„Reikia nusiraminti, reikia labai ramiai pradėti ruoštis. Kaip matome, egzaminai vyks šiek tiek vėliau, tikimės, kad dalis jūsų pasirengimo vyks gyvai mokyklose“, – spaudos konferencijos metu Vyriausybėje dėstė A.Monkevičius, pridurdamas, kad sąlygos pasiruošti visiems mokiniams – vienodos.
Egzaminai vyks šiek tiek vėliau, tikimės, kad dalis jūsų pasirengimo vyks gyvai mokyklose.
„Tikrai prašau dar kartą, jau ne tiek abiturientų, kiek mokyklų, mokytojų, steigėjų – savivaldybių, ir mes ministerijoje stengsimės, įsigilinti į kiekvienos mokyklos situaciją ir operatyviai padėti“, – teigė ministras.
Studijos – nuo rugsėjo 14 dienos
Lietuvos paskelbus karantiną dėl COVID-19, šįmet egzaminų sesiją numatoma pradėti vėliau – birželio 22 dieną, baigti – liepos 21-ąją. Pirmasis priėmimo į studijas aukštosiose mokyklose etapas turėtų vykti nuo birželio 1 dienos iki rugpjūčio 18 dienos, antrasis – iki rugsėjo 4 dienos.
„Kartu siūlant aukštosioms mokykloms pradėti mokslo metus rugsėjo 14 dieną“, – pažymėjo ministras.
Su visų egzaminų grafiku galite susipažinti ČIA.
Spaudos konferencija Vyriausybėje:
Dalis abiturientų, egzaminams besiruošiančių nuotoliniu būdu, ėmė piktintis sprendimu jų žinias vertinti pagal egzaminų rezultatus, o ne pagal metinius pažymius. Į tai reaguodamas, A.Monkevičius siūlė vertinti visumą ir leisti mokiniams turėti galimybę į „visavertį brandos atestatą“.
„Yra labai daug abiturientų, tėvų, vadovų, mokytojų, kurie mano, kad mes neturėtume šiais metais sukelti sumaišties ir prarasti įprastą [tvarką], tai, kas numatyta ir mūsų teisės aktuose, galimybę turėti visavertį brandos atestatą, kuris būtų kažkoks kitoks negu praėjusių laidų arba kitų, ateinančių laidų. Tai būtų rimta bėda ir patiems abiturientams“, – kalbėjo ministras.
Birželį bandys abiturientus grąžinti į mokyklas
Ministras sutiko, kad ruoštis egzaminams nuotoliniu būdu nėra paprasta, tvirtino, jog tam jie turi turėti tinkamas sąlygas. Dėl to Vyriausybėje, pasak A.Monkevičiaus, abiturientus į ugdymo įstaigas svarstoma sugrąžinti anksčiau.
„Mes galvojame, Vyriausybėje tariamės, kad švelninant karantiną būtų galima abiturientams galbūt pirmiesiems grįžti į mokyklas – saugiai, laikantis saugumo reikalavimų, saugojant savo, mokytojų, kitų žmonių sveikatą“, – teigė A.Monkevičius.
Savivaldybių ir mokyklų dėmesys abiturientams bei jų pedagogams, pasak ministro, turėtų ne silpnėti, o stiprėti.
„Mes paprašėme vakar ir merų, ir savivaldybių švietimo padalinių, ir mokyklų vadovų būti labai dėmesingiems kiekvienam abiturientui ir kiekvienam abituriento mokytojui, įsigilinti į situaciją, pasižiūrėti, kokie yra poreikiai, ko galbūt dar trūksta. Ir per šį laikotarpį išskirtinai abiturientams dėmesys turėtų ne silpnėti, bet stiprėti.
Birželio mėnuo, bus tas mėnuo, kada abiturientai galės gyvai dalyvauti konsultacijose.
Manau, kad birželio mėnuo, bus tas mėnuo, kada abiturientai galės gyvai dalyvauti konsultacijose“, – sakė jis.
Tikisi pedagogų savanorystės
Keisti egzaminų užduočių ar tematikos dėl to, kad pasiruošimas jiems vyko karantino metu mokantis iš namų, neplanuojama.
„Kol kas neturim rimtų pasiūlymų, kad reikėtų labai [keisti]. Nebent būtų kažkokia dalis – reikėtų pasitikslinti – neišeita kažkokio kurso. Kiek aš žinau, programos spėtos baigti. Jeigu kažkas nespėta, ta dalis, aišku, egzaminuose negali būti“, – teigė A.Monkevičius.
Nukėlus brandos egzaminų sesiją, sutrumpės mokytojų vasaros atostogos. Pasiteiravus, kaip dėl to bus sprendžiamas jų atlygio klausimas, ministras tikino, tai derinsiantis, tikimasi pedagogų savanorystės.
„Tikrai derinsime, nepažeisime įstatymų. Iš esmės organizuodami šią egzaminų sesiją, remsimės mokytojų sutikimu. Prievartos čia būtų negali. Mokytojai visada pademonstruoja savanorystę. Ir ministerija, kartu su mokyklomis, kartu spręsime, kaip teisingai mokytojams atlyginti už tą darbą“, – komentavo A.Monkevičius.
Gyrė aukštąsias, profesines mokyklas
Spaudos konferencijos metu ministras pasidžiaugė aukštųjų ir profesinių mokyklų šių dienų nuotoliniu darbu – esą problemos sprendžiamos, palikta galimybė kai kuriuos baigiamuosius darbus atsiskaityti vėliau.
„[Jos] yra numačiusios galimybę laikyti baigiamuosius darbus. Su Studentų sąjunga derina, kaip laikyti baigiamuosius darbus – šiek tiek galbūt vėliau – kuriems reikia praktinės dalies, ir kurių nuotoliniu būdu laikyti negalima. Visa tai aukštosios mokyklos užtikrina, informuoja studentus“, – pasakojo A.Monkevičius.
Jis teigė, kad apie 90 proc. mokyklų susitvarkė su nuotolinio ugdymo iššūkiais, o pamokų lankomumas tapo net geresnis, nei iki šiol: „Duomenys rodo, kad daugumoje mokyklų dalyvavimas nuotoliniame ugdyme yra ne mažesnis, o gal net didesnis, nei buvo paprastame ugdyme.“
Pasak A.Monkevičiaus, už šiuos rezultatus pirmiausia „reikėtų padėkoti mokytojams, švietimo pagalbos specialistams ir mokyklų vadovų komandoms“, taip pat jis įvertino savivaldybių vadovų dėmesį, verslo ir visuomenininkų iniciatyvas padedant sklandžiai organizuoti ugdymą, užtikrinti reikiamas priemones.
Planšetės – iki kitos savaitės pabaigos
Pagrindinis ministerijos ir savivaldybių tikslas organizuojant nuotolinį ugdymą – kad į ugdymą įsitrauktų visi vaikai iš socialiai jautrių šeimų, taip pat vaikai, turintys specialiųjų ugdymo poreikių, teigė švietimo ministras.
Planuojama, kad iki kitos savaitės pabaigos vaikus iš socialiai jautrių šeimų pasieks visos Nacionalinės švietimo agentūros nupirktos planšetės.
„Visi planšetiniai kompiuteriai iki kitos savaitės galo pasieks mokyklas, dar 2 tūkst. kompiuterių pirkimas vykdomas per Centrinę pirkimo organizaciją, ten procedūros šiek tiek yra ilgesnės – kompiuteriai pradės pasiekti kitos savaitės gale ir dar kitos savaitės eigoje. 2 tūkst. nešiojamieji kompiuteriai iki balandžio 24–25 dienos irgi pasieks mokyklas“, – patikino ministras A.Monkevičius ir pažymėjo, kad telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ planšetėms padovanojo 11 tūkst. interneto kortelių.
Anksčiau ministerija skelbė vaikams, neturintiems galimybių mokytis nuotoliniu būdu, nupirksianti 35 tūkst. planšetinių ir nešiojamųjų kompiuterių.