Jos teigimu, jau nuo 2017-ųjų motyvacijos testą turėtų atlikti vienuoliktokai, o ne mokyklas baigę abiturientai.
„Mes galvojame, kad ne kiekvienas gali dirbti mokytoju, todėl kuo anksčiau vaikas, besiruošiantis studijuoti pedagoginėse studijose, turi sau suprasti, ar aš tinkamas“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė A.Pitrėnienė.
Ji teigė, kad šiandien laikomo motyvacijos testo nepakanka, todėl visus metus prieš pedagogines studijas galėtų vykti platesnis pasirengimas.
„Bedarbių mokytojų skaičius yra didelis, bet yra ir laisvų vietų, o jie neužima jų. Kodėl? Todėl, kad žmonės neina, jis „pasimatavo“, jam netiko.
Galbūt ir dėl to, kad atlyginimas nepakankamas. Daug priežasčių, bet viena ir ne pati menkiausia yra tai, kad ateinu į mokyklą po studijų ir mano rožiniai sparneliai nusvyla“, – kalbėjo ministrė.
A.Pitrėnienė, ketvirtadienį žurnalistams pristačiusi planuojamas naujas pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo kryptis, apgailestavo, jog šiuo metu 85 proc. baigusių pedagogines studijas neįsidarbina pagal specialybę. Tikimasi, kad tikslingiau pedagogus padės rengti tikslinis finansavimas.
Kaip jau skelbta anksčiau, 2016 metais iš pedagoginėms studijoms preliminariai numatomų 320 vietų apie 120 vietų planuojama skirti tiksliniu būdu. Tikslinės vietos pedagoginėms studijoms bus skiriamas savivaldybėms konkrečiai pagrindus mokytojų poreikį šalies mokyklose.
Tikslinės vietos pedagoginėms studijoms bus skiriamas savivaldybėms konkrečiai pagrindus mokytojų poreikį šalies mokyklose.
„Mes matome, kad po maždaug 7-8 metų gali atsitikti, kad kai mūsų visa vyresniojo amžiaus senjorų karta pasitrauks iš aktyvios veiklos, prognozuojama, jeigu nieko šiandien nedarant, iš tikrųjų pedagogų gali trūkti ir nebus, kam dirbti mokyklose“, – kalbėjo ministrė.
A.Pitrėnienė sakė, kad, be kita ko, rengiamasi tvirtinti programas, pagal kurias galėtų būti rengiami iš karto kelių dalykų mokytojai, kas esą padėtų išspręsti mažo krūvio kaimo mokyklose problemas. Ministerijos planuose – ir kasmetinis mokytojų veiklos vertinimas, kurį galėtų atlikti mokyklos vadovai.
„Mokyklos vadovas kasmet turėtų turėti tokį pokalbį“, – sakė ji, pažymėjusi, kad šalia turi išlikti ir mokytojų atestacijos sistema.