Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dr. M.Nefas – apie būtinas investicijas į ateities mokyklą: „Ji bus visuomenės atspindys“

Spalio antroje pusėje keturioliktą kartą vyks LR Finansų ministerijos inicijuoti geriausių ES investicijų projektų apdovanojimai „Europos burės 2022“. Kviečiame susipažinti su vienu iš konkurso komisijos narių – švietimo atstovu, VDU licėjaus „Sokratus“ vadovu, istorijos mokslų daktaru Mindaugu Nefu.
Istorijos mokytojas Mindaugas Nefas
Istorijos mokytojas Mindaugas Nefas / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Ateities mokykla, kaip visuomenės atspindys

„Apie 1998-1999 m. mokykloje, kurioje mokiausi, atsirado vienas pirmųjų kompiuterių, kuriuo kartkartėmis galėjo pasinaudoti mokiniai. Buvo kažkoks kosmosas, visiškai neatrastos erdvės! O štai šiandien be kompiuterio vargiai įsivaizduojama net pusė dienos.

Todėl vargu ar kas nors tiksliai galėtų atsakyti į klausimą apie ateities mokyklą. Nes žmonija technologine prasme labai stipriai juda į priekį. Technologijos vis labiau įsigali mūsų gyvenimuose, dažnai į šoną patraukdamos gyvą socialinį bendravimą“, – apie ateities mokyklas Lietuvoje svarsto „Europos burės“ komisijos narys Mindaugas Nefas.

Anot jo, mokykloje šiandien svarbios ir technologinė, ir socialinė gyvenimo raida: „Tai techninėje pusėje keičiasi mūsų naudojami įrenginiai, jų vis daugėja, tai socialinėje sferoje taip pat vyksta pokyčiai: keičiasi mokinio ir mokytojo santykis, vis daugiau kalbame, jog turime padėti ugdytis socialinį ir emocinį intelektą.“

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Istorijos mokytojas Mindaugas Nefas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Istorijos mokytojas Mindaugas Nefas

VDU licėjaus „Sokratus“ direktorius įsitikinęs, kad pokyčių ateityje tikrai matysime. Kaip sako, šiandien darbas ugdymo įstaigose vyksta taip, kaip galbūt neįsivaizdavome prieš 20-30 metų, todėl nenuostabu, jei tokių staigmenų pateiks ir ateinantys metai.

„Visgi reikia pripažinti ir kitą svarbų dalyką: mokykla bus tokia, kokia bus ir visuomenė, nors logiškai mokykla turėtų būti 1-2 žingsniais priekyje, nes turime padėti mokiniams pasiruošti ateičiai“, – sako Dr. M.Nefas.

„Turime investuoti“

Istorijos mokslų daktaras mano, kad investuojant į ateities mokyklą nederėtų dėmesio sutelkti vien į technologijas – socialiniam, emociniam ugdymui skirtos investicijos taip pat gali suteikti didžiulę naudą.

„Be to, pamirštame mokytojus – juk investicija į jų profesinį tobulėjimą ir kompetencijų kėlimą kartu yra ir investicija į mokinius, – teigia Dr. M.Nefas. – Esu įsitikinęs, kad mokykla privalo būti nuolat tobulėjanti organizacija, kurioje atsiranda vietos naujausioms mokslu pagrįstoms idėjoms ir teorijoms.“

Jis priduria, kad vietos šiuolaikinėje mokykloje turėtų atsirasti ir netradiciniam mąstymui, kuomet sprendimams atlikti ieškome naujų kelių, o nebūtinai darome būtent taip, kaip kažkas kitas.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Istorijos mokytojas Mindaugas Nefas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Istorijos mokytojas Mindaugas Nefas

„Būtent jis stumia mus pirmyn. Beje, šių dienų mokiniai vis dažniau kelia klausimą ne tik „kodėl man to reikia?“, bet ir „kodėl aš turiu daryti taip kaip visi?“

Šiandien tai jaunas žmogus ir mokinys, o už keleto metų jis taps tikru valstybės kūrėju ir atsakingu visuomenės nariu. Tad jei norime, kad mano žodžiai virstų realybe, vien gerais norais kliautis negalime, turime investuoti“, – užbaigia pašnekovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai