Vokietijos kancleris vyks pirmojo vizito į Vidurinę Aziją

Vokietijos kancleris Olafas Scholzas (Olafas Šolcas) šį mėnesį pirmą kartą vyks į Vidurinę Aziją, penktadienį pranešė jo atstovas spaudai.
Joerg Carstensen / dpa/picture-alliance
Joerg Carstensen / dpa/picture-alliance

Vakarų šalims siekiant stiprinti ryšius su Vidurinės Azijos regionu, kuris tradiciškai palaiko ryšius su Maskva, O. Scholzas rugsėjo 15–17 dienomis lankysis Uzbekistane ir Kazachstane ir dalyvaus regiono aukščiausiojo lygio susitikime, pranešė Steffenas Hebestreitas (Štefenas Hebeštraitas).

Ši kelionė vyks praėjus metams po to, kai O. Scholzas Berlyne priėmė penkių Vidurinės Azijos šalių vadovus, su kuriais aptarė glaudesnio bendradarbiavimo klausimus tuo metu, kai Vakarai kovoja su Kinija ir Rusija dėl įtakos regione.

„Uzbekistanas ir Kazachstanas mums yra svarbios šalys ir artimi partneriai“, – sakė S. Hebestreitas.

„Siekiame gilinti bendradarbiavimą su jomis, ypač mokslo, ekonomikos, energetikos, susisiekimo ir žaliavų srityse“, – pažymėjo jis.

Be to, rugsėjo 17-ąją O. Scholzas Kazachstane dalyvaus vadinamajame C5+1 susitikime su Kazachstano, Kirgizijos, Uzbekistano, Turkmėnistano ir Tadžikistano vadovais.

Vokietijos kanclerio atstovas spaudai taip pat nurodė, kad kelionėje O. Scholzą lydės ekonominė delegacija.

2022 metais Rusijos pradėta invazija į Ukrainą dar labiau padidino didžiųjų valstybių susidomėjimą Vidurine Azija, kurioje Maskva siekia išlaikyti savo įtaką ir su kuria Kinija dabar palaiko glaudžius ryšius, vykdydama savo plataus užmojo infrastruktūros projektą „Juosta ir kelias“.

Vakarai taip pat kovoja dėl įtakos šiame strategiškai svarbiame regione, kuriame gausu naftos ir dujų ir kuris yra svarbus transporto kelias tarp Azijos ir Europos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis