Užduočių gausa ir kokybiškas parengimas
„Turėtos popierinės pratybos manęs netenkino, nes užduotys jose pasirodė
pernelyg primityvios. Gyvenimas toli pažengęs, norėjosi sudėtingesnių, įdomesnių užduočių. Šių metų rugsėjį pradėjau naudoti EMA pratybas. Man patinka, kad jose galiu rasti užduočių, turinčių problemų sprendimo klausimų, kad galiu pasirinkti tokias užduotis, kurių labiausiai reikia mano mokiniams“, - sako Rasa Jurkuvėnienė, Vilniaus jėzuitų gimnazijos mokytoja, 5-6 klasių mokiniams dėstanti gamtos mokslus.
Užduočių įvairovė – nuo paprastesnių, skirtų patikrinti įsisavintas žinias iki sudėtingų problemų sprendimo klausimų, kokybiškas užduočių parengimas, galimybė pritaikyti jas skirtingo pasiekimo moksleiviams yra tai, ką pirmiausiai įvertina mokytojai, pradėję naudoti EMA pratybas savo darbe.„EMA pratybos – nuostabi galimybė greitai ir kokybiškai sudaryti savo užduotį ar pateikti jau sudarytą atsižvelgiant į kiekvieno mokinio lygį“, - sako Oksana Okolovič, Vilniaus Simono Stanevičiaus progimnazijos matematikos mokytoja metodininkė, leidinių „Septintoko matematika“, „Aštuntokų matematika“ recenzentė ekspertė, matematikos užduočių serijos Būk kietas! bendraautorė.
„Jau daug metų dirbu be pratybų, nes ieškau įvairesnių namų darbų užduočių, o ne atkartojimo, - sako Ramunė Kojelavičienė, KTU inžinerijos licėjuje dirbanti matematikos mokytoja metodininke. - Su EMA susipažinau praeitais metais ir nusprendžiau, kad penktokams šios pratybos bus tinkamos ir noriu dirbti su jomis. Šiais mokslo metais su pratybomis dirbame dviejose penktose klasėse. EMA pratybos sudomino todėl, kad čia uždavinių turinys įvairus, galima skirti užduotis pagal vaiko lygį, užduotys nėra vadovėlio atkartojimas, daug užduočių skirta problemų sprendimui, žinių taikymui.“
Dėmesys mokytojų poreikiams
Rengiant EMA pratybas daug dėmesio buvo skirta tam, kad jos atlieptų ne tik mokinių, bet ir mokytojų poreikius. Sprendžiant iš mokytojų, naudojančių jas savo darbe, atsiliepimų, tai tikrai pavyko. Mokytojai vienbalsiai giria EMA pratybų lankstumą, kai kiekvienas mokytojas gali parinkti tokius užduočių atlikimo parametrus, kurie yra aktualūs būtent jo klasei. „Yra labai patogu, kad galiu parinkti užduotis, kurių labiausiai šiuo metu reikia – jeigu matau, kad reikia daugiau problemų sprendimo užduočių, tokias ir parenku. Taip pat galima reguliuoti ir kitus dalykus , pavyzdžiui, duoti spręsti užduotis pagal limituotą laiką“, - pasakoja R.Jurkuvėnienė.
Mokytojai džiaugiasi ir tuo, kad sistema padeda lengviau vertinti rezultatus ir planuoti tolimesnį mokymosi procesą: „Smagu, kad įdiegta temos užduočių analizė, analizė pagal gebėjimus, analizė pagal lygius – tai palengvinimas mokytojams, kai reikia įvertinti kiek mokiniai išmoko temą, planuoti tolimesnį darbą“, - dalinasi R. Kojelavičienė.
Pakilusi vaikų motyvacija
Mokytojai, pradėję naudoti elektronines EMA pratybas, pastebi, kad jos kelia vaikų susidomėjimą, norą kuo geriau išspręsti užduotis, atsiranda didesnė motyvacija mokytis.
„Pradėjau naudoti EMA pratybas darbe tik šių mokslo metų pradžioje ir iš karto pajutau skirtumą. Dabar vaikai prašo namų darbų! Jiems patinka EMA personažai – sumanioji Gabrielė, tyrinėtojas Kazimieras ir svajoklis Antanukas. Jų atvykimas į mūsų mokyklą ir netradicinės matematikos pamokos pristatymas tapo tikra švente“, - savo patirtimi dalinasi O. Okolovič. Jai pritaria ir R. Kojelavičienė, kuri pastebi, kad vaikai domisi užduotimis, ir jų laukia: „Mokiniams patinka pratybos, užduotys aiškiai suformuluotos, gražiai pateiktos, spalvingos. Patogu atlikti namų darbus, nes gali tai daryti visur, kur yra interneto ryšys.“
Kaip mokytis skatinančius veiksnius mokytojai mini kelis aspektus. Vienas jų yra gyvas ir įtraukiantis pratybų turinys. Kitas - reitingavimas Safari sistemoje pagal surinktus taškus. Visi kalbinti mokytojai pabrėžė, kad taškų rinkimas skatina moksleivius atlikti namų darbus, siekti rezultatų, suteikia jiems sveikos konkurencijos patyrimą. Elektroninė pratybų forma – dar vienas veiksnys, kuris pritraukia vaikų dėmesį ir padidina jų motyvaciją atlikti užduotis. „Tikras iššūkis yra sudominti „skaitmeninius“ Z kartos vaikus, kurie puikiai įvaldo naujausias informacines technologijas, nepaleidžia išmaniųjų telefonų iš rankų ir mieliau sutinka mokytis žiūrėdami į monitorių nei į vadovėlį. Darbui su tokiais vaikais reikalingos naujos metodikos ir priemonės. Su EMA mokymasis tampa įdomus ir patrauklus, o mokymas – nors truputį lengvesnis.“, - mano O. Okolovič. Ją papildo ir R. Kojelavičienė: „Didelis pliusas, kad tai elektroninės pratybos, kas šiuolaikiniams penktokams ypač smagu.“
Mokytojai giria – konkurentai kiša pagalius į ratus
Didėjantis EMA mokymo (si) sistemos populiarumas rodo, kad ji atitinka mokytojų ir mokinių poreikius ir lūkesčius. Tačiau tai negali nekelti nerimo rinkos senbuviams – popierinių pratybų leidėjams ir pardavėjams – mat į rinką įsiveržusiai EMA, siūlančiai progresyvius mokymo (si) sprendimus, tenka dalis jų klientų.
„Pastaruoju metu susiduriame su viešoje erdvėje skambančiomis nepagrįstomis abejonėmis dėl EMA suderinamumo su vadovėliais. Matome, kad rinkos senbuviai su baime sutinka naujo produkto startą ir ieško įvairių būdų užkirsti kelią progresui, užuot modernizavę savo kuriamus produktus. Jeigu šioje srityje atsirastų sveika konkurencija tarp mokymo priemonių kūrėjų, laimėtų visi: ir patys kūrėjai, ir galutiniai mokymo priemonių vartotojai – mokytojai ir mokiniai“, - sako „E.mokyklos” rinkodaros vadovė Daina Kedienė.
Išbandyti elektronines EMA pratybas galite čia.