„Augant informatikos, tiksliųjų mokslų išmanymo poreikiui, Lietuva, nenorėdama atsilikti nuo kitų šalių, turi gerokai pasistengti. Informacinės technologijos vis aktyviau naudojamos ir mokykloje, vartotojų amžius jaunėja. Svarbu, kad vaikai ne tik mokėtų jomis naudotis, bet ir suprastų veikimo principus, patys gebėtų kurti skaitmeninį turinį ir būtų atsakingais jo vartotojais“, - sako švietimo ir mokslo viceministras Gražvydas Kazakevičius.
Bandomajame projekte dalyvaujančios mokyklos kartu su mokslininkų grupe kurs ir išbandys informatikos mokomąją medžiagą, dalysis gerąja patirtimi su savo ir kitų mokyklų mokytojais. Vaikai mokysis kūrybiškai spręsti problemas naudodamiesi IT, taip pat virtualaus komunikavimo, saugaus elgesio internete, susipažins su programavimo abėcėle, ugdysis informatinį mąstymą.
Projekte dalyvaujančios mokyklos atrinktos konkurso būdu. Paraiškas jungtis prie projekto pateikė 228 švietimo įstaigos iš 54 savivaldybių. Atrenkant mokyklas, buvo atsižvelgta į mokyklos ir mokytojų patirtį naudojant informacines technologijas ugdyme, mokyklos techninę IT priemonių bazę.
IT pradinio ugdymo turinys kuriamas bendradarbiaujant švietimo bendruomenei, verslo ir visuomeninėms organizacijoms. Atsižvelgiant į tarptautinę patirtį, keliose mokyklose išbandytą Suomijos mokslininkų sukurtą virtualią IT ir matematikos mokymosi aplinką ViLLE, bus sukurta metodinė medžiaga, padedanti ugdyti pradinių klasių mokinių informatinį mąstymą ir skaitmeninį raštingumą.
Iki 2020 metų šalies mokyklose bus pakeista informatikos ugdymo programa, su pradmenimis vaikai bus supažindinami nuo priešmokyklinės grupės, o vyresnėse klasėse informatikos mokymas turės atsinaujinti iš esmės.