Akcijos, kurios pabaigoje penki nauji Kauno kolegijos studentai bus apdovanoti planšetiniais „iPad 3“ kompiuteriais, taisyklės paprastos: būsimam studentui tereikia pateikti stojimų prašymą į Kauno kolegiją, įstoti į pasirinktą specialybę, pasirašyti mokymosi sutartį ir laukti, kada kompiuteris atsitiktine tvarka išrinks „iPad’ų“ nugalėtojus. Pagal akcijos taisykles, laimėti planšetinius kompiuterius gali tik šių metų rudenį studijas pirmame kurse pradėsiantys studentai.
Pristatydama akcijos taisykles Kauno kolegija informuoja: „Akcija – žaidimas „Gauk įrankį žinioms“ – tai galimybė
Akcijos taisyklės |
įsijungti į šiuolaikiškų studentų gretas, kurie yra inovatyvūs ir savo žinias tobulina naudodamiesi naujausiais technologiniais įrenginiais“. Tiesa, tiek Lietuvos Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM), tiek šalies studentų atstovai įžvelgia papildomus akcijos tikslus.
Akcijomis studentų nesuvilios
Švietimo ir mokslo viceministrė Nerija Putinaitė neabejoja: ši Kauno kolegijos inicijuota akcija – savęs populiarinimo manevras, kuris potencialiems studentams neturėtų turėti įtakos. „Aukštosios mokyklos imasi įvairių žingsių siekiant save populiarinti. Šią akciją vertinu kaip loteriją ir manau, kad kitos mokyklos turi panašių pavyzdžių. Tačiau tikrai netikiu, kad Lietuvos studentai tokie nesąmoningi, primityvūs ir neatsakingi, kad į aukštąją mokyklą stoti juos skatina tik loterija“, – sako ŠMM atstovė.
Anot viceministrės, nūdienos studentai pasižymi išskirtiniu kritiškumu ir studijas renkasi išties atsakingai, studijų programoms kelia aukštus reikalavimus. „Jei sakytume, kad ši akcija paskatins jauną žmogų stoti į Kauno kolegiją, prieštaraučiau tam – tai reikštų, kad jis tiki burtais ir yra lengvai paveikiamas“, – įsitikinusi N.Putinaitė.
BFL/Tomo Lukšio nuotr./Švietimo ir mokslo viceministrė Nerija Putinaitė |
Kolegijos aiškinimais, jog akcijos tikslas tėra padėti studentams mokytis inovatyviai, ŠMM atstovei nekelia abejonių. „Neturėtume abejoti kolegijos aiškinimais. Ką ji sako, tuo tikime. Ji daro daug kitų žingsnių siekdama užtikrinti inovatyvumą, viskas nesiriboja šia akcija – nuolat atnaujina infrastruktūrą, studijų programas“, – svarsto N.Putinaitė.
Paklausta, ar tokia akcija yra etiška aukštosios mokyklos atžvilgiu – juk akademinėms bendruomenėms nebūdinga afišuotis loterijomis – N.Putinaitė nuo tikslaus atsakymo išsisuko. „Etiška tai ar ne, kiekviena aukštoji mokykla turi savo strategiją, kuria remiasi stojimų metu. Ir parduotuvės žmones vilioja akcijomis, bet pasirinkimas stoti į aukštąjį mokyklą neprilygsta skalbimo miltelių pirkimui, todėl neabejoju, kad abiturientai šį žingsnį žengia pasvėrę visą komponentų spektrą“, – sako viceministrė.
Atspindi aukštųjų mokyklų kultūrą
Lietuvos studentų sąjungos (LSS) prezidentas Dainius Dikšaitis 15min.lt pripažino, kad iki šiol dėl tokių ar panašių aukštųjų mokyklų organizuojamų akcijų jokių pretenzijų iš studentų sąjunga nėra sulaukusi. Vis dėlto atstovas įsitikinęs – kiekvienas aukštosios mokyklos pasirinktas būdas save reklamuoti reprezentuoja jos kultūrą ir vertybes.
„Pasauliui judant į priekį ir aukštosioms mokykloms vis smarkiau konkuruojant dėl studentų galima pastebėti skirtingas priemones, kaip aukštosios mokyklos siekia pranešti apie save. Vienos akcentuoja kokybinius ir turinio dalykus – garsius pasaulio profesorius, dėstytojus, patogią infrastruktūrą, naujausias labaratorijas. Kitos gi akcentuoja prizus ir paskatinamąsias dovanėles. Tai asmeninė aukštosios mokyklos strategija, reprezentuojanti jos kultūrą ir brandą, vertybes, laikyseną“, – sako D.Dikšaitis.
Studentams atstovaujantis LSS prezidentas pripažįsta, kad Kauno kolegijos tikinimai, jog „iPad’ų“ dalybomis
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./LSS prezidentas Dainius Dikšaitis |
siekiama užtikrinti studentų inovatyvumą, o ne skatinti juos rinktis būtent šią aukštąją mokyklą, jo neįtikino. D.Dikšaičio teigimu, siekdama studentų gerbūvio aukštoji mokykla turėtų stengtis moderniomis technologijomis aprūpinti kiekvieną studentą ar bent jau geriausiai besimokančius, o ne pralošinėti prizus loterijose.
„Jei Kauno kolegija ar kokia kita aukštoji mokykla nori ką nors įtikinti, kad jiems svarbiausia moderniomis technologijomis aprūpintos studijos, tokias akcijas turėtų pakeisti paprasčiausia informacija, jog kiekvienas studentas jų įstaigoje turi galimybę naudotis naujausiomis technologijomis – tegul tokius planšetinius kompiuterius gauna kiekvienas įstojęs ar bent jau būna suteikiama galimybė jais naudotis. Galų gale, kompiuteriai pagal aukštosios mokyklos galimybes galėtų būti dovanojami bent jau aukščiausius balus pademonstravusiems studentams. Juk žodžiai turi būti patvirtinti veiksmais“, – įsitikinęs D.Dikšaitis.
Vis dėlto prezidentas neatmeta galimybės, jog dalį studentų tokios akcijos išties gali paskatinti rinktis vieną ar kitą aukštąją mokyklą. Tačiau, anot pašnekovo, motyvuoti studentai loterijomis nesusidomės. „Galbūt iš tiesų Lietuvoje yra tokių stojančiųjų, kuriems svarbu laimėti kažkokį žaisliuką, tačiau vyliuosi, kad daugumai rūpi aukštos kokybės išsilavinimas, galimybė pastudijuoti užsienyje, patekti į kvalifikuočiausių profesorių paskaitas. Kompiuteriai, telefonai ir kiti prizai tokių studentų į aukštąją mokyklą nepritrauks“, – sako D.Dikšaitis.
Sumanus marketingas
Savo ruožtu Kauno kolegijos direktoriaus pavaduotojas komunikacijai Antanas Vaidelys tikina, kad akcijos idėja kilo mąstant apie šiuolaikinį jaunimą. „Dabartiniai studentai turi kitokius mokymosi įpročius, jie informaciją įsisavina ir sistemina naudodami IT įrankius. Planšetiniai kompiuteriai pravers studijuojant, atliekant užduotis“, – 15min.lt sakė kolegijos atstovas.
Anot pašnekovo, pagrindinis akcijos tikslas – iki šiol Lietuvos aukštosioms mokykloms neįprastais veiksmais paskatinti stojančiuosius domėtis studijų galimybėmis, kurias siūlo Kauno kolegija. „Tikimės, kad galbūt iki šiol nesvarstę minties pas mus studijuoti, stojantieji bent jau pasidomėjo, ką siūlome. Juo labiau, kad akcijoje kartu pateikiama informacija apie studijų programas“, – tikino A.Vaidelys.
Akcijos reklama |
Atstovas atkreipė dėmesį, kad tokia akcija – toli gražu ne naujiena ir panašias loterijas galima pastebėti ir vertinant užsienio šalių praktikas. „Ši akcija yra suplanuotas studijų marketingo veiksmas, kuris Lietuvos švietimo sistemoje atrodo naujai, bet tokius dalykus daro užsienio, pavyzdžiui, Jungtinių Amerikos Valstijų ar Jungtinės Karalystės aukštosios mokyklos“, – kalbėjo A.Vaidelys.
A.Vaidelys patikino nemanąs, kad studijas besirenkančių jaunuolių gretose atsiras tokių, kurie į Kauno kolegiją sumanys stoti vien dėl „iPad“. „Mes, kaip švietimo paslaugas teikianti aukštoji mokykla, esame įsitikinę – stojantieji yra protingi ir savarankiški žmonės, kurie sugeba priimti rimtus sprendimus. Netikime, kad apsisprendimą dėl studijų gali nulemti galimybė laimėti planšetinį kompiuterį. Sutinku, kad aukštajai mokyklai svarbūs yra studentai, bet dar reikšmingiau – tų jaunų žmonių poreikiai, į kuriuos ir orientuojamės“, – svarstė pašnekovas.
15min.lt pasidomėjus, ką Kauno kolegija mano apie D.Dikšaičio siūlymą apdovanoti geriausius stojamuosius balus pademonstravusius studentus, A.Vaidelys su tokia nuomone nesutiko. „Vadovaujantis geriausiais konkursiniais balais vykdomas priėmimas, taigi dar kartą remtis tokiais kriterijais būtų ne visai tikslinga. Norisi suteikti šansą visiems, nerūšiuojant įstojusiųjų į Kauno kolegiją pagal įvertinimus. Jeigu tik turėtume palankesnes finansines galimybes, mielai apdovanotume kiekvieną studentą“, – sakė kolegijos atstovas.