Ar netolimoje ateityje aktualiausias išliks kūrybinis darbas?

„Manau, jog reikės visų profesijų gerų specialistų. Žinoma, kai kurios studijos taps mažiau vertingos, ir jas baigę darbuotojai bus mažiau paklausūs darbo rinkoje. Bet nebijau konkurencijos ir nesivaikau tendencijų, skiriu laiką tobulėjimui srityse, kurios man patinka. Ketinu rinktis kažką iš verslo, reklamos/marketingo srities“, – savo mintimis apie ateitį dalijasi 11 kl. Vilniaus Licėjaus moksleivis Matas Petronis.
123rf nuotr./Kūrybinis darbas
123rf nuotr./Kūrybinis darbas

Samprotaudamas apie ateitį M.Petronis papildo, jog aktualumą turėtų prarasti toks darbas, kuris gali būti atliekamas robotų pagalba.

Matas Petronis /  Miglės Golubickaitės nuotr.
Matas Petronis / Miglės Golubickaitės nuotr.

„Tikiu, kad netolimoje ateityje aktualiausias išliks kūrybinis darbas ir su juo susijusios profesijos. Manau, jog tokį darbą daug sunkiau pakeisti robotų ir mašinų darbu, priešingai nei tą, kuris reikalauja tikslumo ir skaičiavimų.

Žinoma, tai labai subjektyvu ir neabejoju, jog tiksliesiems mokslams prijaučiantys žmonės sakytų priešingai.

Bet darbo rinkos tendencijos man nėra pirminis kriterijus renkantis profesiją, nes žinau, jog darbas, dirbamas be aistros ir užsidegimo, niekada man neatneš nei laimės, nei finansinės sėkmės. Todėl nesirenku pelningų, bet manęs visai nedominančių medicinos ar IT specialybių.

Nors ir verslo srities diplomai net ir šiandien nėra labai vertinami, mąstau būtent apie šios krypties studijas, nes tai vienas iš nedaugelio dalykų, kuriais domiuosi be papildomų paskatinimų.“

Darbo rinkos tendencijos man nėra pirminis kriterijus renkantis profesiją, nes žinau, jog darbas, dirbamas be aistros ir užsidegimo, niekada man neatneš nei laimės, nei finansinės sėkmės.

Naujos galimybės versle

Šias moksleivio mintis komentuoja MRU Ekonomikos ir verslo fakulteto lektorius dr. Mangirdas Morkūnas:

„Yra tokia sparnuota frazė, kad verslininkas – tai profesija be rizikos. Išties kurti verslą, dalyvauti jame – visuomet nemažas, nuolatinis, bet tuo pačiu – ir įkvepiantis iššūkis. Jei ateityje ir toliau išliks tokios paklausios sritys kaip IT ar medicina, verslo studijų absolventui įgytos gilios ir įvairiapusės verslo organizavimo ir vadybos žinios padės sukurti perspektyvius IT ar medicinos verslus.

Bet gal ateityje dominuos, tarkim, kosminių laivų projektavimo ar žvaigždžių urbanistika, kurios siauros specializacijos specialistus vers persikvalifikuoti, o universalūs verslo organizavimo įgūdžiai ir vadybos žinios, jų praplėtimas padės išnaudoti naujų sričių galimybes versle.

Pasaulinės studijų tendencijos sako, kad verta išsiugdyti universalius įgūdžius ir kompetencijas, kurie padėtų užsitikrinti finansinę gerovę nepriklausomai nuo konkrečių siaurų specialybių patrauklumo ar reikalingumo trumpuoju periodu“.

123rf nuotr./Diskusija
123rf nuotr./Kūrybinių sprendimų paieškos

Noras nuolat mokytis ir tobulėti

Aurimas Paulius Girčys / MRU nuotr.
Aurimas Paulius Girčys / MRU nuotr.

Įžvalgomis dalijasi ir Aurimas Paulius Girčys, „Resolution Media Lietuva“ Verslo plėtros vadovas, MRU lektorius:

„Moksleivis turi puikų požiūrį ir jau šiandien suvokia kryptį, kuri jam yra įdomi. Tokių profesionalų reikės ne tik ateityje. Tokių specialistų poreikis yra akivaizdus jau šiandien. Reklamos ir marketingo srityje yra daugybė žmonių, kurie baigia pačias įvairiausias studijas.

Kai kurie net pradėję veiklą šioje srityje vėliau siekia įgyti papildomų neturėtų kompetencijų magistrantūros studijose arba tiesiog patys papildomai gilindami žinias norimoje srityje.

Pagrindinis įgūdis dirbant reklamos ir marketingo srityje yra noras nuolat mokytis ir tobulėti. Daug dalykų, tokių kaip, tarkim, pakartotinė rinkodara, dar visai neseniai atrodė kaip vienas iš pažangesnių ir sudėtingesnių sprendimų.

Marketinge lieka galioti viena taisyklė – prekės ženklų reakcija į kontekstą turi būti žaibiška.

Šiandien tai jau tapo elementarios rinkodaros higienos dalimi. Taip pat keičiasi ir vartotojo lūkesčiai. Šiandien nieko nebestebina, kad pabėgiojus valandą su išmaniuoju laikrodžiu ir pažiūrėjus į išmaniajame telefone į nubėgtų kilometrų skaičių po to pasirodo mineralinio vandens reklama.

Marketinge lieka galioti viena taisyklė – prekės ženklų reakcija į kontekstą turi būti žaibiška. Draudimo bendrovės vasarą kaip marketingo sprendimą į rinką įvedinėjo naują produktą – draudimą „Pokemon Go“ žaidėjams.

Europos šalys prieš mėnesį reagavo į JAV prezidento inauguracinę kalbą ir siūlė nepamiršti savo valstybių. Visa tai aktualu, kol kitas naujas įdomus sprendimas neateina į rinką.

Tai reiškia, kad marketingo ir rinkodaros profesionalai privalo nuolat domėtis ir gilintis ne tik savo žinias ir puikiai išmanyti profesinius darbo įrankius, bet ir nuolat domėtis naujovėmis, suvokti įvairiapusiškesnį marketingo paveikslą, numatyti ne tik galimus savo, bet ir konkurentų veiksmus bei atsakomąsias reakcijas. Jei visa tai tau yra įdomu ir artima, būtinai ateityje išbandyk marketingo ir reklamos sritį“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų