Šio projekto reikšmė didžiulė, tai – ne tik trūkstama dalis Europos geležinkelių tinkle, bet ir itin svarbus žingsnis saugumo Lietuvai bei Baltijos šalims saugumo srityje.
Strategiškai itin svarbaus Lietuvai, Baltijos šalims ir visai Europai „Rail Baltica“ darbai vyksta intensyviai. Šiuo metu „Rail Baltica“ statybos Lietuvoje vyksta 29 km ruožuose Šveicarija–Žeimiai–Šėta Jonavos rajone. Viename iš ruožų, 10 km atkarpoje reikėjo iškasti apie 1,5 mln. kubinių metrų žemės, dar 1 mln. kubinių metrų žemės arba kitų birių medžiagų atvežti, supilti ir atlikti sutankinimus.
Taip pat paruošiamieji darbai vyksta ir dar viename 17 km ruože Šėta–Ramygala, kur sankasos ir inžinerinių statinių statyba prasidės ateinančių metų pradžioje – ruožas link Panevėžio išsiplės iki statomų 114 km.
Projektą reikšmę akcentavo ir darbų eigą komentavo „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas Justas Vyžintas: „Čia susikerta iš esmės dviejų tipų geležinkelių vėžė – senoji ir europinė. Geležinkelis yra statomas taip, kad neturėtų susikirtimų viename lygyje, ir tai darome dėl saugumo.
Kalbant apie „Rail Baltica“ svarbu paminėti, kad šis projektas užtikrins Lietuvai bei Baltijos šalims ir karinį mobilumą, o tai reiškia – karinį saugumą.“
Į Lietuvą jau pristatomos ir greitajam geležinkeliui reikalingos medžiagos: 86 200 tonų skaldos balasto, 30 000 gelžbetoninių pabėgių, 42 km bėgių. Visa tai bus naudojama įrengti viršutinę kelio konstrukciją 8,8 km atkarpoje Šveicarija–Žeimiai.
„Rail Baltica“ yra sudėtinė Europos Sąjungos tarptautinio transporto koridoriaus Šiaurės jūra–Baltijos jūra dalis ir trūkstama dalis Europos geležinkelių tinkle.