Naujienų portalo 15min.lt skaitytojas Rapolas A. užfiksavo, kaip Seimo pirmininko limuzinas BMW skrieja sostinės A.Goštauto gatve, lydimas automobilio Volvo su švyturėliais.Tokia yra darbo specifika: mes turime būti pasiruošę greitai iššokti, evakuoti saugomą asmenį, – aiškino VAD direktoriaus pavaduotojas R.Mockevičius.
Skaitytojui kilo klausimas, ar A.Valinsko apsaugos darbuotojai nepažeidžia taisyklių, ar teisingai elgiasi.
Rapolo nuotraukoje akivaizdžiai matyti, kad limuzino BMW vairuotojas ir šalia sėdintis VAD apsaugininkas važiuoja neprisisegę saugos diržų.
Lydinčiame Volvo padėtis kiek kitokia – keleivio vietoje įsitaisęs VAD pareigūnas, skaitantis dokumentą, neprisisegęs, o vairuotojas – į saugos diržą nespjovęs.
Pareigūnų darbo specifika
VAD direktoriaus pavaduotojas Rymantas Mockevičius naujienų portalui 15min.lt paaiškino, kad kartais neprisisegti saugos diržų – pareigūnų darbo specifika. „Žiūrima lanksčiai. Ilgoms kelionėms segasi, trumpoms – ne. Matote, tokia yra darbo specifika: mes turime būti pasiruošę greitai iššokti, evakuoti saugomą asmenį. Jei segsimės diržais – kiekviena sekundė gali brangiai kainuoti. Yra netgi specialūs mokymai, kaip turi būti reaguojama įvairiose situacijose“, – aiškino R.Mockevičius.
Nei BMW vairuotojas, nei apsaugininkas neprisisegę. |
Aukščiausius šalies pareigūnus saugančio departamento vienas vadovų minėjo, kad, pavyzdžiui, nuvežę saugomą asmenį į namus ir grįždami vieni, apsaugininkai turėtų prisisegti.
„Manau, jie ir patys segasi, ypač vairuotojai. Nes jie puikiai žino, kuo tai baigtųsi, jei pakliūtų į eismo įvykį. Autostradoje prašome, kad prisisegtų dėl savo saugumo“, – kalbėjo R.Mockevičius.
KET – peilis specialiosioms tarnyboms
Eismo priežiūrą kuruojantis policijos generalinio komisaro pavaduotojas Saulius Skvernelis portalui 15min.lt priminė, kad anksčiau Kelių eismo taisyklėse (KET) buvo numatyta išimčių specialiųjų tarnybų transportui. Anot aukšto pareigūno, gyvenimo realybė tų išimčių reikalauja ir dabar, tačiau KET rengėjai laikosi kitokios nuomonės.
„Būtina specialiųjų pajėgų automobilį atskirti – viena, kai jis eisme dalyvauja kaip ir visi eismo dalyviai, kita – kai vykdo specialias, specifines funkcijas“, – įsitikinęs S.Skvernelis.
Generalinio komisaro pavaduotojas taip pat priminė, jog šiuo klausimu nuomonę yra pareiškęs ir teismas: kad negalima prilyginti policijos transporto visiems kitiems eismo dalyviams, nes tokiu atveju policija paprasčiausiai negali vykdyti įstatymais pavestų funkcijų. „Tas pats pasakytina apie VAD pareigūnus“, – mano S.Skvernelis.
Beje, prieš pusmetį 15min.lt jau narpliojo kitą A.Valinsko apsaugininkų darbo specifikos epizodą, kai VAD vairuotojas sugebėjo nuvežti Seimo pirmininką iš sostinės į Šiaulius vidutiniu 132 km/val. greičiu.
Buvo aiškinama, jog tai optimalus važiavimas, patenkinant vieno iš trijų valstybės asmenų poreikius, bet nepažeidžiant nei kitų vairuotojų interesų, nei saugaus eismo principų.