Gyvena be interneto ryšio
„Pirmais metais naudojausi bendrabutyje tiekiamu „Eduroam“ internetu, naudojau enthernet jungtį. Vėliau užsisakiau UAB „Kapsulė“ paslaugas, internetas mėnesiui kainavo 7,25 Eur. Vasario mėnesį UAB „Kapsulė“ visiškai nutraukė savo paslaugas. Šiuo metu mano nešiojamasis kompiuteris yra patyręs keletą gedimų, tarp jų – neveikiantis „Wi-fi“ įrenginys“, – pasakoja studentas.
Jis sako galintis naudoti laidinę jungtį, tačiau, paskambinęs į už bendrabučio internetą atsakingam VGTU padalinį, sužinojo, kad tai neįmanoma.
Gyvenu „VIP“ kambaryje, įrengtame vietoj dušo. Jame modemo nėra, tad norint bent telefonu pasinaudoti „Wi-fi“, reikia išeiti į koridorių, dar geriau prie pat bloko durų, – pasakojo Rokas.
„Esu įspaustas į kampą. Gyvenu renovuotame aukšte, jame visuose blokuose įdėtos šarvo durys. Jos ir sienos blokuoja blokuose įrengtų „Wi-fi“ modemų skleidžiamas interneto ryšio bangas. Gyvenu „VIP“ kambaryje, įrengtame vietoj dušo. Jame modemo nėra, tad norint bent telefonu pasinaudoti „Wi-fi“, reikia išeiti į koridorių, dar geriau prie pat bloko durų“, – pasakojo Rokas.
Bandant tai neišėjus iš kambario, tinklą esą arba sunkiai suras, arba prisijungs tačiau neilgam – už poros minučių jis gali nutrūkti dėl silpno ryšio.
„Viskas buvo neblogai, kol kambariokas turėjo savo kompiuterį, tačiau jam jį per ilgapirščius praradus, kambarys tapo visiškai izoliuotas. Nešiojamasis kompiuteris pakankamai dažnai prisijungia prie tinklo, tačiau jis dažnai trūkinėja, stringa. Kadangi mano kompiuteris sugedęs, kambario draugo -pavogtas, lieka telefonai, tačiau jie ne išimtis“, – skundėsi VGTU studentas.
Pats vaikinas sako matantis dvi išeitis: viena jų – pirkti naują kompiuterį, kita – apsigyventi bibliotekoje, nes be kompiuterio studentas esą pražuvęs.
„Galėčiau pirkti „Wi-fi“ adapterį, tačiau jei telefonų ir kompiuterių „Wi-fi“įrenginiai nepagauna, manau, ir jie ne kažin ką padės. Namų sąlygomis jie netraukia šešių metrų. VGTU puikiai aprūpina savo studentus internetu“, – ironizavo nepatenkintas studentas.
VGTU užtikrinamas internetas esą yra lėtas, prastai pasiekiamas, nepastovus: „Ir ne vienam man taip, nepatenkintų žmonių yra daug. Kiek žinau „Cgates“ nusipirko UAB „Kapsulė“, ir galima iš jo užsisakyti internetą, tačiau už 600 Mb/s greičio internetą tektų pakloti 16 Eur/mėn. Studentui ir jo tėvam tokie pinigai yra nemaži“, – baigė laišką studentas.
Pasiūlytos alternatyvos
15min susisiekė su VGTU Informacinių technologijų ir sistemų centro vadovu Remigijumi Kutu. Šis teigė, kad situacija Informacinių sistemų ir technologijų centrui (ITSC), atsakingam už kompiuterinį tinklą yra žinoma, kai šis studentas kreipėsi, jam buvo pasiūlytos kelios alternatyvos.
„Viena paprasčiausių – įsigyti bevielio ryšio įrenginį, kuris prie kompiuterio jungiasi per USB jungtį. Toks įrenginys kainuoja nuo 10 Eur. Taip pat visada nemokamai galima naudotis internetu kompiuterinėse klasėse universitete, VGTU bibliotekoje ir visą parą dirbančioje skaitykloje“, – teigė R.Kutas.
Jo teigimu, visiems bendrabučių gyventojams universitetas suteikia nemokamą bevielio interneto ryšio prieigą, kuri suteikia galimybę pasiekti internete studijų procesui reikalingą informaciją. „Bendrabučių duomenų srauto analizė rodo, kad net 42,3 proc. šio srauto yra multimedijos duomenys iš Youtube portalo, apie 20 proc. – kiti video tinklapiai“, – sakė R.Kutas.
Jis turi ir gerą žinią studentams – universitetas, atsižvelgdamas į augantį bevielių įrenginių skaičių, planuoja vasarą bendrabučiuose įrengti daugiau bevielio ryšio stotelių ir tuo dar pagerinti „Wi-fi“ryšio kokybę. „Žinoma, tai labiausiai pajus tie studentai, kurie naudosis tvarkingais ir šiuolaikiškais kompiuteriais, nes kelerių metų senumo kompiuterių „Wi-fi“ įrenginiai negali užtikrinti geros ryšio kokybės“, – teigė VGTU Informacinių technologijų ir sistemų centro vadovas.
Studentai dėl kilusių IT klausimų gali kreiptis į IT pagalbos centrą telefonu 274 4918, el. paštu pagalba@vgtu.lt arba registruoti portale pagalba.vgtu.lt.
„Kreipinių įvairiais IT klausimais iš apie 2000 bendrabučiuose gyvenančių studentų gauname nedaug – vidutiniškai per savaitę 3-4. Visos užklausos registruojamos ir ITSC darbuotojai tą pačią arba kitą dieną susisiekia su studentu, aiškinasi problemą, jeigu reikia, atvyksta ir į vietą. Visada stengiamės studentams padėti, pasiūlyti variantus, kaip galima išspręsti jų problemas“, – tikino R.Kutas.