KU bendruomenė tikisi, kad Seimas tęs diskusiją dėl pedagogų rengimo Klaipėdoje

Klaipėdos universiteto bendruomenę nuliūdino žinios iš Lietuvos Respublikos Seimo, kur balandžio 1-ąją svarstytas ir pritarimo nesulaukė parlamentaro akademiko Eugenijaus Jovaišos siūlymas suteikti Klaipėdos universitetui pedagogų rengimo centro statusą, pranešė universitetas.
Būsimi pedagogai
Būsimi pedagogai / KU nuotr.

Šiuo metu opozicijai atstovaujantis politikas įstatymo projektu bandė koreguoti situaciją, susiklosčiusią po 2017 m. tuomečio Seimo patvirtinto Valstybinių universitetų tinklo optimizavimo plano įgyvendinimo. Prieš ketverius metus priimtas politinis sprendimas nutraukė ilgametes pedagogų rengimo tradicijas Klaipėdoje, šią teisę palikdamas tik Vilniaus ir Vytauto Didžiojo universitetams bei Šiaulių universitetiniam mokslo centrui.

„Tuometis sprendimas buvo skaudus mums visiems – ir bendruomenei, ir visai Vakarų Lietuvos regiono aplinkai. KU buvo vienas iš didžiausių šalies pedagogų rengimo centrų, iš kurio pedagogai pasklisdavo po visą Vakarų Lietuvą. Po tokios politinės pertvarkos pradėjo nykti ir ilgus metus Klaipėdoje puoselėta edukologijos mokslo tradicija. Natūralu, kad visi tikėjomės, jog anksčiau ar vėliau ši klaida bus ištaisyta, juolab kad Universitete kuriamam jūriniam STEAM centrui 2019-aisiais suteiktas metodinio centro statusas. Vadinasi, mes galime kurti metodikas mokytojams tobulintis, bet pačių mokytojų rengti negalime“,- sako KU Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto dekanas prof. dr. Rimantas Balsys.

Po tokios politinės pertvarkos pradėjo nykti ir ilgus metus Klaipėdoje puoselėta edukologijos mokslo tradicija.

Klaipėdos universiteto rektorius prof. dr. Artūras Razbadauskas sako suprantantis, jog Seimo dauguma atmetė sprendimo projektą vien todėl, jog jį teikė opozicijos atstovas, bet tai, kad klausimas vėl grįžo į Seimo aplinką – sveikina. „Vertinu tai kaip naujos politinės diskusijos pradžią, kurioje, tikiuosi, bus išgirsti mūsų argumentai. Po 2017-ųjų Valstybinių universitetų tinklo optimizavimo plano įgyvendinimo priemonių patvirtinimo prasidėję pokyčiai Vakarų Lietuvos regionui turėjo neigiamų pasekmių. Čia jau jaučiamas pedagogų stygius. Dėl tokios padėties susirūpinusios krašto savivaldybės dar 2019-aisiais 15-os merų parašais patvirtino bendrą su KU memorandumą dėl pedagogų rengimo Klaipėdoje būtinybės. Kone kasdien iš savivaldybių sulaukiame užklausų dėl to, ar atnaujinsime pedagogų rengimą. Jų lyderiai susirūpinę, nes supranta, jog retas Vilniuje ar Kaune studijuojantis jaunuolis važiuos į Šilutę ar Skuodą mokyti vaikų. Politiniai sprendimai čia būtini ir jie neturėtų būti atidėliojami“,- teigia prof. dr. A. Razbadauskas.

Sukaupti statistiniai duomenys rodo, jog Klaipėdos universitetas pedagogų rengimo srityje atliepia Vakarų Lietuvos regiono poreikius, nes 82 proc. stojančiųjų į pedagogines studijas yra šio regiono abiturientai, iš kurių 63 proc. baigę studijas dirba Vakarų Lietuvos regiono ugdymo įstaigose arba tęsia magistro studijas. Nuo 1991 metų Klaipėdos universitete parengta daugiau nei 7000 pedagogikos studijų krypties bakalaurų ir apie 2400 magistrų, apgintos 52 disertacijos. Klaipėdos universiteto parengtų pedagogikos specialistų poreikį darbo rinkai patvirtina absolventų įsidarbinimo rodikliai: 2015 m. - 90 proc., 2016 m. – 92 proc., 2017 m. ir 2018 m. – po 97 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis