Pasak projekto organizatorių, galimybė pačiam savo akimis pamatyti ir išgirsti, kokių darbuotojų laukia darbo rinka, vaikus paskatina sąmoningiau apsipręsti dėl būsimų studijų ir darbo vietos, o darbdaviams tai kartu yra proga atkreipti į save talentingų būsimų darbuotojų dėmesį.
„Kiekvienas dvyliktokas susiduria su būsimos profesijos pasirinkimo dilema. Tačiau dažniausiai vaikai, deja, tegali tik labai aptakiai įsivaizduoti, ką konkrečiai daro finansų analitikas, teisininkas ar energetikos projektų vadovas. Norėdami juos paskatinti pradėti galvoti apie būsimą profesiją kuo anksčiau ir ją rinktis atsakingai, antrus metus organizuojame susitikimus su įmonių darbuotojais“, – projekto idėją aiškina profesinės savanorystės iniciatyvos „Kam to reikia?!“ vadovė Živilė Drėgvaitė.
Balandžio 27-30 d. vykstanti „Jaunojo kolegos savaitė“, anot Ž. Drėgvaitės, yra naudinga ir pačioms įmonėms. Susitikimų metu bendrovės gali save pristatyti būsimiems darbo rinkos dalyviams ir geriau suprasti jų lūkesčius.
Iš viso šiemet norą dalyvauti „Jaunojo kolegos savaitėje“ pareiškė daugiau nei 30 įmonių.
Domisi įdarbinimo galimybėmis ir atlyginimais
Informacinių technologijų bendrovė „IBM Lietuva“ profesinio moksleivių ugdymo projekte dalyvauja antrus metus. Bendrovėje susitikimus su moksleiviais organizuojanti finansų analitikė Justė Rukšėnaitė pritaria, kad apsilankymas įmonėje vaikams padeda pasirinkti būsimą profesiją.
J.Rukšėnaitė teigia, akd dažniausiai vaikai pateikia klausimų, susijusių su praktiniais karjeros aspektais.
„Projekte dalyvaujantys moksleiviai įsitikina, kad savo svajonių darbą galima rasti Lietuvoje ir nebūtina jo vykti ieškoti svetur“, – susitikimų su vaikais patirtimi dalijasi J. Rukšėnaitė ir priduria, kad dažniausiai vaikai pateikia klausimų, susijusių su praktiniais karjeros aspektais. Moksleivius domina, kokias studijas reikia baigti norint dirbti IT bendrovėje, kaip planuoti studijas, kad po jų galėtų kuo greičiau įsidarbinti, ir kokio atlyginimo galėtų tikėtis.
„Kvalifikuotų IT darbuotojų nuolat trūksta, todėl ir patys jaučiame poreikį bendradarbiauti su mokyklomis bei kviestis moksleivius į susitikimus“, – pažymi p. Justė.
Po apsilankymo įmonėje keičia nuomonę
Kartu projektą įgyvendinančios jaunimo verslumo ugdymo organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) vadovas Justinas Noreika atkreipia dėmesį, kad tiesioginis įmonių ir mokinių bendravimas padeda spręsti nemotyvuotų studentų ir darbuotojų problemą.
„Paskubomis ir nesąmoningai pasirinkę profesiją, jaunuoliai vėliau gali skaudžiai nusivilti, o keisti savo pasirinkimą jau pabaigus aukštąją mokyklą ir pasirašius darbo sutartį yra daug sunkiau. Todėl moksleiviams yra svarbu juos dominančią profesiją „pasimatuoti“ dar būnant mokyklos suole. Apsilankę įmonėje vaikai dažnai pakeičia savo ateities planus arba, supratę, kad pasirinkta sritis yra išties įdomi, būna dar labiau motyvuoti jos siekti“, – sako J. Noreika.
Profesinės savanorystės iniciatyva „Kam to reikia?!“ pernai skatino įmones kviestis moksleivius vienai dienai tapti jų darbuotojų „šešėliais“ ir kartu atlikti kasdienes užduotis. Tuo tarpu „Lietuvos Junior Achievement“ septynis metus organizavo iniciatyvą „Jaunasis kolega“, kasmet pritraukiančią apie 500-700 moksleivių ir apie 100 įmonių. Šiemet pirmą kartą abiems organizacijoms apjungus savo jėgas, inicijuotas savaitės trukmės projektas „Jaunojo kolegos savaitė“. Įmonės ir mokyklos, norinčios dalyvauti profesinės edukacijos projektuose, gali registruotis el. puslapyje www.kamtoreikia.lt.