Lietuvoje kuriamos naujos pameistrystės tradicijos: kviečia į nemokamus nuotolinius mokymus

„Norėjau tobulėti, buvau pasiruošęs, žinojau, kad pameistrystės būdu integruotis į darbo rinką bus daug paprasčiau“, – sako Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centre dirbantis instruktorius Miroslavas. Jis – vienas iš pirmųjų, praėjusių visą pameistrystės virtuvę. Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras į tokius mokymus kviečia įsijungti ir kitus profesijos mokytojus bei įmonių meistrus.
Automobilių servisas
Automobilių servisas / 123RF.com nuotr.

Sėkminga karjeros pradžia paskatino tobulinti kvalifikaciją

Instruktorius Miroslavas mokėsi Lietuvos edukologijos universitete, kur įgijo mechanikos inžinerijos bakalauro laipsnio diplomą, tuo pačiu ir mokytojo kvalifikaciją.

Bendrakursiai pajuokavo: „Varom, pasidarom vairavimo instruktorių pažymėjimus“. Taip Miroslavo rankose atsirado instruktoriaus pažymėjimas.

2015 metais vyras įsidarbino Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centre B ir D vairavimo kategorijos instruktoriumi. Per penkerius metus įgijo visas vairavimo kategorijas – nuo motociklų iki krovininių automobilių.

Sėkminga karjeros pradžia paskatino instruktorių tobulinti savo kvalifikaciją, tad Vilniaus Jeruzalės mokymo centras suteikė galimybę mokytis pameistrystės forma. Instruktorius tris mėnesius mokėsi pameistrystės forma įmonėje „Simatra“.

Būdamas pameistriu, mėnesį dirbo autoservise kartu su patyrusiais meistrais.

„Juodos rankos, veidas, keiti padangas, kaladėles“, – prisimena Miroslavas. Jis turėjo galimybę nuolat stebėti ilgametę patirtį turinčius darbuotojus, o jau po pusantro mėnesio gavo ir vairuotojo užduočių: „Važiuodavau ir į įmones, ir į sandėlius paimti prekių, pritvirtinti jas ir nuvežti iš taško A į tašką B. Mokymo metu turėjau galimybę prisiliesti prie to darbo, kurį atlieka ilgą darbo patirtį turintys krovininio automobilio vairuotojai.“

Nepaisydamas patirtų pameistrystės iššūkių Miroslavas džiaugiasi, kad šis mokymosi būdas leidžia mokiniams įsitvirtinti vis didesnę konkurenciją turinčioje rinkoje ir jaustis saugiau. Šiuo metu Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centro instruktorius kasdien susiduria su iššūkiais, tačiau įgyta pameistrio patirtis leidžia lengviau juos įveikti.

Miroslavas akcentuoja dvi pameistrystės naudas: viena iš jų – pati mokymo forma, kuri padeda tobulėti ne tik mokiniams, bet ir mokytojams, kita – mokytojams pabuvus pameistrio vietoje žymiai lengviau sukurti daugiau vertės jų organizuojamuose mokymuose.

Plačiau apie tai, kas yra pameistrystė.

Tam, kad tokių sėkmės istorijų būtų daugiau ir Lietuvoje pameistrystė sparčiau skintųsi kelią, Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras (KPMPC) kviečia į atviruosius nuotolinius mokymus ir taip skatina iš arčiau susipažinti su pameistryste, jos nauda tiek įmonėms, tiek ir patiems pameistriams.

Baigus mokymus išduodamas kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimas

KPMPC įgyvendina projektą „2019 – 2020 m. finansinė parama Europos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo orientacinei sistemai (EQAVET)“, Nr. 609327-EPP-1-2019-1-LT-EPPKA3-EQAVET-NRP, (toliau – Projektas).

Įgyvendinamas Projekto tikslą – didinti įmonių ir profesinio mokymo įstaigų bendradarbiavimo kokybę, ugdyti mokymosi darbo vietoje kultūrą – KPMPC organizuoja projekto atviruosius nuotolinius mokymus profesijos mokytojams ir įmonių meistrams. Šiuose nuotoliniuose mokymuose, kurių apimtis 40 akademinių valandų (iš kurių 20 akademinių valandų skirta savarankiškam mokymuisi) dalyviai gali mokytis jiems patogiu metu ir tempu.

Sėkmingai baigus mokymus dalyviams bus išduotas skaitmeninis kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimas. Mokymų programos yra akredituotos ir užregistruotos neformaliojo švietimo programų registre.

Kiekvienos mokymų programos turinį sudaro teorinė dalis su video ir temine medžiaga; savarankiškam darbui skirtos užduotys, savirefleksijos klausimynas, temos baigiamasis testas.

Svarbu išmanyti pameistrio psichologiją

Siekiant pameistrystės kokybės, įmonės meistrui neužtenka tik būti puikiu savo profesijos meistru, jis tampa ir mokytoju. Jam būtina įgyti didaktinių žinių, išmanyti pameistrio psichologiją, susipažinti su pameistrystės teisinio reglamentavimo sistema, suvokti kokybės aspektus.

Mokymai „Profesijos mokytojų, atsakingų už mokinių mokymą darbo vietoje, kvalifikacijos tobulinimas“ skirti profesijos mokytojams, siekiantiems tobulinti profesines kompetencijas organizuojant bei įgyvendinant pameistrių mokymą.

Mokymus sudaro kelios temos: „Pameistrystės samprata ir organizavimas“ , „Komunikacija“, „Teisės ir personalo pagrindai“, „Pameistrystės mokymo kokybės kriterijai“, „Geroji pameistrystės įgyvendinimo patirtis“.

Kviečia mokytis ir įmonės meistrus

Mokymai „Įmonės meistrų, atsakingų už pameistrių mokymą, kvalifikacijos tobulinimas“ skirti įmonėms meistrams, siekiantiems tobulinti profesines kompetencijas organizuojant bei įgyvendinant pameistrių mokymą įmonėje.

Kaip sako mokymų organizatoriai, profesijos mokytojams skirti mokymai suteiks žinių ir gebėjimų ne tik teisinio reguliavimo srityje, bet pateiks pasiūlymus ir patarimus, kaip dalykiškai komunikuoti su įmone, kelti mokymo įstaigos prestižą, kaip tinkamai sudaryti darbo sutartis, užtikrinti pameistrystės proceso kokybę.

Mokymų temos – „Pameistrystės samprata ir organizavimas“, „Mediacija“, „Pedagoginiai ir psichologiniai aspektai pameistrystėje“, „Pameistrystės mokymo kokybės kriterijai“, „Geroji pameistrystės įgyvendinimo patirtis“.

Mokymų turinys yra prieinamas tik registruotiems dalyviams. Registracijos nuoroda į nuotolinius mokymus – čia.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./„Vilniaus baldų“ gamykla
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./„Vilniaus baldų“ gamykla

Mokytis galima bet kuriuo metu

Mokymai yra įgyvendinami pagal atvirųjų nuotolinių mokymų formatą. Jie yra nemokami, prieinami bet kuriuo metu, o mokymų dalyvis pats susiplanuoja individualų mokymosi planą, gali mokytis bet kuriuo metu ir sau priimtinu tempu.

Mokymų dalyviams bus suteikta prieiga prie mokymų vedlio, atsakyti į iškilusius klausimus padės ir „Dažniausiai užduodamų klausimų“ skiltis.

KPMPC siekia šių mokymų tvarumo, tad besimokantieji bus konsultuojami įvairiais su mokymais susijusiais klausimais, vykdoma mokymo dalyvių kokybės vertinimo apklausa, mokymų turinys pagal poreikį bus atnaujinamas, o mokymų aplinka – optimizuojama.

Lietuvoje kuriamos naujos pameistrystės tradicijos

Pameistrystė efektyvi tada, kai vyksta tvarus bendradarbiavimas tarp visų partnerių, ypač – tarp darbdavių ir profesinio mokymo teikėjų.

Šiuo metu Lietuvoje kuriamos naujos pameistrystės tradicijos, vykdomos nacionalinės iniciatyvos, ieškoma naujų komunikavimo būdų, siekiama aktyvaus suinteresuotųjų šalių įsitraukimo.


Daugiau apie pameistrystę galite sužinoti interneto svetainėje https://www.pameistryste.lt/

Aprašas: Aprašas: https://eacea.ec.europa.eu/sites/eacea-site/files/logosbeneficaireserasmusright_lt_1.jpg

Europos Komisijos parama šio straipsnio rengimui nereiškia pritarimo jo turiniui, kuriame pateikiama autorių nuomonė, todėl Europos Komisija negali būti laikoma atsakinga už informaciją panaudotą šiame straipsnyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų