Volodymyras Zelenskis nori sukurti veiksmingą platformą deryboms dėl Krymo

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis sakė norintis sukurti veiksmingą platformą deryboms dėl Krymo, trečiadienį pranešė valstybės vadovo spaudos tarnyba.
Volodymyras Zelenskis
Volodymyras Zelenskis / TASS nuotr.

„Pagal Normandijos derybų procesą Rusija nenori aptarinėti Krymo autonominės respublikos deokupacijos klausimo, o per šešerius metus nesukurta nė vienos veiksmingos derybų platformos, kuri padėtų sugrąžinti pusiasalį Ukrainos kontrolei. Tačiau dabartinė Ukrainos valdžia dirbs, kad tai pakeistų“, – interviu televizijai „Euronews“, kurio vaizdo įrašas buvo paskelbtas prezidentūros „Facebook“ puslapyje, sakė V. Zelenskis.

„Atvirai sakau, kad galingos platformos, kur būtų keliamas šis klausimas, mano nuomone, kol kas nėra. Galvoju, kad šešerius metus tokios platformos nebuvo... Išskyrus sankcijas, už kurias aš dėkingas mūsų partneriams, dėl kurių mes su jais tariamės ir kurios tęsiasi. Mums padeda ne tik Europa – padeda JAV ir kitos šalys“, – pažymėjo prezidentas.

Pasak V.Zelenskio, jam Krymo klausimas yra toks pats prioritetas kaip ir padėtis separatistinio konflikto krečiamoje Rytų Ukrainoje.

„Nematau skirtumo tarp šių klausimų. Vienintelis dalykas dėl padėties Rytuose [tas, kad] ten žūsta žmonės, todėl būtent dėl šio žmogiškojo faktoriaus man asmeniškai tai [taikos atkūrimas Donbase] yra pirmoje vietoje. Tačiau tokiu pačiu lygiu, nes abi teritorijos yra mūsų ir turi sugrįžti“, – pabrėžė jis.

Krymą Rusija aneksavo 2014 metų kovą. Ukraina pusiasalį laiko savo teritorija, kuri yra laikinai okupuota.

Maskva ne kartą teigė, kad Krymo klausimas nesvarstytinas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis