Apie tokius vokiečių ketinimus Lietuvos pareigūnai kol kas sako nieko negirdėję.
„Deutsche Post DHL“ atstovai Bonoje neneigė, kad įmonė gali turėti tokių interesų, bet išsamesnės informacijos nepateikė.
„Toks privatus investuotojas – didelė tarptautinė logistikos įmonė – tikriausiai nebūtų bloga galimybė. 2013 metais „Latvijas Pasts“, kaip ir visi kiti Europos Sąjungos (ES) pašto paslaugų teikėjai, neteks monopolio laiškų pristatymo rinkoje, tad bus būtina bent apsvarstyti, ar „Latvijas Pasts“ turėtų būti ir toliau valdoma valstybės ir jos subsidijuojama, ar galbūt būtų verta pritraukti privatų investuotoją“, – pareiškė Latvijos transporto ministro Kasparo Gerhardo atstovė Inga Springė.
ES jau kelerius metus laipsniškai liberalizuoja pašto paslaugų rinką. Paskutinis valstybės valdomų įmonių monopolis yra iki 50 gramų sveriančių laiškų.„Jeigu didelis ir turtingas investuotojas norėtų įsigyti pašto paslaugų teikėjus visose trijose Baltijos šalyse, labiausiai išloštų šių įmonių savininkai, nes akivaizdu, kad tokiu atveju ir investuotojo interesas, ir sandorio vertė gali būti didesnė nei tuo atveju, jei būtų perkama tik viena atskira įmonė“, – pareiškė „Latvijas Pasts“ vadovas Aivaras Veisas.
Lietuvos susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas neturi informacijos apie Vokietijos įmonės susidomėjimą Lietuvos paštu.
„Tokių duomenų kol kas neturiu, jie su Lietuvos pašto valdyba nebendravo“, – naujienų portalui vz.lt sakė R.Vaštakas.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis spaudai yra sakęs, kad paštas gali sėkmingai veikti kaip normali įmonė, tik tuomet bus galimybė kalbėti apie privataus partnerio parinkimą. Anot jo, nemažai privatizavimo atvejų Lietuvoje ir buvo tokie, kad įmonė nuvaroma iki bankroto ir tada privatizuojama. Ministras neatmeta galimybės, kad būtent toks scenarijus galėjo būti pritaikytas ir Lietuvos paštui.
ES jau kelerius metus laipsniškai liberalizuoja pašto paslaugų rinką. Paskutinis valstybės valdomų įmonių monopolis yra iki 50 gramų sveriančių laiškų pristatymas, nors keletas valstybių narių, įskaitant Estiją, jau panaikino ir šį monopolį.
Dalį „Deutsche Post DHL“ akcijų valdo Vokietijos valstybė ir už šį turtą atsakingas valstybės valdomas bankas KfW. Nuo 2000 metų 29 proc. įmonės akcijų prekiaujama biržoje. Tačiau pašto paslaugos sudaro tik dalį įmonės verslo. „Deutsche Post DHL“ taip pat gabena krovinius ir teikia skubių siuntų pristatymo paslaugas. Ši tarptautinė logistikos milžinė dalyvauja 5 proc. pasaulio komercinių sandorių.
Latvijos valstybės valdoma „Latvijas Pasts“ teikia pašto, filatelijos, transporto, skubios korespondencijos pristatymo, finansines, spaudos ir IT paslaugas, taip pat verčiasi mažmenine prekyba.