„Esame įsipareigoję iki kovo mėnesio kartu parengti etatinio apmokėjimo modelį“, – žurnalistams pirmadienį po susitikimo su švietimo profesinių sąjungų vadovais sakė švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.
Etatinis mokytojų apmokėjimas reikš, kad jų darbo užmokestis nesvyruos priklausomai nuo pamokų skaičiaus, o bus fiksuotas.
Detaliau aptarti pasiūlymus profsąjungų atstovai ir J.Petrauskienė susitiks sausio 19 dieną.
Įvesti tokią apmokėjimo sistemą valdančioji Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga ir koalicijos partneriai socialdemokratai žadėjo Vyriausybės programoje.
„Turėtų atsirasti daugiau saugumo, (...) daugiau aiškumo pačiam mokytojui. Jeigu šiai dienai labai lemia mokytojų apmokėjimą turimų valandų skaičius, iš esmės etatinis mokytojo apmokėjimas turi tą niuansą, kad yra siejamas su klasės dydžiu“, – sakė ministrė.
Pasak jos, mokytojo atlyginime turi atsispindėti ir pasirengimas pamokoms bei popamokinė veikla.
Lietuvos švietimo profesinės sąjungos pirmininkas Audrius Jurgelevičius nesiryžo prognozuoti, kaip pasikeis mokytojų darbo užmokestis įvedus etatinį apmokėjimą.
„Labai sunku vien iš pavadinimo spręsti, kas tai bus, nes šita idėja nėra nauja ir iš ankstesnių laikų galime pasakyti, kad profesinių sąjungų ir švietimo valdžios požiūris gana skyrėsi, – žurnalistams sakė A.Jurgelevičius. – Mokytojai mato darbus, kuriuos jie realiai dirba, ir nori, kad už tuos darbus būtų mokama, o švietimo valdžia žiūri per finansų prizmę visų pirma.
Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos vadovas Andrius Navickas palankiai vertino planus greitai parengti naują mokytojų darbo apmokėjimo modelį: „Bendras toks modelis, manau, labai pažangus. Tą patį padarė estai ne taip seniai, o dabar, kaip matome, jie yra vieni pirmaujančių pagal ugdymo kokybę pasaulyje“.
Jo teigimu, etatinis apmokėjimas nebūtinai reikš mokytojų atleidimą iš darbo.
„Ta sistema pareikalautų tiek mokytojų padėjėjų, tiek įvairių kitų dalykų. Vėlgi, čia labai priklausys nuo to, kiek bus sutarta, kiek kontaktinių valandų bus etate“, – sakė A.Navickas.
Švietimo ir mokslo ministrė su profsąjungų atstovais taip pat aptarė naujos mokytojų rengimo koncepcijos paruošimą ir jų kvalifikacijos bei darbo vertinimo sistemos keitimą.