Kaip išmokyti moksleivius suvaldyti didžiulius informacijos srautus?

Kaip mokyklos bendruomenė gali padėti mokiniams atrasti patikimą informaciją, kai jos srautas yra toks didelis? Kaip padėti jiems išmokti veiksmingai naudotis žiniasklaida, socialiniais tinklais, kitomis priemonėmis? Dar daugiau – kaip įgalinti juos pasitelkti medijas kūrybiškumo ugdymui, svarbių idėjų sklaidai?
Mokinys dirba
Mokinė dirba

Tai, kad šiuolaikiniai vaikai yra apsupti didžiulio informacijos srauto ir nuolat naudojasi įvairiomis medijomis, dar nereiškia, jog jie geba saugoti savo asmeninius duomenis viešojoje erdvėje, naudotis legaliais, patikimais medijų ir informacijos šaltiniais, kritiškai juos vertinti ir etiškai bendrauti internete, o svarbiausia – atsispirti manipuliacijoms jų nuomonėmis ir jausmais.

Kartu medijos suteikia puikias galimybes aktyviai dalyvauti demokratiniuose judėjimuose, reikšti savo pilietines nuostatas. Tad medijų ir informacinio raštingumo ugdymas yra būtinas ne tik norint padėti mokiniams savarankiškai apsisaugoti nuo kylančių grėsmių, bet ir suteikia galimybes sąmoningos, kūrybingos pilietinės visuomenės ugdymui.

Kaip prie sklandesnio mokinių naudojimosi medijomis ir informacija gali prisidėti mokytojai, bibliotekininkai ir tėvai, kokiais įrankiais jie gali pasinaudoti tai darydami – atsakymų į šiuos klausimus ieškosime lapkričio 7 d. parodoje „Mokykla“ vyksiančioje konferencijoje „Medijų ir informacinio raštingumo ugdymas“.

Konferencijoje dalyvaus:

  • Donatas Puslys, interneto dienraščio „Bernardinai.lt“ vyriausiasis redaktorius, programos „Renkuosi mokyti“ alumnas, 2014 metais „Sugiharos fondo diplomatai už gyvybę“ valdybos išrinktas Tolerancijos žmogumi.

  • Helena Dal, Švedijos medijų tarybos ekspertė, pristatysianti šios šalies patirtį plėtojant medijų ir informacinio raštingumo ugdymą. Švedijos medijų taryba yra nacionalinė agentūra, kurios pagrindinis tikslas yra saugoti vaikus nuo žalingo medijų poveikio ir padėti jiems tapti sąmoningesniais medijų vartotojais.

  • Dr. Vincas Grigas, Vilniaus universiteto bibliotekos Informacijos paslaugų centro Vartotojų aptarnavimo skyriaus vedėjas, Vilniaus universiteto komunikacijos fakulteto lektorius, 2013 metais apgynęs socialinių mokslų daktaro disertaciją „Bibliotekininko edukatoriaus ugdymo modelis besimokančioje visuomenėje“.

Taip pat bus pristatytos metodinės medijų ir informacinio raštingumo ugdymo priemonės.

Registracija į konferenciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų