbuotojų ir klientų patirtis (24 proc.).
Nepraėjus nė savaitei buvo paskelbta, kad kita Jungtinės Karalystės oro linijų bendrovė „British Airways“, reaguodama į konkurentų žingsnį, taip pat ėmėsi peržiūrėti savo aprangos politiką.
Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.