Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 06 27 /2017 06 28

Ekspertas apie naujausią KTU reklaminę kampaniją: svarbu, kad būtų pagrįsta

„Sveiki atvykę į TESLA“, – tokia ir panašiomis frazėmis Kauno miesto centre praeivius pasitinka Kauno technologijos universiteto (KTU) lauko reklamos kampanija. Nors toks rinkodaros triukas itin patraukia būsimų studentų akį, ekspertai įžvelgia ir galimų etikos problemų.
Naujoji KTU reklama
Naujoji KTU reklama / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Lietuvos grafinio dizaino asociacijos narys bei kūrybinės agentūros „Moon Troops“ įkūrėjas ir kūrybos vadovas Motiejus Gaigalas prisipažįsta: iš pradžių KTU reklama jį sužavėjo, tačiau kiek vėliau kilo abejonių.

Reklamoje nėra naudojami kompanijų logotipai, o tik jų pavadinimai, tad tai galėtų būti traktuojama ir kaip asociacija. Galbūt, kalbėdami apie NASA, jie galvojo apie, pavyzdžiui, „Nemenčinės aplinkos saugotojų asociaciją“.

„Pirmą kartą pamatęs KTU reklaminės kampanijos plakatus pagalvojau, kad tikrai drąsus ir originalus sprendimas. Tik po kelių akimirkų aplankė abejonės, ar tikrai nors vienas KTU absolventas yra įsidarbinęs NASA arba TESLA įmonėse, kurių vardai naudojami reklamoje, – svarstė M.Gaigalas. – Pati kampanija drąsi ir, jei faktai būtų iki galo pagrįsti, man asmeniškai tai – turbūt geriausia reklama, pristatanti lietuvišką universitetą. Originalu, paprasta, drąsu ir suteiktas pažadas būsimam studentui – viskas, ką turėtų turėti gera universiteto reklama.“

Sėkmės istorijas atskleis vėliau

15min pasiteiravus KTU atstovų, kiek jų absolventų įsidarbino reklamose minimose korporacijose, daug pavardžių atrasti nepavyko, tačiau verta paminėti, jog yra studentų, vienaip ar kitaip susijusių su didžiaisiais prekės ženklais.

KTU feisbuko nuotr./KTU reklaminis stendas
KTU feisbuko nuotr./KTU reklaminis stendas

„Visos įmonės, kurių vardai naudojami kampanijoje – tiesiogiai susijusios su KTU: ten dirba mūsų absolventai, NASA stažuotes atlieka studentai. Įmonių darbuotojų sėkmės istorijos bus atskleistos tolesnės komunikacijos metu“, – paaiškino KTU Korporatyvinių ryšių direktorė Ornela Ramašauskaitė.

Pasak jos, KTU įvairiapusiškai bendradarbiauja su svarbiausiomis šalies ir pasaulio organizacijomis. Visai neseniai vienas iš universiteto mokslininkų, Jurgis Kazimieras Staniškis, tapo Jungtinių Tautų Organizacijos (JTO) paskirtos nepriklausomų ekspertų komandos nariu, o patys studentai nuolat patenka tarp įvairių „Google“ vykdomų konkursų laureatų.

Taip pat KTU absolventas verslininkas Vladas Lašas buvo pirmasis, kuris pasiūlė kviesti „Tesla Gigafactory“ į Lietuvą.

Jau pasirodžius publikacijai trečiadienį KTU atsiuntė papildomos informacijos.

„Visose išorinėse reklamose, kurios asocijuotos su įmonėmis, dirba mūsų absolventai. Pateikiame kelis konkrečius pavyzdžius: GOOGLE dirba KTU baigęs programuotojas, taip pat administracijos darbuotojai, WALL ST.‘e turime brokerį, TESLA darbuojasi lauko technikos specialistas, JTO mūsų absolventai užima vadovaujančias pareigas, L‘OREAL turime verslo vystytojų ir apskaitininkų. Kaip žinia, NASA nuolat turime praktiką atliekančių studentų“, – rašoma KTU pranešime.

Teisinės vingrybės

Civilinio kodekso 2.42 straipsnis nurodo, jog „Neleidžiama įgyti teisių ir pareigų prisidengiant kito juridinio asmens pavadinimu arba naudoti kito juridinio asmens pavadinimą be jo sutikimo“, tačiau M.Gaigalas tikina, jog šiuo atveju buvo sužaista itin gudriai.

„Reklamoje nėra naudojami kompanijų logotipai, o tik jų pavadinimai, tad tai galėtų būti traktuojama ir kaip asociacija. Galbūt, kalbėdami apie NASA, jie galvojo apie, pavyzdžiui, „Nemenčinės aplinkos saugotojų asociaciją“.

Žodis „Tesla“ reiškia ir mato vienetą, tad pasaulyje gali būti ir daugiau kompanijų, kurios taip vadinasi. Kad ir, pavyzdžiui, Lenkijoje tokiu pavadinimu įmonė galėtų užsiimti kokių nors mikroschemų litavimu.

Mano akimis, kampanija originali, įdomi ir atkreipianti dėmesį. Teisiškai buvo sužaista protingai, sumažinant rizikas. Lieka tik klausimas, kiek etiška ir profesionalu tai naudoti universiteto komunikacijoje, jei teiginiai bei idėja nėra aiškiai ir iki galo pagrįsta“, – pabrėžė „Moon Troops“ įkūrėjas.

O.Ramašauskaitė tikina, jog „prieštaravimų iš įmonių nebuvo“: „Kiekvienai iš šių įmonių pristatėme savo kampaniją ir nesulaukėme prieštaravimų. Norime atkreipti dėmesį, kad naudojame bendrinius žodžius, o ne prekės ženklus. Bendrinių žodžių reglamentavimas nėra apribotas. Reklamoje esančius vaizdus mes pirkome, jie yra viešai parduodami komerciniam naudojimui.“

Į panašią situaciją KTU jau buvo pakliuvęs 2015-aisiais, kai savo reklamoje naudojo kitų Lietuvos universitetų pavadinimų trumpinius, o tai papiktino dalį akademinės bendruomenės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai