Stengiantis spręsti šią problemą buvo kuriama unikali edukacinė priemonė – naujienlaiškis „Aš manau!“ – padedanti svarbiausias aktualijas analizuoti ir diskutuoti mokyklos bendruomenėse istorijos, pilietinio ugdymo, geografijos ir kitų pamokų metu.
Tarptautinėje praktikoje tokie naujienlaiškiai yra formaliojo ugdymo dalis, tuo tarpu Lietuvoje pilietinio ugdymo ir kitos pamokos vis dar yra nutolusios nuo aktualių ir mokiniams artimų temų. Du kartus per mėnesį projekto komanda iš svarbiausių Lietuvos ir pasaulio aktualijų atrenka tris temas, pateikia VU TSPMI politologų nuomones bei klausimų diskusijoms.
Du kartus per mėnesį projekto komanda iš svarbiausių Lietuvos ir pasaulio aktualijų atrenka tris temas, pateikia VU TSPMI politologų nuomones bei klausimų diskusijoms.
Temų tikslas – supažindinti moksleivius su naujausiais įvykiais Lietuvoje ir pasaulyje bei skatinti diskusijų kultūrą, mokyti formuluoti argumentuotas mintis bei dėstyti jas neįžeidžiant vienas kito ypač jautriomis temomis, kuriomis paaugliai paprastai nediskutuoja su savo bendraamžiais.
Šio naujienlaiškio pagalba per šiuos mokslo metus mokytojai buvo kviečiami kartu su mokiniais aptarti tokias istorijas kaip maištą Vilniaus „Laisvės“ gimnazijoje, tautinio kostiumo idėją, emigracijos skaičius, netikrų naujienų plitimą socialiniais tinklais, klounų isteriją, rinkimus ir begalę kitų temų.
Bendradarbiaujant su „Samsung“ buvo apdovanoti trys mokytojai, įdomiausiai pritaikę naujienlaiškius savo pamokose. Tai – Skirmantė Kaziūnaitė, Kauno rajono Akademijos Ugnės Karvelis gimnazijos dailės mokytoja, Jurgita Kniaziukienė, Molėtų rajono Alantos gimnazijos informacinių technologijų mokytoja, bei Gražina Boreišaitė, Jonavos Senamiesčio gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja. Kiekvienai iš šių mokytojai buvo padovanota po „Samsung“ planšetinį kompiuterį.
Konkurse dalyvavusieji mokytojai savo pavyzdžiu įrodė, kad nebūtina vesti pilietinio ugdymo pamokos, kad galėtum ugdyti pilietiškumą bei į savo pamokas įvesti šiandienos aktualijas.
Savo pamokas aprašę mokytojai dalinosi patirtimis, kaip informacinių technologijų pamokose moko vaikus ieškoti kelių skirtingų šaltinių naujienai patikrinti, kūno kultūros pamokose įtraukia aktualijų kryžiažodžius į estafetes, profesinio udgymo pamokose diskutuoja apie moteris lyderes ir aptaria Estijos Prezidentės išrinkimą, arba lietuvių kalbos pamokose diskutuodami apie A. Camiu romaną „Svetimas“ sieja tai su burkinių uždraudimu Prancūzijoje.
Projektas kviečia ir kitus mokytojus naudotis aktualijų naujienlaiškiu „Aš manau!“, kurį galite rasti interneto puslapyje www.asmanau.lt, ir nesunkiai bet kurią iš savo pamokų paversti interaktyvia bei aktualia mokiniams.
Projektą rengia „Kurk Lietuvai“ alumnų asociacija kartu su VU TSPMI, jį platinti padeda „15min.lt“ ir TAMO dienynas. 2016-aisiais projektą finansavo Lietuvos kultūros taryba ir Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas.