Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Išrinkti geriausi jaunieji Lietuvos ekonomistai

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) Verslo vadybos fakultete (VVF) organizuota 21-oji Lietuvos moksleivių ekonomikos ir verslo olimpiada. Į ją atvyko 77 Lietuvos mokyklų mokiniai, kurie sprendė uždavinius ir varžėsi dėl geriausio ekonomisto titulo. Geriausiais paskelbti keturi mokiniai.
Olimpiados pirmos vietos nugalėtojai ir pagrindiniai organizatoriai
Olimpiados pirmos vietos nugalėtojai ir pagrindiniai organizatoriai / VGTU archyvo nuotrauka

Pirmoji olimpiados dalis vyko raštu, o antroji – kompiuterinėse klasėse „Moodle“ aplinkoje. Įveikę daugiausiai užduočių, pirmąją vietą užėmė Kasparas Steponavičius (Kauno technologijos universiteto gimnazija), Rytis Kazimieras Jonynas (Vilniaus licėjus), Gailius Praninskas (Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazija), Lukas Kuprys (Vilniaus licėjus). Jiems įteikti banko „Nordea“ įsteigti piniginiai prizai. Septyni dalyviai užėmė antrąją, o devyni – trečiąją vietą. Lietuvos bankas visiems prizininkams skyrė kolekcines monetas. Laureato vardas suteiktas Lukui Kupriui – mokiniui, du kartus laimėjusiam I–II laipsnio diplomus.

„Atsakingai svarstėme, kokias užduotis pateikti mokiniams: mūsų ekspertų komanda patarė rinktis ir lengvai įveikiamų, ir gilaus ekonominio suvokimo reikalaujančių klausimų. Įvertinę mokinių rezultatus pamatėme, jog didžioji dalis jų turi gana platų supratimą apie ekonomiką, geba pritaikyti mokykloje įgytas žinias įvairiuose kontekstuose“, – sakė VGTU Verslo vadybos fakulteto dekanė prof. Jelena Stankevičienė.

Olimpiadoje buvo tokių uždavinių, kuriuos išsprendė didžioji dalis dalyvių, tačiau pasitaikė ir kietų riešutėlių, juos įveikti pavyko vos keliems mokiniams. Lengviausias mokiniams tekęs uždavinys – užpildyti lentelę, kurioje reikėjo apskaičiuoti bendrąjį vidaus produktą (BVP) vienam gyventojui, absoliutų BVP prieaugį ir BVP prieaugį vienam gyventojui. Lentelę teisingai užpildė 62 proc. mokinių (48 dalyviai). Sunkiausiu uždaviniu, kurį išsprendė tik Kasparas Steponavičius ir Artur Nakliuda, laikytas ryšio tarp gamybos kiekio, kvalifikuoto darbo bei nekvalifikuoto darbo nustatymas.

Belaukdami rezultatų visi mokiniai ir juos lydintys mokytojai važiavo į edukacines ekskursijas po Lietuvos banką, Pinigų muziejų, Vilniaus savivaldybę, olimpiadą rėmusių kompanijų būstines. Užduotis mokiniams rengė Verslo vadybos fakulteto mokslininkai, savo klausimus olimpiados klausimynui pateikė Lietuvos bankas, įmonė „Nasdaq“, bankas „Swedbank“ ir Lietuvos laisvosios rinkos institutas. Olimpiadą organizavo VGTU VVF kartu su LR švietimo ir mokslo ministerija bei Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centru. Olimpiada finansuota iš Gabių ir talentingų vaikų ugdymo programos lėšų.

###

Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) – inovatyvi aukštoji mokykla, ugdanti kūrybiškus ir kvalifikuotus specialistus. 2014–2015 m. „QS University Rankings: Emerging Europe and Central Asia“ reitinguose VGTU užima 47 vietą ir yra Lietuvos techninių universitetų lyderis. VGTU užtikrina šiuolaikines, į darbo rinką orientuotas studijas ir atlieka daugybę įvairių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbų – jie vykdomi 14 institutų, 2 mokslo centruose, 33 laboratorijose. Universitete veikia moderniausias Rytų Europoje Civilinės inžinerijos mokslo centras ir didžiausia Lietuvoje Mobiliųjų aplikacijų laboratorija. Turėdamas daugiau kaip 400 partnerių tarp užsienio aukštųjų mokyklų, VGTU suteikia plačias tarptautinių studijų bei praktikų galimybes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas