Su „Wagner“ susijusių kanalų publikacijas apžvelgė nepriklausomas Rusijos portalas „Agentstvo“.
Kaltina išdavikus, bet kviečia palaukti
Dauguma su „Wagner“ susijusių „Telegram“ kanalų tiesiogiai neįvardijo tų, kurie, jų nuomone, kalti dėl lėktuvo katastrofos. Su šia privačia karine kompanija susijęs kanalas „Grey Zone“ pranešė apie J.Prigožino žūtį ir dėl jos kaltino „Rusijos išdavikus“.
Su „Wagner“ susijęs karo tinklaraštininkas Romanas Saponkovas rašė, kad J.Prigožino nužudymas turės „katastrofiškų pasekmių“ ir kad žmonės, įsakę nužudyti J.Prigožiną, „visiškai nesupranta kariuomenės nuotaikų ir dvasios“, tačiau nenurodė, kas tie žmonės.
„Telegram“ kanalas „Alex Parker Returns“ dėl J.Prigožino žūties tiesiogiai apkaltino V.Putiną: „Koks skirtumas tarp „Azov“ ir „Wagner“? Pirmuosius Пыпа (taip Rusijoje niekinamai vadinamas V.Putinas, – red. past.) paleidžia, o antruosius žudo“.
„Tegul tai būna pamoka visiems. Visada reikia eiti iki galo“, – rašoma nacionalistinės kovotojų grupės „Rusič“ kanale.
Kanalas „Разгрузка Вагнера“ („Wagner“ išsilaipinimas), priešingai, stengėsi nuraminti savo šalininkus. Jis ragino neskelbti nepatikrintos informacijos apie verslininko ir vadų tarybos likimą.
Kitas su „Wagner“ siejamas kanalas „Reverse side of the medal“ priminė, kad „karas tęsiasi“. Panašiai į įvykius Tverės srityje reagavo ir su „Wagner“ nesusiję z-kanalai. „Reikia dirbti toliau“, – rašo „Архангел спецназа“ (Specialiųjų pajėgų arkangelas). Apie tai, kad po J.Prigožino žūties karas nesibaigs, rašo ir „Два майора“ (Du majorai).
„Telegram“ kanalas „Осторожно, новости“ (Atsargiai, naujienos) rašo, kad naktį Sankt Peterburge, prie „Wagner“ būstinės pasirodė keli vyrai, kurie ragino veikti pagal organizacijos įstatus ir „laikytis kartu“. „Mes laukiame nurodymų. Jokių mitingų, nieko šiuo metu nerengiame“, – sakė vienas iš jų.
Viename iš "Telegram" pokalbių kambarių, kuriuose bendrauja „Wagner“ samdinių giminaičiai, raginama nedaryti išvadų ir laukti J.Prigožino mirties patvirtinimo. Pokalbio administratorius paskelbė „įmonės darbuotojų informaciją“: „Kol įvykio aplinkybės neišaiškintos, prašome nepasiduoti provokacijoms ir būti kantriems“. Kai kurie pokalbių dalyviai prisimena, kaip 2019 m. J.Prigožinas inscenizavo lėktuvo katastrofą Konge.
Spontaniški memorialai
Rusijos miestuose ėmė rastis spontaniškų memorialų. Sankt Peterburge gyventojai neša gėles ir privačios karinės kompanijos simboliką prie „Wagner“ centro pastato, rašo „Fontanka“. Žmonės prie pastato atėjo gilią naktį. Netoliese atsirado transparantas „PMC Wagner – mes kartu“. Pasak RBC, verslo centro darbuotojai pašalino gėles, tačiau žmonės ir toliau nešė naujas.
Taip pat nedidelis memorialas atsirado prie „Wagner“ biuro Novosibirske, rašo „Sib.fm“. Ten sudėti Jevgenijaus Prigožino ir Dmitrijaus Utkino portretai, o šalia padėti keli gvazdikai. Gėlės taip pat pradėtos nešti į buvusį „Wagner“ verbavimo centrą Jekaterinburge.
Kūnų neįmanoma vizualiai atpažinti
J.Prigožino verslo lėktuvas „Embraer Legacy 600“ nukrito trečiadienio vakarą Tverės srityje, už 50 km nuo V.Putino rezidencijos. Žuvo septyni keleiviai ir trys įgulos nariai. Visi dešimt kūnų rasti. Tarp keleivių buvo J.Prigožinas ir artimiausi jo bendražygiai Valerijus Čekalovas bei Dmitrijus Utkinas. Pasak šaltinio verslininko aplinkoje, J.Prigožinas grįžo iš Afrikos ir į savo verslo lėktuvą įlipo Maskvoje.
„Fontanka“, remdamasi šaltiniu, rašo, kad aukų kūnų vizualiai atpažinti neįmanoma, nes jie smarkiai sudarkyti. Pasak šaltinio, ekspertai. remdamiesi šalutiniais požymiais, teigia, kad tarp žuvusiųjų yra J.Prigožinas. Šiuo metu kūnus tiria teismo medicinos ekspertai.
Numuštas ar susprogdintas?
Rusijos tyrimų komitetas tiria katastrofą kaip nusikaltimą, įvykdytą dėl pilotų arba asmenų, ruošusių orlaivį išskridimui, aplaidumo. Pasak „Financial Times“ šaltinio, katastrofą sukėlė priešlėktuvinės gynybos raketos smūgis. Ekspertai taip pat spėja, kad lėktuve galėjo įvykti sprogimas. Skelbiama, kad tiriama bombos versija.
„Flightradar24“ tinklalapis, kuris stebi orlaivių skrydžius, paskelbė pranešimą apie verslo lėktuvo avariją. Lėktuvas duomenis apie save pradėjo siųsti 17.46 val. Maskvos laiku.
Ataskaitoje nurodoma, kad iki 18:10 val. lėktuvas buvo pakilęs į 28 000 pėdų (apie 8,5 km) aukštį. Skrydis tokiame aukštyje tęsėsi iki 18:19 val. Po to lėktuvas kelias minutes leidosi žemyn ir vėl įgavo aukštį (iki 30,1 tūkst. pėdų, t. y. apie 9,1 km).
18:19 val. pagal „Flightradar24“ laiko juostą orlaivis pradėjo leistis. Kaip „Reuters“ patikslino tarnybos atstovas Janas Petčenikas, lėktuvas per 30 sekundžių prarado aštuonių tūkstančių pėdų (2,4 kilometro) aukštį.
„The Bell“ atkreipia dėmesį į tai, kad prieš kritimą orlaivis ne leidosi, o toliau didino aukštį – „t. y. tai, kas įvyko, buvo greita ir netikėta“. Lėktuvo kritimo vaizdo įraše matyti, kaip jis artėja prie žemės stačiai, be dalies sparno ir uodegos. Liudininkai pranešė girdėję du sprogimus.