„Procesą mes turime organizuodami, matydami konkrečią mokyklą. Tikrai nevienodi plotai, nevienodi klasių dydžiai, nevienodos grupės rizikos žmonių – sudėtys, apimtys. Mokyklos vadovas, pasitaręs su mokyklos taryba, bendruomene, su steigėju, turėtų atrasti būdą, kaip mokykla turėtų veikti“, – ketvirtadienį spaudos konferencijos metu kalbėjo ministras A.Monkevičius.
Svarstydamos, kaip galėtų vykdyti mokymą, ugdymo įstaigos Lietuvoje turėtų ruoštis ir rugsėjo 1-ajai, tikino jis.
„O dabar norėtume, kad nebūtų eksperimentuojama, gerai pagalvojus, pasirenkami sprendimai, kurie nepažeidžia saugumo reikalavimų, bet padeda pasibandyti, pasižiūrėti, ką daryti, jeigu vaikų skaičius yra didelis ir neatitinka higienos normų, kaip būtų įmanoma ar neįmanoma organizuoti.
Jeigu neįmanoma, reikėtų stabtelėti ir tikrai neeksperimentuoti ir [mokslo metus] baigti nuotoliniu būdu“, – ragino A.Monkevičius.
Mokyklos, anot ministro, įprastą mokymą galės derinti su nuotoliniu. Tokio derinimo pavyzdys, jo teigimu, galėtų būti toks: „Pradinėse klasėse tie mokytojai, kurie nepriklauso rizikos grupei, veda gyvas, kontaktines pamokas tiems vaikams, kurie susirinkę. Tie vaikai, kurie lieka namuose, su jais gali dirbti mokytojai iš namų, kurie priklauso rizikos grupei.“
„Gali būti ir kitas variantas, kuomet yra gyva transliacija iš pamokos, ir vaikai, jeigu yra technologinės galimybės, virtualiai dalyvauja toje pamokoje“, – teigė A.Monkevičius.
Čia, anot jo, atsiveria „labai neįtikėtinos galimybės“, nes visai nesvarbu, kur geografiškai yra mokinys, jis virtualiu būdu gali prisijungti prie bet kurios savivaldybės pamokos.
„Aišku, čia yra tik kaip galimybė, bet ji ne tik teorinė, bet ir praktiškai įmanoma“, – paminėjo švietimo ministras.
Jo žiniomis, vidutiniškai penktadalis ugdymo įstaigų pedagogų priklauso rizikos grupei – yra vyresnio amžiaus, serga lėtinėmis ligomis. Jiems rekomenduojama ir toliau dirbti iš namų. Ministras teigė, kad ne visi mokytojai iki šiol yra aprūpinti tokiam darbui reikalingomis technologinėmis priemonėmis, jiems esą reikės padėti.
Leisti mokiniams grįžti į klases, pasak A.Monkevičiaus, nuspręsta sulaukus grįžtančių į darbus tėvų prašymų. Tiesa, į ugdymo įstaigas grįžusiems mokiniams teks susitaikyti su specialiomis saugomis rekomendacijomis. Jos, pasak A.Monkevičiaus, dar derinamos su savivaldybėmis, nors turėtų būti panašios į tas, kurios galioja ikimokyklinio ugdymo įstaigoms.
Klasėse, pasak ministro, nereikės dėvėti kaukių, tačiau tiek viduje, tiek lauke negalės maišytis vaikų grupės, turės būti tam tikra vaikų grupių izoliacija, tikrinama jų sveikata.
Aiškios rekomendacijos bendrojo lavinimo mokykloms atsiras „artimiausiu metu“.
Spaudos konferencija iš Vyriausybės:
Karantino sąlygas dėl COVID-19 švelninanti Vyriausybė trečiadienį leido mokykloms atnaujinti darbą. Pradinukai į mokyklas galės grįžti nuo gegužės 25 dienos, o vyresni mokiniai – nuo birželio 1-osios.
Nuo gegužės gegužės 25 dienos taip pat leista atnaujinti neformalųjį ugdymą, abiturientų konsultacijas mokyklose gyvai.
Artimiausiu metu turėtų atsiverti ir specialiosios mokyklos, lavinamosios klasės specialiųjų poreikių vaikams bendrojo ugdymo mokyklose, profesinės mokyklos ir universitetai toms programoms, kurių užbaigimui reikalingas kontaktinis bendravimas.
Nuo vasaros bus galimybė rengti vaikų stovyklas.