Ch.Gieseno teigimu, Lietuva neįvertino Kinijos įtakos pasaulinėms tiekimo grandinėms, o dėl Pekino veiksmų „kyla didelis spaudimas“ Vokietijos automobilių koncernams.
Kaip jau rašė 15min, Kinija atrado naują būdą spausti Lietuvos įmones – per partnerius Europoje. Tiek su Lietuva, tiek su Kinija bendradarbiaujančios tarptautinės bendrovės patiria trikdžių ir įspėja Lietuvos verslą, kad nepagerėjus situacijai gali tekti nutraukti užsakymus.
Pavyzdžiui, Pekino veiksmai palietė ir Lietuvoje veikiančios užsienio kapitalo automobilių pramonės įmones, nes jų klientai – didieji automobilių koncernai – Kinijoje negauna reikiamų komponentų.
Laiku negavę detalių didieji automobilių gamintojai – šiuo atveju visų pirma reikėtų kalbėti apie Vokietiją – gali būti priversti stabdyti gamybą.
„Spaudimas Vokietijos autopramonei didelis. Pirma, Pekinas neįsileidžia detalių, kurios reikalingos vokiečių investuotojams čia, Kinijoje – jos pavieniui nėra labai vertingos, bet stabdo gamybą.
Bet Kinija, regis, taip pat ėmė spausti Lietuvoje įsikūrusias Vokietijos kompanijas nutraukti veiklą jūsų šalyje. Strategija atrodo tokia: jei norite užsiimti verslu Kinijoje, neužsiimkite verslu Lietuvoje“, – 15min kalbėjo žurnalistas.