Švietimo ir mokslo ministerijos pranešime spaudai teigiama, kad penktadienį spaudos konferencijoje brandos egzaminų rezultatus apibendrindamas švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius pabrėžė, kad brandos egzaminų sesija praėjo sklandžiai ir padėkojo pedagogams, rengusiems ir tikrinusiems egzaminų užduotis. Spaudos konferencijoje dalyvavo ir viceministras Vaidas Bacys, Nacionalinio egzaminų centro vadovas Saulius Zybartas.
„Valstybė, organizuodama brandos egzaminus, taip pat išlaikė egzaminą – pastangos, įdėtos užtikrinant egzaminų skaidrumą ir užduočių saugumą, pedagogų atsakomybę, davė vaisių“, – sakė ministras G. Steponavičius.
Sugretinęs išlaikytų brandos egzaminų statistiką su naujausiais į aukštąsias mokyklas paduotų paraiškų duomenimis, ministras atkreipė dėmesį, kad jaunimas studijoms renkasi Lietuvos aukštąsias mokyklas. Šiuo metu užsiregistravę stoti 40 648, o pageidavimus jau užpildę – 34 846 kandidatai, registruotis galima iki liepos 19 d. „Sugriaunamas mitas, kad neva Lietuvos abiturientai studijuoti labiau renkasi užsienio aukštąsias mokyklas“, – pastebėjo ministras.
Mokiniai brandos egzaminus šiemet rinkosi iš dvylikos valstybinių ir dešimties mokyklinių brandos egzaminų sąrašo. Lyginant su 2009 metais, šiemet valstybinių brandos egzaminų pasirinkimo skaičius padidėjo apie pusantro karto, o mokyklinių – sumažėjo apie 2 kartus.
Abiturientai geriausiai išlaikė anglų ir vokiečių kalbos egzaminus – jų neišlaikė tik atitinkamai 0,5 ir 0,6 proc. Sunkiausiai sekėsi laikyti informacines technologijas – 9,1 proc. neišlaikiusių, valstybinę lietuvių kalbą (ją laikė ne lietuvių kalba dėstomų mokyklų abiturientai) – 9,0 proc., gimtąją lietuvių kalbą – 8,4 proc. ir biologiją – 8,1 proc. Santykinai prastesnį žinių lygį lėmė tai, kad valstybinį lietuvių kalbos egzaminą turėjo laikyti visi abiturientai, o visus kitus egzaminus buvo galima pasirinkti laisvai.
Septyni abiturientai po 4 egzaminus išlaikė šimtukais. Iš viso šimto balų įvertinimus gavo 864 abiturientai. Ministras pabrėžė, kad šimtukus gavo ne tik prestižinių mokyklų moksleiviai, bet ir regiono mokyklų abiturientai. Tai liudija švietimo kokybės tolygumą.