Paskutinės akcijos dienos! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Iš pradžių stebinęs mokyklos direktorės R.Mikienės elgesys tapo geros dienos pradžios ritualu

Už Klaipėdoje vienintelės pradinės mokyklos „Gilija“ vairo Renata Mikienė stojo prieš dvejus metus. Administracinio darbo žinių, patirties ir praktikos ji buvo sukaupusi daug, todėl naujose pareigose pirmiausia norėjo kurti ir burti. Mokykloje ji įvedė naują tradiciją – kasdien, šviečiant saulei, lyjant ar sningant, kolegas, auklėtinius ir jų tėvus direktorė pasitinka prie mokyklos durų, kiekvienam tardama „Labas rytas“.
Renata Mikienė
Renata Mikienė / Asmeninio albumo nuotr.

17-ka metų R.Mikienė dirbo direktoriaus pavaduotoja ugdymui vienoje uostamiesčio gimnazijoje. Ėmusi vadovauti pradinei mokyklai moteris labai greitai suprato – čia viskas šiek tiek kitaip.

„Apėmė labai šiltas jausmas: juk tai – visai kito amžiaus tarpsnio vaikai, nei buvau įpratusi gimnazijoje. Susimąsčiau, kad mokykloje šie vaikai žengia pirmuosius žingsnius, todėl reikia juos sutikti svetingai ir skirti daug dėmesio. Juk pirma klasė – didžiulis pokytis vaiko gyvenime, todėl svarbu, kaip jis bus sutiktas, ar jausis laukiamas, mylimas, kaip bus vertinami jo pasiekimai, pažanga“, – pasakoja R.Mikienė.

Siekiu sukurti tokią aplinką, kad nepaisant žinių įvertinimo išliktų vidinis pasitenkinimas mokykla.

Ji užsibrėžė sau tikslą mokykloje sukurti saugumo jausmą: „Kad kiekvienas bendruomenės narys jaustųsi laisvas ir laimingas.“

Darganai įsigijo guminius batus

Klaipėdos pradinė mokykla „Gilija“ šiemet švęs 25-erių metų sukaktį. „Atėjusi radau nuostabų kolektyvą, man tereikėjo išlaikyti tą tvirtą kumštį“, – šypsosi vadovė.

Mokyklą lanko apie 610 mokinių. Jie visai nesistebi kas rytą direktorę sutikdami prie mokyklos durų.

Jei lyja, direktorė avi botus, slepiasi po skėčiu, tačiau ryto ritualo nelaužo. Sningant mokyklos vadovė lipdo sniego senį ir vaikams siūlo pasimėtyti gniūžtėmis.

Asmeninio albumo nuotr./Rugsėjo 1-oji Gilijos pradinėje mokykloje.
Asmeninio albumo nuotr./Rugsėjo 1-oji Gilijos pradinėje mokykloje.

„Tokiu būdu parodau, kad nėra blogo oro, tik prastas nusiteikimas“, – paaiškina.

Pradėjusi rytinio pasitikimo tradiciją R.Mikienė neturėjo jokių paslėptų tikslų, pavyzdžiui, kontroliuoti ar drausminti vėluojančius.

„Jei kas nors taip pagalvojo, vadinasi, tai jam buvo asmeninis dirgiklis, akstinas susimąstyti ir galbūt pasitaisyti ir nevėluoti. Tačiau aš tikrai nieko neregistruoju ir nekontroliuoju. Teturėjau vieną tikslą – pasisveikinti, pažiūrėti vaikams į akis“, – aiškina R.Mikienė.

„Labas rytas“ pralaužia ledus

Rytinio pasimatymo prie mokyklos durų tradicija dar kartą atskleidė, kad visi žmonės – skirtingi. Todėl su vienais vaikais direktorė sveikinasi skambiu „Labas rytas“, antriems pamerkia akį, su trečiais susimojuoja, o ketvirti netgi prieina paspausti ranką.

Nėra blogo oro, tik prastas nusiteikimas.

Teisybės dėlei, yra vaikų ir juos į mokyklą palydinčių tėvų, kurie iš pradžių net nepakelia akių ir neprataria nė žodžio.

„Tai manęs netrikdo, vis tiek sveikinuosi. Būna tokių, kurie tylomis eina ir praeina. Bet, žiūrėk, dešimtą kartą tariamas „labas rytas“ jau sulaukia atsako“, – džiaugiasi direktorė.

Išeinantiems tėvams ji palinko geros dienos: „Siunčiu jums žinutę: „Jauskitės ramūs, jūsų vaikai gerose rankose.“

Stebi, atpažįsta ir įvardija problemas

Laikui bėgant R.Mikienė išmoko skaityti mokyklos auklėtinių veidus: kas prastai miegojo, kas ryte galbūt net verkė, o kas linksmai nusiteikęs ar netgi tądien švenčia gimtadienį, nes žengia nešinas tortu.

„Žinau tuos, kurie mėgsta paišdykauti. Jiems sugalvoju užduočių, tarkime, suskaičiuoti, kiek mokyklos kieme medžių, kokių jie rūšių. Per pertrauką atlekia jau su atsakymais ir klausia, kokią kitą užduotį duosite?“ – patirtimi dalijasi R.Mikienė.

Asmeninio albumo nuotr./Prieš mokslo metų pradžią – „Mėlinieji pusryčiai“ mokyklos kieme.
Asmeninio albumo nuotr./Prieš mokslo metų pradžią – „Mėlinieji pusryčiai“ mokyklos kieme.

Jos įsitikinimu, tokiu būdu mokykloje kuriamas pasitikėjimas, atvirumas, bendrystė. Natūraliai atsiranda ir aplinkos, vienas kito stebėjimo faktorius. Vadinasi, mokykloje patyčių problema neaktuali?

„Visko pasitaiko, tačiau mes galbūt anksčiau tas problemas identifikuojame ir imame spręsti: kalbamės, diskutuojame – jei ne su manimi, tai su klasės auklėtoja. Mes mokomės stebėti, atpažinti ir įvardyti, kas yra negerai. Ir nevadiname to skundimu“, – aiškina mokyklos vadovė.

R.Mikienė neslepia tapusi laimingesnė: kai duodi – tai ir pats gauni: „Yra mokinių, kuriems mokslai nesiseka. Tačiau aš siekiu sukurti tokią aplinką, kad nepaisant žinių įvertinimo jiems išliktų vidinis pasitenkinimas mokykla.“

Šiemet į daugiau nei 1000 šalies mokyklų nuo rugsėjo atkeliaus per 320 tūkst. mokinių, iš jų – apie 30 tūkst. pirmokėlių, panašiai tiek pat kaip pernai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas