Kaip gimsta verslo idėjos?
Jau tarptautiniu mastu populiaraus portalo www.manodrabuziai.lt įkūrėjai Mildai Mitkutei verslo idėja kilo iš asmeninio poreikio naudingai panaudoti savo nebedėvimus drabužius. „Vienus drabužius norėjau padovanoti, kitus parduoti arba išsimainyti, bet tiesiog nebuvo tokios platformos, kur būtų galima tai padaryti. Praėjo tie laikai, kai drabužiai nešiojami iki visiško nusidėvėjimo, o išmesti gaila“, – pasakoja M. Mitkutė. Tiesa, jos kolega Justas labiau svajojo tiesiog pradėti „kažką savo“, tad manodrabuziai.lt įkūrimą lydėjo skirtingi motyvai.
O „Lamų slėnio“ žurnalo idėja gimė iš Algės ir Eligijaus Ramanauskų noro sukurti tokį leidinį, kokį mielai skaitytų patys. „Tikėjome, kad žurnalai gali būti madingi, kaip ir išmanieji telefonai, dizainerio drabužių kolekcijos ar Lady Gaga“, – pasakojo A. Ramanauskienė.
Svarbus tiek asmeninis ryžtas, tiek aplinkinių pagalba
Tačiau gera idėja savaime sėkmės neatneša. Manodrabuziai.lt įkūrėja pasakoja, kad nesitikėjo sulaukti tokio populiarumo Lietuvoje ir Europoje, be to pradžioje teko išklausyti nemažai skeptiškų pastabų iš artimųjų. „Nepaisant to, kad didžioji dauguma draugų atsargiai žiūrėjo į mūsų idėją, jie prisidėjo prie manodrabuziai.lt augimo“, – teigia M. Mitkutė. – Starto dieną išsiunčiau savo draugams el. laišką su prašymu pagelbėti viešinant projektą, o po poros valandų apie mus jau rašė didieji informaciniai portalai, radijo stotys prašė interviu, į laidas kvietėsi televizijos“, – pasakoja Milda.
Algė Ramanauskienė patvirtina, kad ypač svarbu yra ryžtis įgyvendinti savo idėją. „Genialios mintys, kurios lieka tik mintimis, yra nieko vertos. Tad svarbu nesileisti būti užvaldytam baimės ir nepasitikėjimo“, – savo įžvalgomis dalijasi „Lamų slėnio“ kūrėja.
Naudingos patirties – į verslumo skatinimo programas
Jaunieji verslininkai nevengia dalyvauti verslumo skatinimo programose ar renginiuose. Štai „Lamų slėnio“ įkūrėjai savo verslo modelį tobulino dalyvaudami verslo akseleravimo programoje „Startup Highway“. Pasak Algės Ramanauskienės, darbas šioje programoje yra be galo vertinga patirtis. „Teko bendradarbiauti su daugybe mentorių. Ne visada buvo lengva sutikti su jų kritika, juk mes atėjome turėdami tvirtą poziciją, kaip įsivaizduojame savo verslo ateitį po dvejų ar trejų metų. Tačiau labai vertinu programos metu užsimezgusias pažintis, kurios yra itin svarbios šiuolaikiniame verslo pasaulyje.“
M. Mitkutė pritaria, kad aktyvus dalyvavimas įvairiuose startuolių renginiuose padeda užmegzti kontaktus su jau patyrusiais verslininkais ir pasidalyti įžvalgomis su pradedančiaisiais. „Visada stengėmės išklausyti jau patyrusių verslininkų, ypač iš IT sektoriaus, patarimų. Jie noriai konsultuodavo, patardavo, kaip geriau konkrečiu atveju pasielgti.“
Perplaukus septynias jūras – joks vėjas nebaisus
Sėkmingų jaunų verslininkų pavyzdžiai rodo, kad aplinkinių pagalba, platus verslo kontaktų ratas ir asmeninės savybės bei verslumo įgūdžiai padeda pasiekti užsibrėžtų tikslų. Birželį startuosiančio verslumo projekto „Septynių jūrų kapitonai“ dalyviams verslo pradžia bus paprastesnė, kadangi per 10 projekto mėnesių jie pereis 7 tarpusavyje integruotus verslumo skatinimo etapus. Verslo įgūdžiai bus lavinami, taikant įvairius metodus nestandartinėse erdvėse: keliaujant po Europos miestus, leidžiant laiką vasaros stovyklose, modeliuojant verslą specialiomis programomis ir kt. Viso projekto „Septynių jūrų kapitonai“ metu dalyvius konsultuos ir globos verslo atstovai, ekspertai. Nors projekto tikslas yra sukurti nemažiau 2 jaunų ir perspektyvių įmonių, tačiau organizatoriai tiki, kad dalyvavimas projekte bus vertingas jaunam žmogui nepriklausomai nuo to, ar jis po projekto sukurs nuosavą verslą, ar sieks tapti geru savo srities specialistu.
Projektą „Septynių jūrų kapitonai“ įgyvendina Lietuvos verslo darbdavių konfederacija. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis. Daugiau informacijos pateikiama oficialioje svetainėje www.kapitonai.lt.
1 |