Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kontrolierė: technologijų pamokas pagal lytį skirsčiusi gimnazija pažeidė įstatymą

Vilniaus Šv. Kristoforo gimnazija, organizuodama atskiras technologijų pamokas mergaitėms ir berniukams, diskriminavo vaikus pagal lytį, konstatavo lygių galimybių kontrolierė.
Šv. Kristoforo gimnazija
Šv. Kristoforo gimnazija / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Moksleivio tėvų skundą ištyrusi Agneta Skardžiuvienė konstatavo, kad gimnazija rugsėjo pradžioje nesudarė vienodų sąlygų vaikams susipažinti ir laisvai pasirinkti dėstomo dalyko programą, t.y., mergaitės negalėjo pasirinkti technologijų bei konstrukcinių medžiagų programos, o berniukai – gaminių dizaino programos. Todėl mergaitės pamokose mokėsi tik siūti, berniukai – tik dirbti su medžiu.

Anot kontrolierės, taip gimnazija formavo „vyriškų“ ir „moteriškų“ profesijų stereotipą.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Agneta Skardžiuvienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Agneta Skardžiuvienė

„Tokiais veiksmais gimnazija diskriminavo asmenis pagal jų lytį, taigi, padarė Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatyme numatytą pažeidimą“, – teigiama kontrolierės išvadoje.

Pasak tarnybos, gimnazijos vadovai informavo, jog moksleiviai programas galėjo rinktis laisvai, tačiau pareiškėjo užfiksuoti tvarkaraščiai atskleidžia, kad technologijų dalykas dėstytas dviem, t. y. mergaičių ir berniukų grupėms – moksleiviai mokėsi pas skirtingus mokytojus ir, kaip jau teigta, buvo supažindinti tik su vienu iš dviejų modulių.

A.Skardžiuvienės nuomone, taip berniukams ir mergaitėms sudarytos „mažiau palankios sąlygos“ pasirinkti jiems įdomią programą.

„Sulaukę 14 metų, mokiniai įgyja teisę rinktis ir dorinio ugdymo pamokas. Vieni jų lanko etikos, kiti – tikybos užsiėmimus. Pabandykime įsivaizduoti, kad jų grupės suformuojamos ne pagal moksleivių interesus, bet pagal jų lytį. Ko gero, niekas ir nesuprastų, kodėl vadovautasi būtent šiuo kriterijumi“, – pavyzdį pateikė kontrolierė.

Tarnybos atstovai BNS patvirtino, kad gimnazija reagavo į skundus ir vėliau technologijų pamokose sudarė mišrias grupes.

Technologijų dalyko ugdymo programa susideda iš keturių sričių: mitybos, tekstilės, konstrukcinių medžiagų bei elektronikos. 5–8 klasėse šios sritys yra privalomos visiems mokiniams. Vėlesnėse klasėse moksleiviai turi pasirinkti vieną.

Anot tarnybos, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos metodinėje medžiagoje moksleivių suskirstymas pagal lytis nėra įvardijamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?