Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviškas ekonomikos vadovėlis paskelbtas geriausiu pasaulyje

Lietuviškas ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą“ šiąnakt Niujorke paskelbtas geriausiu pasaulyje. Naujos kartos vadovėlis, kurį parengė ir išleido Lietuvos laisvosios rinkos institutas, apdovanotas prestižiniu Templeton laisvės apdovanojimu ir 100 tūkst. JAV dolerių premija. Šis apdovanojimas skiriamas kartą per metus už indėlį skatinant laisvės idėjas, inovacijas ir žmonių veiklumą.
Lietuviškas ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą” šiąnakt Niujorke paskelbtas geriausiu projektu pasaulyje
Lietuviškas ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą” šiąnakt Niujorke paskelbtas geriausiu projektu pasaulyje / Lietuvos laisvosios rinkos instituto nuotr.

„Tai apdovanojimas mums, tačiau taip pat ir didžiulis Lietuvos įvertinimas. Pasauliniu mastu įvertintos pastangos ugdyti kritiškai mąstantį, socialinius ir ekonominius reiškinius suprantantį jaunimą. Ekonominio mąstymo svarba negali būti nuvertinta. Nuo jo priklauso kiekvieno mūsų ir visos visuomenės gerovė.

Gaila, kad ekonomikos mokymas iki šiol geriausiu atveju buvo paviršutiniškas, o blogiausiu – neteisingas. Matydami galimybę tai pakeisti parengėme šį vadovėlį, stengiamės, kad iš jo galėtų mokytis kuo daugiau šalies moksleivių – juk tai mūsų ateities kūrėjai“, – atsiimdamas apdovanojimą istoriniuose Niujorko Capitale rūmuose sakė Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidentas Žilvinas Šilėnas.

2015 metais išleistas vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą“ mokyklose išpopuliarėjo žaibiškai. Iš jo jau mokosi daugiau kaip 20 000 moksleivių 389 mokyklose.

2015 metais išleistas vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą“ mokyklose išpopuliarėjo žaibiškai. Iš jo jau mokosi daugiau kaip 20 000 moksleivių 389 mokyklose. Tai yra 64 proc. devintokų ir dešimtokų, kuriems ekonomikos pamokos yra privalomas.

Naujos kartos vadovėlio projektą sudaro tradicinio formato vadovėlis, e-vadovėlis, seminarai mokytojams ir išsami elektroninė mokytojo knyga, iš kurios pamokoms nuolatos ruošiasi mažiausiai 240 mokytojų.

„Apdovanojimą teikiantis tarptautinis tinklas „Atlas Network”, vienijantis organizacijas iš viso pasaulio, įvertino tai, kad Lietuvos moksleiviai pagaliau turi galimybę mokytis laisvės ekonomikos. Kasdien gauname atsiliepimų iš mokytojų, kad tokios mokymosi priemonės labai trūko“, – sako vadovėlio bendraautorė, Lietuvos laisvosios rinkos instituto švietimo centro vadovė Marija Vyšniauskaitė.

Iš viso laimėti prestižinį Templeton laisvės apdovanojimą pretendavo šeši finalistai. Pavyzdžiui, JAV organizacijos už pasiūlytą socialinės rūpybos reformą, sumažinusi 2,7 milijonais iš pašalpų gyvenančių žmonių skaičių 22 valstijose; už kovą prieš antikonstitucinius žodžio laisvės ribojimus JAV universitetuose; už kovą dėl nepagydomų ligonių teisę gauti vaistais, kurių prieinamumą riboja Maisto ir vaistų administracija. Švedų organizacija buvo nominuota už verslo žmonių gynimą nuo valdžios pažeidimų ir laimėtas bylas teismuose, Izraelio – už biurokratinių suvaržymų smulkiajam verslui sumažinimą.

„Didžiuojamės ir dėkojame visiems, kurie tikėjo ir prisidėjo prie šio projekto. Laimėtą premiją skirsime švietimo projektams plėsti tiek mokyklose, tiek universitetuose, tokių projektų turime ne vieną”, – sako Ž.Šilėnas.

Pirmą kartą istorijoje šis prestižinis apdovanojimas tai pačiai organizacijai įteiktas antrą kartą. Lietuvos laisvosios rinkos institutas „Templeton Religious Trust” įsteigtu prizu jau buvo įvertintas prieš dvejus metus – už kasmet rengiamą Lietuvos savivaldybių indeksą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų