Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Apdovanoti konkurso „Mūsų eksperimentas“ nugalėtojai

Birželio 15 d. Energetikos ir technikos muziejuje apdovanoti STEAM mokslų konkurso „Mūsų eksperimentas“ nugalėtojai. Dvidešimties geriausiųjų darbų autorius ir jų mokytojus sveikino Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro direktorius Algirdas Sakevičius, vertinimo komisijos narė, Lietuvos edukologijos universiteto Ugdymo pagrindų katedros profesorė Rita Makarskaitė-Petkevičienė.
Eksperimentas
Eksperimentas / 123rf.com

Dalyvavo 150 mokinių

„Džiaugiuosi matydama tokį entuziastingą, smalsų ir kūrybingą būrį mokinių. Neabejoju, kad būtent šios savybės jums padeda pažinti, atrasti, mokytis ir kurti. Sveikinu visus dalyvavusius mokinius, o ypač – šio konkurso laureatus, geriausių darbų autorius. Dėkoju mokytojams, padėjusiems įgyvendinti idėjas ir palaikiusiems. Jūs esate pavyzdys, kad mokyklose dirbama teigiama linkme.

Tradiciškai suvokiami kaip „sunkūs“ fizikos, chemijos, biologijos mokslai tampa vis patrauklesni mokiniams. Tas iš tiesų labai džiugina. Juk mūsų šaliai kaip niekada labai reikia aiškaus teigiamo pokyčio – ir gamtamoksliniame ugdyme, ir kalbant apskritai apie Lietuvos pažangą“, – kalbėjo Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.

Šiemet konkurse dalyvavo apie 150 mokinių. Iš viso pateikti 48 individualiai ar komandose atlikti tiriamieji darbai. Dauguma konkursui atsiųstų darbų pasižymi originalumu ir naujomis idėjomis, apima skirtingų gamtos mokslų sritis. Šiais metais pirmą kartą „Mūsų eksperimente“ dalyvavo ir pradinių klasių mokiniai – konkursu siekiama skatinti kūrybiškai mokytis STEAM mokslus nuo pat mažumės.

Mokiniai atliko kūrybiškumo ir mokslinio mąstymo reikalaujančius gamtos mokslų tyrimus – kūrė idėjas, formulavo hipotezes, kėlė tikslą ir uždavinius, savo eksperimentus fotografavo ir filmavo, o konkursui pateikė ne tik atlikto tyrimo aprašą, bet ir atliekamų tyrimų eigą ir rezultatą atskleidžiančius pačių kurtus trumpus filmukus.

Laimėtojams – kėlionė

Mokinių darbus vertino iš Vilniaus universiteto ir Lietuvos edukologijos mokslininkų ir mokytojų asociacijų atstovų sudaryta komisija. Vertinant atsižvelgta į pateiktų darbų moksliškumą, kūrybiškumą, išbaigtumą ir darbo nuoseklumą, pateikimo ir pristatymo kokybę.

Konkurso pirmosios vietos laimėtojais tapo: Vilkaviškio r. Pilviškių „Santakos“ gimnazijos trečiokių komanda už darbą „Įvairių spalvų rožės“ (Miglė Bozytė, Akvilė Inkrataitė, Aistė Kriščiukaitytė, mokytoja Rūta Bakūnienė), Alytaus „Sakalėlio“ pradinės mokyklos antrokų komanda už darbą „Smėlis ir molis“ (Dovydas Aleksandravičius, Gustė Liubamirskaitė, Greta Stolytė, Augustė Ražanauskaitė, Povilas Senuta, mokytoja Lijana Gudaitienė), Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos vienuoliktokai Kristina Marcinkevičiūtė už darbą „Mielių fermentacijos tyrimas, naudojant skirtingus angliavandenius, saldiklius bei terpės pH charakteristikas“ (mokytoja Janė Liutkienė), ir Šarūnas Katukevičius už darbą „Invazinio uosialapio klevo ir vietinių medžių rūšių lapų nuokritų ekstraktų poveikis infuzorijų įvairovei ir gausumui“ (mokytoja Juratė Vailionienė), Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijos vienuoliktokai Vilmantas Runas už darbą „Grafeno baterijų gamyba ir tyrimas“ (mokytoja Irena Skamarakienė) ir Tadas Skeltys už darbą „Mikrobangų intensyvumo tyrimas“ (mokytoja Irena Skamarakienė) bei Alytaus r. Daugų Vlado Mirono gimnazijos septintokų komanda už darbą „Pakuotės įtaka duonos pelėsio augimui“ (Meida Šilanskaitė, Emilija Bulvinaitė, Kipras Šilalė, mokytoja Danutė Zarauskienė).

Antroji vieta skirta: Kauno r. Akademijos Ugnės Karvelis gimnazijos ketvirtokų komandai už darbą „Augalų bendravimas – sraigių įtaka salotų augimo greičiui“ (Gabija Šilkūnaitė, Lukrecija Žemaitytė, Natas Misevičius, mokytoja Daiva Petkevičienė), Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos devintokių komandai už darbą „Kompiuterinės simuliacijos poveikio motorinei veiklai (irklavimo konceptu) tyrimas“ (Alicija Šavareikaitė, Greta Žlabytė, Austėja Kiršytė, mokytoja Sigita Zalitienė), Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazijos dešimtokams Martynui Dabravalskiui ir Gabrielei Kalantaitei už darbą „Vilsono kameros gamyba“ (mokytoja Roma Stonkuvienė), Vilkaviškio ,,Aušros“ gimnazijos vienuoliktokėms Martai Marčiulionytei ir Justei Katkauskaitei už darbą „Mikroorganizmai knygų puslapiuose“ (mokytoja Daiva Paškauskienė) ir Joniškio r. Žagarės gimnazijos aštuntokų komandai „Robotukų traukos jėgos priklausomybės nuo trinties tyrimas“ (Paulina Kristinytė, Gintarė Misevičiūtė, Elvina Mikalauskaitė, Justas Pamparas, mokytoja Asta Radžvilienė).

Trečiąją vietą vertinimo komisija skyrė: Vilniaus Gerosios Vilties progimnazijos aštuntokų komandai už darbą „Mikrobiologiniai vandens tyrimai“ (Jokūbas Dovydas, Elžbieta Juchevič, Petras Radžiūnas, Agnė Staniulytė, mokytoja Marija Ožeraitienė), Birštono gimnazijos devintokų komandai už darbą „Himalajų druskos mineralinės sudėties tyrimas ir maistinės vertės analizė“ (Greta Krušinskaitė, Justė Adomaitytė, Martynas Stiklius, mokytoja Vidutė Berteškienė), Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos 11 klasės mokiniams Laurynui Vaškevičiui ir Tomui Rinkevičiui už darbą „Bioplastiko gamyba ir jo savybių tyrimas“ (vadovė Audrutė Zarankienė), Vilkaviškio ,,Aušros“ gimnazijos dešimtokų komandai už darbą „Stebuklingas dūmų poveikis“ (Viktorija Staneikaitė, Andželika Ciganskaitė, Kristupas Lozoraitis, mokytoja Daiva Paškauskienė), Kaišiadorių A. Brazausko gimnazijos vienuoliktokų komandai už darbą „Agrocheminis dirvožemio tyrimas“ (Laurynas Maciulevičius, Simona Kursevičiūtė, Rokas Tamulevičius, mokytoja) Laima Sabaliauskienė, Visagino „Verdenės“ gimnazijos ketvirtokų komandai už darbą „Jautriojo musėkauto (lot. Dionaea muscipula) maisto raciono tyrimas“ (Deividas Čiučiulka, Lukas Matkevičius, Rimas Petkūnas, Ignas Šalna, Emilis Jonušas, mokytoja Danguolė Savičienė), Joniškio r. Žagarės gimnazijos ketvirtos klasės komandai už darbą „Robotuko ratų sukimosi greičio priklausomybės nuo galios tyrimas“ (Vytautė Kvainauskaitė, Gediminas Lukšas, Aivikas Gricius, Matas Gylys, Robertas Doroškevičius, mokytojos Asta Radžvilienė ir Daiva Navickaitė) ir Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokyklos antrokų komandai už darbą „Kuris kamuolys nuriedės toliau?“ (Ermita Sparvelytė, Emilija Mendelytė, Vilija Kuzavkovaitė, Airidas Grabauskas, Šarūnas Neverdauskas, mokytojos Renata Glodenienė ir Aušra Dunauskienė).

Pagrindinis konkurso prizas – kelionė į Gdynės mokslo centrą „Experyment“ ir Olštyno planetariumą (Lenkija) – atiteko I ir II vietų laimėtojams.

Šiemet konkursas surengtas jau šeštąjį kartą. Konkursą kasmet organizuoja Švietimo ir mokslo ministerija ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Partneriai: Fizikos, Chemijos ir Biologijos mokytojų asociacijos.

Laimėtojų darbų vaizdo reportažai

Pakuotės įtaka duonos pelėsio augumui:

VIDEO: Pakuotės įtaka duonos pelėsio augumui:

Mikro bangų intensyvumo tyrimas:

VIDEO: Mikro bangų intensyvumo tyrimas:

Grafeno baterijų gamyba:

VIDEO: Grafeno baterijų gamyba:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs