Atnaujintos priešmokyklinukų, lietuvių bei lenkų kalbos ugdymo programos

Patvirtintos pirmosios atnaujintos lietuvių bei lenkų kalbų ir literatūros bei priešmokyklinukų bendrosios programos, jos mokyklose bus įgyvendinamos jau nuo šio rudens, ketvirtadienį pranešė Nacionalinė švietimo agentūra.
Mokykloje
Mokykloje / 123RF.com nuotr.

Kaip skelbiama, švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė įsakymu patvirtino priešmokyklinio ugdymo, lietuvių kalbos pagal kalbos mokėjimo lygius bei lenkų gimtosios kalbos ir literatūros programas.

Nacionalinės švietimo agentūros direktorė Rūta Krasauskienė sako, kad šios patvirtintos programos – pirmieji „ilgo ir sudėtingo programų atnaujinimo darbo rezultatai“.

„Kad mokytojai jau nuo naujų mokslo metų galėtų pagal jas dirbti, Nacionalinė švietimo agentūra parengė programų įgyvendinimo rekomendacijas, metodinę medžiagą bei jau nuo pavasario organizuoja mokytojams skirtus mokymus. Svarbu pažymėti ir tai, kad pasilikome galimybę programas tobulinti, atsižvelgdami į tai, kaip praktiškai mokytojams seksis diegti atnaujintas mokymo programas“, – tvirtino ji.

5–6 metų vaikams skirtoje priešmokyklinio ugdymo bendrojoje programoje išskirtos šešios ugdymosi sritys: gamtamokslinis ugdymas, kalbinis ugdymas, matematinis ugdymas, meninis ugdymas, socialinis ugdymas, sveikatos ir fizinis ugdymas.

Anot agentūros, vaikai, atsižvelgiant į jų individualius poreikius ir galimybes, įgūdžius įgis žaisdami, stebėdami, eksperimentuodami, veikdami įvairiose aplinkose, ugdant septynias kompetencijas: komunikavimo, kultūrinę, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, socialinę, emocinę ir sveikos gyvensenos, skaitmeninę.

Atnaujinta lenkų gimtosios kalbos ir literatūros programa bus siekiama pažinti ir puoselėti gimtąją kalbą bei kultūrą, taip pat integruotis į Lietuvos kultūrinį ir visuomeninį gyvenimą, jausti pilietinę atsakomybę, pranešė agentūra.

Lenkų kalbos ir literatūros pamokose bus ugdomos visos septynios kompetencijos, tačiau labiausiai išsiskirs komunikavimo ir kultūrinės kompetencijų integravimas – pamokose bus suteikiamos žinios apie tautos, šalies, Europos ir pasaulio kultūros tradicijas, be to mokiniai susipažins su pagrindiniais komunikavimo principais kuriant ir suvokiant įvairius rašytinius ir kitus pranešimus.

Daug dėmesio bus skiriama ne tik dalyko turinio supratimui, bet ir mokymosi strategijoms, ypač kalbėjimo, klausymosi ir skaitymo. Taip pat bus siekiama stiprinti formuojamąjį vertinimą, akcentuojant kokybišką grįžtamąjį ryšį tarp besimokančiojo ir mokytojo.

Tarp pirmųjų patvirtintų bendrųjų programų – visiškai naujai parengta lietuvių kalbos pagal kalbos mokėjimo lygius (A1–B2) bendroji programa. Ji skirta grįžusiems ir atvykusiems iš užsienio vaikams, kad mokydamiesi lietuvių kalbos išlyginamosiose klasėse mokiniai įgytų pakankamų šios kalbos gebėjimų ir kompetencijų, būtinų mokymuisi Lietuvos mokyklose.

Kai mokiniai jau vartoja lietuvių kalbą, mokosi su bendraamžiais įprastų pamokų metu, pagal šią bendrąją programą jie gali būti mokomi siekiant užpildyti lietuvių kalbos mokėjimo spragas, atsižvelgiant į jau turimą lietuvių kalbos vartojimo patirtį ir kiekvienos ugdymo srities pasiekimus, individualius kalbinio ugdymosi poreikius.

Kartu su šiomis programomis patvirtintas ir bendrųjų programų įvadas bei vaiko raidos, kompetencijų aprašai. Likusios programos bus patvirtintos iki rugsėjo 30 dienos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis