„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Zara“ sukėlė pasipiktinimo bangą: ar tikrai pavaizdavo Gazoje vykstantį karą?

Socialiniuose tinkluose užvirė pasipiktinimas dėl „Zara“ elgesio. Žmonės negailėjo kritikos naujos kolekcijos fotosesijai, kuri tariamai atspindi Gazos Ruože vykstantį karinį konfliktą. Žinoma drabužių kompanija šias nuotraukas greitai pašalino ir viešai atsiprašė savo pirkėjų.
Naujausia „Zara“ reklaminė kampanija
Naujausia „Zara“ reklaminė kampanija / „Zara“ nuotr.

Veržėsi į parduotuves

Internete pasirodė ne vienas pasipiktinusių žmonių įrašas, kuriuose jie kritikavo naują drabužių kompanijos „Zara“ fotosesiją. Daugumai užkliuvo tai, kad nuotraukose neva atspindimas Izraelio ir „Hamas“ karas.

Socialiniame tinkle „X“ (buvęs „Twitter“) paskelbtuose vaizdo įrašuose ir nuotraukose matyti žmonės, šturmuojantys „Zara“ parduotuves.

Viename įraše užfiksuota, kaip grupė moterų į parduotuvę žengia su baltais maišais, simbolizuojančiais žuvusių palestiniečių kūnus.

„Mūsų gyvenimas nėra pigus, bet jūsų drabužiai yra“, – teigiama viename įraše.

„Melburno gyventojai gėdino „Zara“ taip pat, kaip „Zara“ reklamavosi prieš engiamus palestiniečius“, – komentuojama kitame įraše.

Panašių pasipiktinimų internete buvo apstu (čia, čia, čia, čia, čia, čia). Bene didžiausia kritikos banga kilo Jungtinėje Karalystėje (JK).

Nuotraukos darytos prieš konfliktą

Naujausioje „Zara“ fotosesijoje, pavadintoje „Švarkas“ (angl. „The Jacket“) modeliai laiko į baltą maišą susuktą manekeną. Kitose nuotraukose modeliai vaizduojami suskaldytų akmenų, apgadintų statulų ir sudaužytų gipso plokščių fone.

Atsiprašydami kompanijos atstovai pripažino, kad kai kurie pirkėjai pamatė „visai ne tai, kas buvo sumanyta kuriant“. Jų teigimu, šios linijos reklaminė kampanija buvo „sumanyta liepą, o fotografuota rugsėjį“. Pirmasis „Hamas“ išpuolis prieš Izraelį įvyko spalio 7 d.

„Zara“ teigimu, fotosesijoje demonstruojama „skulptoriaus studijoje esančių nebaigtų skulptūrų vaizdų serija ir buvo sukurta siekiant parodyti amatininkų pagamintus drabužius meniniame kontekste“.

Vėliau kompanija nusprendė pašalinti nuotraukas ir visai atsisakyti kampanijos.

Dėl šių nuotraukų socialiniuose tinkluose ir televizijoje buvo gauta 110 skundų, kuriuos šiuo metu nagrinėja JK Reklamos standartų tarnyba (ASA). Pasak jos atstovo, skundų pateikėjai aiškino, jog šie vaizdai yra „nuoroda į dabartinį Izraelio ir „Hamas“ konfliktą bei yra įžeidžiantys“.

Pasak „Washington Examiner“, internete buvo dalijamasi reklaminės kampanijos nuotraukomis, kurios buvo suredaguotos taip, kad labiau primintų vykstančio konflikto scenas.

15min verdiktas: trūksta konteksto. Naujoje drabužių kompanijos „Zara“ fotosesijoje rodomos „nebaigtos skulptūros skulptoriaus studijoje“, tačiau internautams šie kadrai priminė Izraelio ir „Hamas“ konflikto vaizdus.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, ja siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“