„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2018 12 13 /12:38

Bus kuriamas algoritmas, kaip paprasčiau apskaičiuoti mokytojų algą

Ketvirtadienį Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) vyko antrasis laikinai švietimo ir mokslo ministro pareigas einančio susisiekimo ministro Roko Masiulio sušauktas posėdis dėl etatinio mokytojų apmokėjimo modelio koregavimo. Jo metu suinteresuotos pusės nutarė išsigryninti švietimo sistemos prioritetus, kurie bus iškelti Vyriausybės sudarytoje darbo grupėje. Taip pat svarstyta, kaip galėtų keistis etatinis apmokėjimo modelis.
Rokas Masiulis
Rokas Masiulis / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Visi sutarėm, kad tam tikri tikslesni, aiškesni apibrėžimai turėtų būti apmokėjime, kad mokyklų direktoriams nereiktų to nesantaikos obuolio turėti rankose“, – po posėdžio žurnalistams sakė R.Masiulis.

Veiks dvi darbo grupės

ŠMM, anot jo, visų posėdyje dalyvavusių profsąjungų atstovams pristatė siūlymus, kaip preliminariai modelis galėtų būti tobulinamas. Vienas iš siūlymų – „sugalvoti algoritmą, formules, kurios leistų paprasčiau nuspręsti, kiek mokytojui reikia mokėti už jo darbą“.

„Sutarėm, kad dabar visos susijusios pusės deleguos savo atstovus į specialią darbo grupę, kuri tą etatinio apmokėjimo algoritmą tobulintų“, – dėstė ministras.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Susitikimo akimirka
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Susitikimo akimirka

„Idealaus, 100 proc. veikiančio, visus patenkinančio modelio sunkiai surasim, bet bent jau turim apglaistyti tuos kampus, kad jis būtų kiek įmanoma geriau veikiantis, kad kuo mažiau tų konfliktų kiltų“, – komentavo R.Masiulis.

Ministras teigė neatmetantis varianto, kad bėgant laikui pedagogų darbo apmokėjimo modelis bus koreguojamas ir toliau, nes esą jis nėra toks paprastas.

Ruošiasi auditams

Penktadienį, R.Masiulio teigimu, darbą pradės Vyriausybės sudaryta darbo grupė dėl viešojo sektoriaus finansavimo iki 2025 metų. Joje dirbantys švietimo sektoriaus atstovai, ministro manymu, turėtų išsigryninti prioritetus.

„Per šiandien mokytojai turėtų pateikti detalesnį išdėliojimą [...]. Tikimės po pietų gauti kažkokį dokumentą ir tada aš jau turėčiau pradedamą [...] sąrašą, kad jau kai aš dalyvausiu tose darbo grupėse pas premjerą, švietimo sektorius galėtų būti atstovaujamas“, – dėstė laikinasis švietimo ir mokslo ministras.

R.Masiulis tvirtino, kad posėdžio ŠMM metu buvo aptartas ir būsimų auditų švietimo sistemoje klausimas.

„Kadangi mes iš savo pusės, ministerijoje patys dėliojamės savo auditų planą, ką ir kada audituoti, šiai dienai dar neturėjom galutinio varianto, norime jį geriau paruošti [...]“, – dėstė ministras ir pridūrė, kad siūlymų dėl auditų, ar kur galima būtų sutaupyti, pateikė ir profsąjungų atstovai.

Streikuojantieji lauks žinių dėl reikalavimų

Pedagogų streiką paskelbusios profsąjungos vadovas Andrius Navickas teigė besidžiaugiantis, kad modelio koregavimo klausimas „juda po žingsnelį į priekį“.

„Sąlygos paprastos – susitarti dėl algoritmo, kad jis būtų aiškus, tai yra, turės atsirasti poįstatyminis teisės aktas. Taip pat susitarti ir dėl finansavimo. [...] Galbūt ministras rytoj iš darbo grupės grįžęs pasakys, kokios yra valstybės galimybės ir kada jie galės tenkinti mūsų norus ir reikalavimus, nes jiems, kaip suprantu, visi juk pritaria [...]“, – po posėdžio ŠMM sakė A.Navickas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Andrius Navickas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Andrius Navickas

Streiko klausimas, jo teigimu, spręsis kitą savaitę, o sprendimas esą priklausys nuo to, ar prezidentė Dalia Grybauskaitė vetuos Seime priimtą biudžeto rodiklių įstatymą, ar švietimo sektoriuje bus rasta vidinių rezervų, kurie galėtų būti skirti reikalavimų įgyvendinimui.

„Mes protesto akcijų nestabdom, tęsiam streikus, būnam ministerijoj, nes tikrai manom, kad ir prasminga. Kaip matom darbo grupė ką tik baigėsi, pusę dviejų mes vėl susitinkam“, – dėstė A.Navickas.

A.Navickas: Kūčias norėtumėm sutikti namuose

Tiesa, vėliau visgi pridūrė: „Labai norėtumėm Kūčias sutikti namuose“.

Lietuvos švietimo darbuotojų profsąjungai (LŠDPS) priklausančių mokytojų streikas dėl nuo rugsėjo įsigaliojusios darbo apmokėjimo tvarkos tęsiasi nuo lapkričio 12 dienos. Keliasdešimt pedagogų, reiškiančių norą derėtis, trečią savaites nepalieka ŠMM patalpų.

Preliminariais ŠMM duomenimis, antradienį iš 45 tūkst. nedirba apie 500 mokytojų.

Streikuojantieji reikalauja 20 proc. didinti mokytojų atlyginimų koeficientus, didinti nekontaktinių valandų skaičių priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo pedagogams, naikinti pareiginės algos pastoviosios dalies funkcinius intervalus, mažinti mokinių skaičių klasėse.

ŠMM skaičiavimais, minėtų reikalavimų įgyvendinimui prireiktų ne mažiau kaip 302 mln. eurų. Tokių lėšų patvirtiname 2019-ųjų biudžete Seimas nenumatė.

R.Masiulis, einantis švietimo ir mokslo ministro pareigas, anksčiau teigė neturintis įgaliojimų kalbėti apie LŠDPS iškeltų reikalavimų , kurių įgyvendinimui reikia finansinių resursų, įgyvendinimą.

Seimas antradienį svarstys ypatingos skubos tvarka pateiktas D.Grybauskaitės pataisas, turinčias palengvinti etatinio mokytojų apmokėjimo įgyvendinimą. Dalis profsąjungų nurodo, kad jų nepakanka.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“