Pramogų industrijų studijas pasirinko neatsitiktinai
Iš trijų Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto studijų krypčių – kūrybinių industrijų, renginių inžinerijos ir pramogų industrijos, Norbertas Latkovski pasirinko pastarąją. Kūrybinių industrijų specialistai su bendraminčiais vysto idėjas, renginių inžinerijos profesionalai rūpinasi techniniais dalykais, o pramogų industrijos atstovai ieško būdų patraukliai paslaugą perteikti klausytojams ir žiūrovams.
„Mane sudomino būtent tai, kaip parduoti paslaugą, ją išreklamuoti, pristatyti kūrybinį projektą, būti atsakingam už visą vystymo procesą. Esu toks žmogus, kuris mėgsta eksperimentuoti, ieškoti ir iš naujo atrasti idėjas. Jei pasinaudoju sena idėja, bandau ją išvystyti, reprezentuoti nauju rakursu, man patinka „brain storm“ procesas“, – sako pirmo kurso studentas N. Latkovski.
Norbertas prisipažįsta, kad ilgokai svarstė, kokias universitetines studijas pasirinkti. „Nežinojau, ko noriu, nepastebėjau, kas buvo akivaizdu šalia manęs – tai mano laisvalaikis, kuris gali tapti mano pagrindine veikla. Tai, ką dabar darau su malonumu, gali būti ir mano ateities profesija“, – teigia Norbertas.
Vienu metu Norbertas norėjo tapti filologijos studentu, nes jam patinka kalbos, moka keletą – lenkų, rusų, lietuvių, anglų, taip pat supranta ukrainietiškai ir baltarusiškai. Tačiau jo draugai prieštaravo ir priminė, kad jis yra komunikacijos žmogus, kodėl nori apsiriboti vien tik filologija? „Iš tiesų, noriu gilintis į save, analizuoti visus savo gebėjimus. Iš savęs daug reikalauju, noriu kiekvienoje pasirinktoje srityje tapti ekspertu ir geru specialistu“, – tikina jaunuolis.
Svarbiausia yra komunikacija
Pasak N. Latkovski, pramogų industrijos specialybėje svarbiausia yra komunikacija. Taip pat svarbu sugebėti vertinti ir analizuoti šiuolaikinės komunikacijos procesus, parengti programas, kurti turinį. Iš tiesų, komunikacija yra labai plati sąvoka, apimanti daugelį sričių. „Studijuojame ir dalykinę komunikaciją, kuri moko tiksliai ir kartu šarmingai išreikšti savo mintis, kad jos pasiektų pašnekovą ir padėtų tave tinkamai suprasti“, – teigia pirmakursis.
Taip pat įdomi ir pramogų psichologija, padedanti suprasti žmogaus poreikius ir tinkamai pateikti paslaugas. Pasak Norberto, svarbu išmokti ir rašyti dalykinius laiškus, išdėstyti informaciją formaliai, informatyviai ir kartu žaismingai, kad pritrauktų dėmesį. Pirmakursiai išmoksta dirbti ir su vaizdo medžiagos redagavimo programa, susipažįsta su kino industrija, skaitmeninėmis technologijomis, platformomis, padedančiomis reklamai pasiekia auditoriją ir kt.
Socialiniai tinklai – gera praktika
Kūrybinės studijos Norbertui padeda atrasti savyje naujų talentų. Šalyje paskelbus karantiną ir pradėjus studijuoti nuotoliniu būdu iš namų, N. Latkovski atsakingai įvertino suteiktas naujas galimybes ir tinkamai panaudojo laisvą laiką. Stebėdamas ir analizuodamas komunikacijos procesus, Norbertas iš savo patirties gali pasakyti, kokios svarbios mūsų gyvenime tampa socialinės medijos. Karantino metu jis pradėjo kurti linksmo turinio vaizdo klipus ir kelti į „TikTok“ platformą, norėdamas pakelti nuotaiką savo sekėjams. Dabar socialiniuose tinkluose jis turi 12,500 tūkstančių sekėjų.
„Man patinka, kad žmonės su manimi bendrauja. Įrašai iš kasdieninio gyvenimo pritraukia žmones, kurie ateityje gali tapti mano klientais. Tai būdas atrasti savo gerbėjus, parodyti, kad esi toks pats žmogus kaip ir kiti. Socialiniai tinklai leidžia daugiau atsiverti, suteikia pasitikėjimo savimi, padeda pritraukti sėkmę“, – mano kūrybininkas. Tokia veikla socialiniuose tinkluose yra gera praktika, o pramogų industrijos studijos suteikia daug teorinių žinių.
Kūrybingas nuo vaikystės
Norbertas mano, kad kartais žmonės nedrįsta išbandyti savęs, nepasitiki savimi, tačiau reikia stengtis eksperimentuoti kiekvienoje srityje, daryti savaip, ne pagal standartines taisykles, kad būtum išskirtinis.
Svarbu nuo mažens neužslopinti įgimto vaiko kūrybingumo. Norbertas prisimena, kad jam tėvai leido išbandyti save įvairiose srityse, jis lankė muzikos ir dailės mokyklas. „Kūrybingas buvau nuo vaikystės – kai žiūrėdavau animacinius filmukus, piešdavau, kurdavau iliustracijas ir personažus. Man tai buvo įdomiau nei žaisti su vaikiškais žaislais. Dažnai atsiskirdavau nuo savo bendraamžių, man atrodė, kad jiems buvau neįdomus. Galėdavau smagiai leisti laiką ir vienas, tačiau vėliau pastebėjau, kad iš intraverto tampu ekstravertu, žmonės pradeda domėtis manimi, atradau savyje naujų savybių: komunikabilumą, pozityvumą, sugebėjimą skleisti pozityvią energiją. Pradėjau dainuoti, šokti, baigiau dailės mokyklą, tapau fotografu“, – pasakoja Norbertas.
Kiekvienam žmogui nulemtas gyvenimo kelias
Jis mano, kad kūrybingumas yra įgimtas, bet jei šis bruožas nėra lavinamas, vėliau suaugęs žmogus dažniausiai varžosi išsiskirti iš minios. „Nereikia bijoti savęs analizuoti, neturi būti jokių kliūčių, jokių apribojimų, reikia jausti visišką laisvę, tik tuomet galėsi save realizuoti. Būtent taip ir pasireiškia kūrybiškumas. Kiekvienas žmogus gali būti originalus, tai priklauso nuo jo ryžtingumo ir noro“, – tvirtina jaunuolis.
Norbertas tiki, kad kiekvienam žmogui nulemtas jo gyvenimo kelias. Taip nutiko ir jam – Norbertą daina lydi visą gyvenimą, jis išbandė savo jėgas įvairiuose muzikiniuose projektuose. Didelio žiūrovų palaikymo N. Latkovski sulaukė televizijos projekte „X faktorius“: 2018 m. charizmatiškas jaunuolis tapo projekto dalyviu, o praeitais metais vėl ryžosi dalyvauti ir pateko į finalą. Taip pat jis laimėjo Grand Prix apdovanojimą „Lenkų dainos“ festivalyje.
Norbertas mano, kad jo vieta yra scenoje. Atlikėjas rado dar vieną puikią galimybę realizuoti save kūrybiškai – žaismingai panaudodamas medžiagą iš ankstesnių metų dalyvavimo televizijos projekte „X faktorius“, sukūrė vaizdo klipą apie tai, kaip sapnuoja savo pasirodymą scenoje, bendrauja su vertinimo komisija ir sulaukia palankių įvertinimų.
Atrado savo profesiją
„Kiekviena suteikta proga reikia pasinaudoti. Karantinas – tai iššūkis. Suprantu, kad daugeliui žmonių karantinas yra pirmiausia ekonominis ir finansinis iššūkis, bet kartu labai svarbu, kaip mes panaudosime šią galimybę. Jeigu ne mes pasinaudosime karantinu, tai karantinas pasinaudos mumis“, – sako Norbertas.
Pasirinkęs kūrybinių industrijų specialybę, ateityje N. Latkovski mato daug galimybių save realizuoti. Jis norėtų dirbti viešųjų ryšių specialistu, skaitmeninio turinio ar rinkodaros specialistu, laisvalaikio renginių organizatoriumi, vykdyti kultūros ir edukacijos plėtrą, vadovauti arba koordinuoti veiklą inovacijas kuriančiose grupėse. „Tai tikrai yra mano profesija“, – įsitikinęs N. Latkovski.