Kristina Savickytė-Damanskienė: auginant vaikus svarbiausia meilė ir bendravimas

Aktorė, naujos televizijos laidos apie mokyklą „Tėvų klasė“ vedėja Kristina Savickytė-Damanskienė įsitikinusi, kad bet kokias problemas mokykloje išsprendžia atviras pokalbis. Laidų vedėjos manymu, tėvai turi atvirai kalbėtis tiek su savo vaikais, tiek su mokyklos darbuotojais.
Laidos „Tėvų klasė“ vedėja Kristina Savickytė-Damanskienė
Laidos „Tėvų klasė“ vedėja Kristina Savickytė-Damanskienė / LRT nuotr.

K. Savickytė-Damanskienė kartu su vyru Linu augina trylikametes dvynukes Justę ir Gabiją bei pusantrų metukų sūnų Motiejų. Moteris sako, kad ji su vyru stengiasi nekontroliuoti mergaičių mokslų, tačiau pastebėję, kad pažymiai prastėja, visada bando išsiaiškinti priežastis.

Bendradarbiauja su mokytojais

Aktorė mano, kad jei dukros kada nors pradėtų skirti per mažai dėmesio mokslui, ji jas bandytų motyvuoti. „Kartais mokyklose trūksta žinių susiejimo su realiu gyvenimu, todėl bandyčiau kalbėti apie tai, kur įgytas žinias dukros galėtų pritaikyti“, – mano K. Savickytė-Damanskienė.

Kristinos teigimu, jos ir jos vyro bendravimas su paauglėmis priklauso nuo situacijos ir būna pats įvairiausias – nuo švelnaus, iki autoritarinio. „Kartais dukrų nuomonės paisyti negalime, jei ji, mūsų akimis, yra netinkama, – sako pašnekovė. – Auginant ir auklėjant vaikus svarbiausia yra meilė. Taip pat svarbu nuolat kalbėtis su vaiku ir mokėti jį išklausyti. Tik kalbėdami galime rasti geriausią sprendimą.“

Aktorė stengiasi palaikyti ryšį su dukrų auklėtoja, mokytojais. Moteris mano, kad draugiški santykiai su mokyklos personalu padeda greičiau išspręsti kilusius klausimus. „Su mokytojais bendraujame ir be progos. Vienas lauke – ne karys. Aš suvokiu, kad kariaudama viena namuose nieko nepasiekčiau, o kartu su mokytoju galime pasiekti rezultatą, jei kyla kokių nors problemų. Niekada nesikreipiu į mokytojus su reikalavimais ir esu visada pasiruošusi kalbėtis“, – teigia K. Savickytė-Damanskienė.

Laidų vedėja teigia su vyru nepraleidusi nė vieno tėvų susirinkimo, nes tai, jos manymu, padeda sužinoti klasės aktualijas, problemas. „Šiuolaikiniai klasės susirinkimai nebėra tokie, kuriuose už blogą mokymąsi tik pabara tėvus. Kadangi aš gerai mokiausi, mano mama į tokius susirinkimus net vengdavo eiti. Mokykloje skatinamas bendruomeniškumas, susirinkimuose sprendžiami įvairiausi klausimai ir veiklūs tėvai yra visuomet pasirengę juos padėti išspręsti. Mes su vyru taip pat mielai prisidedame“, – tikina pašnekovė.

Moteris sako, kad filmavimasis laidoje „Tėvų klasė“ ją praturtino, praplėtė žinias ir nuramino.

„Sutikau daug nuostabių mokinių ir mokytojų – tai labai džiugina. Įdomių žmonių patirtis man kai kuriose situacijose atvėrė akis, praturtino mane. Taip pat supratau, kad augindama vaikus esu teisingame kelyje, elgiuosi teisingai“, – džiaugiasi K. Savickytė-Damanskienė.

Iniciatyvas skatina projektai

Aktyviai mokyklos veikloje dalyvaujantys tėvai gali pagerinti mokyklos atmosferą iš išspręsti daugumą problemų. Šiuo tikslu Lietuvos mokyklose kuriamos iniciatyvos, skatinančios tėvų ir vaikų bendradarbiavimą bei kūrybiškumą mokykloje.

Vienas iš tėvų įsitraukimą skatinančių iniciatyvų – projektas „T klasė“. Jo metu tėvai mokyklose veda pamokas mokiniams bei priima mokinius ir rengia ekskursijas savo darbovietes.

Tėvų įsitraukimą į mokyklos gyvenimą skatina ir projektas „Darni šeima ir tvari mokyklos bendruomenė – ateities Lietuva“. Projekto renginiuose tėvai ir mokytojai gilinasi į mokyklos aktualijas, diskutuoja apie problemines situacijas, kartu su vaikais ieško problemų sprendimo būdų.

Šie projektai finansuojami Europos socialinio fondo bei Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų